Inžinieriai iš Ispanijos džiaugiasi patobulinę „Hyperloop“ technologiją: dar greitesnė kapsulė ir sumažėjusios tunelių priežiūros sąnaudos (Video)  ()

Inžinieriai iš Ispanijos džiaugiasi patobulinę „Hyperloop“ technologiją – jie tvirtina sukūrę dar greitesnę kapsulę, o tunelių priežiūros sąnaudas sumažinę.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pati tokio greitojo vakuuminio transporto idėja, kurią pirmasis iškėlė Elonas Muskas, sulaukia vis daugiau išradėjų iš viso pasaulio dėmesio.

Valensijos politechnikos universiteto studentai mano, kad jiems pavyko „Hyperloop“ idėją patobulinti. Prieš trejus metus jie įkūrė bendrovę „Zeleros“. Jos technologijos, kaip teigia patys steigėjai, „turėtų padėti vienyti šalis ir suartinti bendruomenes“.

Šiuo metu naujų transporto technologijų vystymu užsiima net šešios privačios ir dvi valstybinės bendrovės. „Hyperloop“ – savotiškas vakuuminis traukinys, teoriškai specialiame tunelyje galintis įsibėgėti iki tūkstančio kilometrų greičio.

Tam galimybių sudaro tunelio viduje esantis mažas slėgis. Nepaisant to, jaunieji inžinieriai iš Ispanijos įsitikinę, jog rado dar geresnį sprendimą.

Ispanai nori drastiškai sumažinti tokiam transportui reikalingos infrastruktūros sąnaudas. Kitaip tariant, atpiginti technologijas, kurių reikia norint kapsulę išlaikyti ore – remiantis ispanų sumanymu, jos turėtų būti įdiegtos pačioje kapsulėje, o ne tunelyje.

„Zeleros“ sukurtoje kapsulėje integruota magnetų sistema. Tai reiškia, kad kapsulė gali judėti savarankiškai ir išvystyti iki tūkstančio kilometrų greitį, o tai sumažina tunelio apkrovą ir mažina jo eksploatacijos išlaidas.

Dabar Ispanijos bendrovės laukia bandymai tunelyje, kurio statybos Sagunto mieste bus baigtos dar šiais metais. „Zeleros“ tvirtina, kad yra pasirengę jau po penkerių metų pradėti teikti tokią krovinių pervežimo paslaugą, po 8-9 metų – ir keleivių.


 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(18)
(3)
(15)

Komentarai ()

Susijusios žymos: