Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2020-02-21 22:04
cia panasu kaulo infekcija kazkokia buvo. tokias infekcijas sunku paveikt antibiotikais - nes tiesiog sunkiai pasiekia. dantys irgi gali put metu metais, smirdes aplink vos prasiziojus, bet niekas ten negangrenuos ir mirtina situacija nesusidarys.
bet uzleidus situacija gali net smegenims pakenkt.
cia greiciausiai genetinio lygmens sveikatos problema, su kuria imunitetas visgi susitvarke. o pas mus visokie etiniai idiotai ar siaip bezdzioniu dauguma demokratiskai riboja net istatyminiuose lygiuose genetinius ekspermentus dar net priesbandymineje stadijoje... cia kaip skiepu problema - tik dar gilesnio lygmens. egzistuoja net tarp paciu mediku. uztat ir nesuprato sveikatos "specialistai"
nu bent jau kad "bakteriju kolonija" buvo - sugebejo istirt... cia jau vis sis tas su tokiu pazangos stabdymu medicinoje kaip dabar po 200 metu gales tiksliau istirt, kad bakteriju kolonija buvo "vidutinio dydzio"
AndriusW 2020-02-22 00:08
Džiugu, kai LT komentatorius iš straipsnio nustato diagnozę. 5 metus 'specialistai' nesugebėjo nustatyti, bet čia jau žiūrėk ir yra teorija (panašu). Poto žiūrėk ir į genetiką nukeliaujam.. Pakeliui paroastinant ir genetikus, įstatymus ir etiką. Beje, ten osteomielitas ir periostitas buvo? Nes kaulai patys uždegimo tamstos žiniai negauna..
AAA000 2020-02-22 01:39
ten buvo paradiachtylioze
dariusss 2020-02-22 17:13
Pritariu AAA000.. medicina vis dar šiais laikais babaju lygio.. man sunku suvokti kaip Gydytojai nesugebėjo rasti būdo šiai problėmai išspręsti.. kai bakterijų kolonija buvo susikoncentravusi į viena tašką (vietą), palyginus žmogui nepavojinga vietą. Tai ne koks širdis, plaučiai, kepenys, inskatai... Tai negu nerado bakterijoms agresivesniu būdu naikinti??? O ėmė ir pacientas savaime išsigydė ar tais išgyjo.. tai ką kalbėti apie sudėtingesnius susirgimus..? nenuostabu, kad vis dar nuo kokio tais plaučių vėžio mirtingumas arti 100proc..
Kažkaip pradedu manyti kol neatsiras normalaus di medicinoje tol niekas nesikeis..
menten 2020-02-22 18:40
DI gali pagelbėti daugelyje sričių. Vėlgi - kaltiname medicina, kad gyvename dar ne ateityje?
P.S., AAA000 labai abejoju, ar žinai, po kokių įvykių buvo įvestos medicinos etikos normos.
AAA000 2020-02-22 21:15
pateik irodymu kad negali but infekuotas. cia tipinis bukumas tokiu kaip tu. atmeta viska - nes nesusiduria.
jei kaulas palyginus tvirta struktura - suyra veliausiai - nereiskia kad jis visiskai neyra biologisko isisavinimo budais. as dabartiniam darbe su tuo susiduriu tiesiogiai. tiesiog maziau mikroorganizmu juos "sukramto" ir tiek.
