Kas yra lengvesnis už aliuminį, labai tvirtas, ir pigesnis už anglies pluoštą? Anksčiau buvo skirtas tik kariniams ir kosmoso pramonės įrenginiams, o dabar ateina į plačiąją rinką (9)
Naujo metalo lydinio kūrėjai tikisi, kad puikiomis savybėmis pasižymintis „super“ magnis ras savo vietą tarp gerai žinomų medžiagų, kaip anglies pluošto ir aliuminio. Naujasis lydinys anksčiau buvo skirtas tik kariniams ir kosmoso pramonės įrenginiams, bet dabar jau matomos ir gerokai platesnės jo panaudojimo galimybės. Juolab, kad jis yra lengvesnis ir stipresnis nei aliuminis ir ne toks brangus, kaip anglies pluoštas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kompanija „Allite“, kuri sukūrė „super“ magnį, tikisi, kad nauji magnio lydiniai bus labai populiarūs ir plačiai naudojami.
Nors kiekvienas iš trijų lydinių: AE81, ZE62 ir WE54 turi specifines stipriąsias savybes (atitinkamai virinimo, apdirbimo lengvumas ir atsparumas aukštai temperatūrai), bendrai jie yra labai atsparūs korozijai, ilgam naudojimui ir nusidėvėjimui.
Taip pat pasižymi puikiomis kietumo ir elektro-izoliacinėmis savybėmis. Ir pasak gamintojo, tai vieninteliai rinkoje esantys magnio lydiniai, kurie iki 650 laipsnių temperatūroje pagal Celsijų lydosi, bet nedega, kaip, kad daro kiti magnio lydiniai.
Šių metalų lydinių tankumas yra apie 20 % didesnis nei gero anglies epoksidinio kompozito, tačiau apie 33 % mažesnis tankumas nei orlaiviams naudojamo 6061-T6 aliuminio.
„Allite“ teigia, kad naujieji magnio lydiniai palieka „mažiausią anglies dioksido pėdsaką, skaičiuojant bet kokiai konstrukcinei medžiagai visoje gamybos grandinėje“. Taip pat reikalingi ištekliai yra gausūs, o lydiniai – perdirbami.
Kompanija teigia, kad šie lydiniai yra plėtojami nuo 2006 metų, tačiau juos buvo „leidžiama naudoti tik specializuotose gynybos srityse ir kosmoso pramonėje... bent iki šiol“. Tad dabar bus labai įdomu pamatyti, kaip, pavyzdžiui, dviračių gamintojai pritaikys šią technologiją. „Allite“ teigia, kad be dviračių komponentų šių lydinių detalės yra tinkamos praktiškai viskam: nuo sporto prekių ir dronų iki lokomotyvų variklių elementų ir netgi išmaniųjų telefonų.