Ką čia tokio sugalvojo vokiečiai? Atidarytas pirmasis elektrinis greitkelis sunkvežimiams (Video) (3)
Puikiai žinomas Vokietijos greitkelio (autobano) ruožas tik ką gavo aukštųjų technologijų atnaujinimą. Jame atsirado oro linijos, kurios galės energija pamaitinti hibridinius sunkvežimius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos vyriausybė paskelbė, kad 10-ies kilometrų autobano ruožas gavo patobulinimą.
Juo siekiama mažinti krovininių transporto priemonių sukeliamą aplinkos taršą ir įgyvendinti anglies dioksido neutralumo strategiją.
Ši „eHighway“ projekto idėja „Siemens“ kompanijai gimė dar 2012-aisiais metais. Jos pagrindas yra sukurti greitkelyje tokį ruožą, kuriame hibridiniai (dyzeliniai+elektriniai) sunkvežimiai galėtų pasinaudoti specialiai pastatytomis oro linijomis ir važiuoti vien tik elektros pagalba. Maksimalus greitis šiame ruože ir išnaudojant šias oro linijas gali siekti iki 90 km/h.
Panašias sistemas „Siemens“ jau įdiegė Švedijoje bei JAV, o dabar ir Vokietijoje atsirado „eHighway“.
Žinoma, tai yra tik sistemos diegimo pradžia, kuria norima realiomis sąlygomis išbandyti jos efektyvumą, pamatyti jos privalumus, trūkumus. Taip pat apskaičiuoti kokią ekonominę bei aplinkosauginę naudą duoda tokia „eHighway“ sistema ir panašu, kad ji bus didelė.
Remiantis „Siemens“ skaičiavimais, tokia sistema yra beveik dvigubai efektyvesnė už vidaus degimo variklius. Jei tokiu būdu būtų elektrifikuota 30 proc. Vokietijos greitkelių, o reikalinga elektros energija gaunama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, tai leistų išvengti 7 mln. tonų CO2 emisijų į aplinką. O 40-ies tonų sunkvežimis, šiomis „eHighway“ magistralėmis nuvažiuojantis 100 000 km., leistų sunkvežimio savininkui sutaupyti 16 000 eurų. Tad nauda akivaizdi.