cheminis suirimas neisskiria tokiu sudetingu junginiu kaip labai intensyvus kvapas. ta sugeba butent tik biologinio pagrindo gyvybe, kaip bakterijos ir sudetingesnes formos. susintetina sudetingus junginius. cia kaip minimum jau du faktoriai mano naudai. o tavo teiginys sakiu pamosikavimu ore paremtas - tipo "kazka detektavo" "specialistai" ir nerado - detektoriai nieko neparode.... ar ten tipo kazkokiu vaikiskumu remiesi - cia tave pati reikia suprast tokia argumentuote iskart itikina 0 kaip labai auksto lygio specialista? pagal mane tai ir yra bezdzioniu lygis svaudytis terminais "negali but"
del genetinio mechanizmo - as ten teturejau minty tik prielaida - kad tam bicui kazkokie genetiniai nepakankamumai. ir tiesiog pasigavo infekcija - nes butent nepakankamumas genetiniam lygmeny. bet net ir tokioj savo busenoj issigyde organizmas savaime. jei butu pazangi ir placiai investuota genetikos tyrimu ir taikymu vystymo kryptis - manau ten per sekundes butu nustate ko ten jam truko ir del ko ta infekcija atsirado. daba is straipsnio tenustate, kad kazkas i kazka kazkiek panasu... cia lygis tipo? net nesudetingu gyvybes formu klasifikacija keitineja po kokios nors naujos rusies atradimo. is esmes... rai rodo beviltiska pavirsutiniskuma... as kalbu kad cia reikia liuto dalis pajegu kist, o ne vaizduot kazka. nes perspektyvi sritis. ir gal vienintele kur likus normaliai neistirta. variantu net nebera pagal mane...
ten su ta "medicinine pagalba" - demagogija visiska - matyt nesusiduri. as galiu pasakyt kad statistiskai jei jau i reanimacija papuole - tai kazkur puse ar net daugiau paskui tiesiai i morga keliauja... ypac jei jau turi bent virs 30-40 metu amziaus. net is ligoniu - kur tiesiog "gulinejama" lovose kokiu 20-30% i morga keliauja... dabartine sistema nieko realiai negydo. tiesiog sudetingesni viesbuciai savo esme ir mirties liudijimu israsymo kontoreles... va ir visas medicinos "lygis".
del vaistu. nu ir kas kad veikia molekuliniu lygiu? tau to pakanka? taigi nera tikslumo i konkretu taikini - kur yra medicinos problema - kazkoks ligos zidinys. kai tuo tarpu genetinis lygmuo - labai didele konkreciu taikiniu ivairove. butent tikslumas. ir per milijonus metu kruvos metodu buvo isvystyta. mum tereikia sita duomenu baze perkrest ir pradet naudot savo naudai. o molekulinis lygis - tai tik 'nuodijimo' sinonimas. kai tegali kontroliuot tik nuodijimo stipruma... cia ir yra bezdzioniu lygis. mazdaug bezdzione laksto po miskus ir kramto lapelius... kuo skiriasi vaistu pramone nuo sito? atrask reikiama lapeli ir pagysi...
genetiniai budai daug sudetingiau...
etika - gal nebejuokink...
viduramziu metodai gydyme - del to ir reikia "normu" - kad glusai nesuklystu dozuodami chemija "molekulinio poveikio". va tai ir yra medicinine etika - atsakomybes nusiemimo mechanizmas. nes dozavimo ribos pasidare labai siauros - perdozuosi - uzsilenksi - o cia "negerai"... kai is tikro - viduramziu gydymo metodas issiseme visiskai. net toki idomu atveji nesugebejo perprast uztat kiek visokio popierizmo - atitinkancio etiskumo normas pripilde...
----------
as asmeniskai ziuriu taip: - nesudetingi atvejai issiseme. beliko tik kombinuoti variatai. kur reikia dozuot sprendimu ivaioves dydi, o ne viena metoda. nes zmogu - kaip lasteliu kolonija - puola nuo labai smulkiu iki sudetingu atveju kitos gyvybes formos arba aplinka ir kiti negyvybiniai faktoriai. ir visa tai ir yra esme iskant gydymo budu. o puolimo ir gynybos "istorija" - genetikoje surasyta. plius yra pilna visokiu nestandartiniu gyvybes formu pvz ilgaamziu ar su kazkokiais atsparumo rodikliais ir galima manau perimt ir pritaikyt. tiesiog aktyvuojant kitokia genetine visuma. kazka prislopint - kazka sustiprint. ir cia be aktyviu bandymu ant gyvo organizmo niekaip - o matai "neetiska" kazkokiems glusams nes kazkokios isankstines baimes ar fig suprasi kas...
dariusss 2020-02-22 21:36
Taip kaltinu mediciną vis dar žemų ligų..
It technologijos per 20 metu kiek kartų patobulėjo? O medicina?
ir manau, kad ir toliau taip bus kol neatsiras ID.
