Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
sub 2019-11-12 16:51
Na, visada įsivaizdavau, kad visata turėtų būti ovalo, ar sferos formos, kaip ir dauguma visatos kūnai, planetos ir žvaigždės. Bet jei ji sferos formos ir yra uždara, dar nereiškia kad negali plėstis.
Giedriax 2019-11-12 16:52
Oho kiek daug prieštaravimų pačiame straipsnyje Matyt teks prisiminti kvantinę fiziką ir nuspręsti, kad visata yra ir plokščia ir sferinė tuo pačiu metu
bahuriux 2019-11-12 17:07
Nesutinku, kaip tik mažiau paradoksų, jei visata yra lyg pučiamas balionas, bet tuo pačiu ir sienelės storėja, bei jų tankis mažėja (3d sferos paviršius, kuris pats storėja). Žinot kaip visi mėgo aiškinti galatikų tolimą viena nuo kitos (ir kuo tolimesnė tuo greičiau tolsta) papaišę ant baliono paviršiaus ir jį pučiant, tai va įsivaizduokit balioną ant kurio maždaug vienodu storiu apkibinta mielinė tešla su razinomis (razinos=galaktikos, bet mastelis geriau būtu išlaikytas jei razinas pakeisim aguonomis) ir balionas pučiamas, o mielinė tešla irgi pučiasi. Lyg visata būtu gigantiška sprogimo banga, kurios plėtimosi greitis didesnis už c. Toks modelis nesukelia jokių plėtimosi aiškinimo paradoksų, tiesiog yra į kur plėstis iki begalybės 3d erdvėj. Priešingai nei dabartinis modelis kuris aiškina, kad tiesiog daugėja erdvės tarp galaktikų ar jum logiška, kad daugėja erdvės turint galvoj kad tuščia erdvė turi energijos. O mūsų stebimoji visatos dalis tik mažas gabalėlis viso to 3d paviršiaus. Galima patikrinti pirma erdvė turi būti kreiva gigantiško lazerinio trikampio kraštinių suma turėtu būti lygi kiek daugiau nei 180 laipsnių (geriau naudoti gigantišką lazerinę piramidę) dėl tikslumo ir kreivumo į visas puses. Tada per ilgą laiką pirminis skaičius turi mažėti, tada mano visatos išvaizdos hipotezė būtu teisinga.
Myslius 2019-11-12 18:02
Deje ne, vat cia ir daroma klaida kad turi ne 180 laipsniu but Esme kad visata begeometre, arba galima sakyt geometriskai plokscia. Bet vistiek apvali ir baigtine. Plokscia ir apvali, kas cia per nesamone ane? Siaip apvali, bet ne geometriskai
bahuriux 2019-11-12 18:21
Ne nesąmonė, jei pasakysi kokio dydžio yra visa visata tada bus galima paskaičiuoti koks kreivumas nes regimosios visatos dydį +/- žinom.
Problema yra skalėje ir jos suvokime, jei prilyginsim regimają visatą smeigtuko galvutei palei tūrį, o visa visata bus žemės (putos storio ir formos tarkim kokia ten 50 km) dydžio tai kaip mes tą Žemės kreivumą pamatuosim smeigtuke prietaisu kurio dydis telpa tarp dviejų gretimų atomų.
Jei jums mano (lempinė) skalė atrodo nelogiška pagalvokit, kaip atrodo vandenilio atomas. Kašio kamuolys=protonas Žemės dydžio tuščios sferos centre, aplink kurį "sukasi" aguona=elektronas Žemės dydžio tuščios sferos paviršiuje. Logiška? Nelabai? Na taip mūsų visatoje mažai logikos kur bepažvelgsi.
Niemand 2019-11-12 22:13
Čia apie vidutinį visatos kreivį, ne lokalu. Lokaliai viskas labai kreiva, nes gravitacija. Vidutinio kreivio su lazeriais neišmatuosi. Dėl to pačio planko tik mažuma mokslininku šiuo metu mano, kad ne plokščia.
Arunas1948 2019-11-12 23:28
Jus dar nesuprantat kodel saules sistemoje visos planetos issideste vienoje plokstumoje o lendat toliau, pirma issiaiskinkit kas yra gravitacija tada jau vaidinkit kytrus.
SaMaras 2019-11-12 23:37
Jau nebesuprantu kur apie erdvės kur erdvėlaikio kreivumą kalba eina..
Myslius 2019-11-13 00:40
Spindulys 14 mrld. sviesmeciu. As suprantu ta reikala kad ties tokiais dydziais turetu laisvai matytis 270 laipsniu kampu suma CMBR'e, bei is karto klausimas kodel mes centre, bei regimoji yra apie 47 mrld. prie ko cia 14. Nerasi to kreivumo i cmbr ziuredamas, tiksliau jis yra bet labai mazas apie 1/z, kazkur 1/1000, beveik ploksciai atrodo.
punktyras 2019-11-13 08:32
Jei tamsta nuo Niutono laikų tūnojote po akmeniu, nereiškia, kad kiti nėra girdėję apie kampinio momento išsaugojimo dėsnį.
Ir šiaip jau Saulės sistema nėra tinkamiausias plokščios ekliptikos pavyzdys – kūnai išsimėtę ~7% storio diske. Neskaitant kai kurių kūnų, kurių orbitos su ekliptikos plokštuma sudaro kone stačius kampus.
Arunas1948 2019-11-13 09:26
Bet ir nenori aiskinti kodel planetos 7 procentu storio diske vienoje plokstumoje.
vytautas50 2019-11-13 09:34
punktyras 2019-11-13 12:15
Jei paaiškinsiu, pripažinsite esąs neišmanėlis, tingintis pasidomėti elementariais dalykais?
Arunas1948 2019-11-13 14:30
Prasau, tik nesamoniu nerasykit tipo Muskas i Marsa skrenda.
punktyras 2019-11-13 14:36
Ką bendro turi Musko skrydis į Marsą ir vienoje plokštumoje skriejančios planetos?
bahuriux 2019-11-13 15:22
Trikampio kampų suma lygi 180 laipsnių (ant popieriaus lapo), 270 laipsnių apie ką tu čia? Mes tikrai ne centre, bet vytautas50 įsitikinęs 100%, kad mes centre 1/1000 kreivumo būtu daugiau nei pakankamai, bet kolkas nėra prietaisų kurie tai patvirtins ar paneigs, o su tais kuriais matavo išmatavo, kad erdvė plokščia (ta parsme taisyklinaga 3d, be jokių susuktų koordinačių ašių). Vienu žodžiu nesusišnekėjom.
>Arūnas1948. Tau jau buvo išaiškinti visi tau rūpimi klausimai dėl Saulės sistemos plokštumo, net ir dėl galaktikos plokštumo ko gero. Dėl ko visi kūnai ant žemės krenta vienodu greičiu ir dar daug kitų, negudrių klausimų, o tu trukt už vadžių vėl iš pradžių.
Monochamus 2019-11-13 15:52
Pasipraktikuok aiškinti sienai, kai išaiškinsi viską sienai, tada gali pradėti aiškinti ir šiam ligoniui. Nors, sienai gal lengviau bus išaiškinti nei šiam psichiniam ligoniui, nes siena bent jau neužknisinės vis periodiškai visokiom "ne į temą" nesąmonėm.
Kol adminai šio trolio neišbanijo rekomenduoju visiems nepriisidėti prie tolimesnio temos teršimo jam atsakinėjant, o tiesiog ignoruoti.
Myslius 2019-11-13 16:24
Kreivuma velgi reikia apibrezt kas turima omeny taip paciai kaip ir forma. Ta kreivuma matuoja fotonais, cia reikia apibrezti kaip jei keliauja, kokiomis trajektorijomis ir per kiek dimensiju. Nes is vieno poziurio kampo tiesiai is kito ne tiesiai. Nors realiai visada c greiciu.
P.S. issiplete iki 93 ne del infliacijos, infliacija isplete iki begalybes. Cia tie 93 atsirado milijardam metu veikiant po infliacijos. Bet, nebuvo tos infliacijos is viso, nesamone sugalvota homogeniskumui ir monopoliams paaiskint. Visata negali plestis leciau, negali plestis greiciau, negali nesiplest, negali letet ar greitet, pats principas nesamoningas. Jei supranti reliatyvuma tai ten greicio isvis nera, iliuzija kad yra kazkokie greiciai, visos masinos, viskas aplinkui juda vienodu greiciu, skiriasi tik kryptis. Greicio kaip tokios savybes nera. Be to, ne del gravitacijos ji isvis pleciasi o delto kad apvali ir spindulys laikas. Greiciausiai ir fotonu (judanciu bangu) ji neskalina, nesukelia redshift, o stovinciu bangu matai jau nepaliecia, briedas siuolaikinis modelis. Cia reliatyvistinis efektas tie redshiftai, bet ne plokcio reliatyvistinio dopplerio, siek tiek kitoks doppleris veikia, tik nukrypsta kosmologiniu masteliu, ir cia matai tamsias energijas sugalvojo. Galbut yra tamsus fotonai (kai nesikerta lightcone'ai, nes super ju daug turetu buti kurie nera aptinkami bet dar bus aptinkami ateityje, nors realiai jau iskeliave, bet dar nesviecia, nepasieke savo tikslo) ir fotonai pralekia (per laiko asi praeiti ar ateiti tam tikro stebetojo atzvilgiu) nepastebeti, bet tikrai nera tamsiu energiju ar materiju, reiskiniai zinoma yra, bet jie labai jau keistai interpretuojami, pagrinde del prasto supratima kas is tiesu vyksta mano manynu, viskas manau labai paprasta, tik kad fiziką kiekvienas pateplioja kaip nori, bet taip prie normalaus modelio ir neprieina.
Arunas1948 2019-11-13 18:51
Va cia tai i tema.
mobilunkas 2019-11-13 21:26
visatoje viskas sukasi, vadinasi beveik 100 proc kad ir visata pries sprogima sukosi beveik begaliniu greiciu ir tada sprogo. vadinasi visata turi but nevisai plokscia ir nevisai rutulys. zemes forma vadinam geoidu, vadinasi visatos forma visatoidas
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Visatos erdvės forma gali būti visai kitokia, nei mes įsivaizdavome ir gali tekti pakeisti praktiškai viską, ką manome žiną apie kosmosą