Ir aš buvau šiuolaikinės medicinos šalininkas.. kol nesusiduriau iš arti..
menten 2020-02-22 22:17
Tai nuo to ir reikia pradėti - ką tobulinti, ką keisti. Kalbant apskritai, medicina keičiasi, ypač JAV, bet tai jau pereina ir į Europą/ Lietuvą. Anksčiau buvo stengiamasi tiesiog išgydyti ligą/ pašalinti fizinius negalavimus (į pacientą buvo žiūrima kaip į mėsos gabalą). Dabar - daug dėmesio skiriama psichologiniams aspektams/ bendrai žmogaus savijautai.
zet 2020-02-22 23:07
Jei jau butu bakterija visiskai atsipri antibiotikams, kurios neina isgydyti per ne metu, tai siuo atveju butu susidomeje mokslininkai.
Siaip nesistebiu, kad jam nesugebejo nustatyti deagnozes. Buvo JAV laida apie panasius atvejus, tik su laiminga pabaiga. N istoriju, kur zmones nerasdavo priezasties irgi n metu. Tada daktarai siulydavo tiesiog raminamuju, kam tu jiems nervus ir laika daktarams gadini. O kai po n metu visgi rasdavo, kas gi ten kankindavo tuos pacientus, tai priezastys buvo tikrai ne mistines. O realiai neradimas buvo tas, kad tiesiog ne tipinis atvejis ir niekas nekvarsidavo galvos per daug. Pvz seimos daktaras nusiuncia pas neurologa, tas patikrina common atvejus, kurie padengia pvz 80 procentu, tada seimos gydydojas uzdeda varnele, kad viskas, sita sfera istirta. Tokiu budu prasuka rata pagal jo rekomendacijas ir pagrindinius simtomus. Jei visgi kazkuo skundiesi, tai turi psichiniu sutrikimu, nes tave "istyre".
Cia buvo atvejis, kai Kauno klinikos nerado vienos moters ligos, nors skundesi, kad prista labai skaudejo. Ji vis skundesi, tai nutare ja psichotropiniais vaistais serti. Tada ji atvare i Vilniaus Santariskiu klinikas ir jai deagnazavo reta kaulu liga. Berods rode per zinias apie tai.
menten 2020-02-22 23:33
Bent dėl šito sutinku. Popierizmo tikrai per daug, ypač mūsų šalyje.
menten 2020-02-22 23:50
O neteko girdėti apie medikus, kurie dirba keliomis pamainomis be miego, nes kolega, turėjęs pakeisti susirgo, o pacientų palikti negalima; chirurgus, kurie operuoja po 6 valandas, be pertraukų - nei į tualetą, nei atsigerti, kol nutirpsta rankos; gydytojus kiekvieną dieną susiduriančius su psichozės/ delyro priepuoliais ir tiesiogine to žodžio prasme - rizikuojančiais
savo gyvybe? Aišku klaidų pasitaiko visur - todėl ir sakau, kad reikia skirti netyčines/įrangos klaidas ir profesinį aplaidumą, kuris gali užtraukti ir baudžiamąją atsakomybę.
Suprantama, kad medikų klaidos labai sureikšminamos, nes sveikata kiekvienam žmogui - ypač brangi. Šiaip medicinoje jau nuo pirmo kurso nuolat kartojama, kad klysti negalima, antro šanso pacientui niekas nesuteiks ir t.t - o tai dažnai lemia baimę suklysti, nenorą pripažinti klaidas ar net mėginimus nuslėpti. Nepatikėsi, bet paciento netektis sukelia didelę traumą ir pačiam gydytojui, dabar net svarstoma universitetuose įvesti papildomą modulį apie mirtį - tanatologiją, mokyti kaip susidoroti su stresu praradus pacientą, nepriimti to asmeniškai.
zet 2020-02-22 23:57
va su tokiu poziuriu ir buna pasmerkti nisiniai paciantai su retom ligom...
------------------------
Zodziu, medicina pas mus konvejeris is principo. Kas kaip ir savaime suprantama - uz ribota kieki pinigu atlikti daugiausiai gydymo. Kritiniai atvejai turetu irgi buti aprepti. Bet gydytojai, iprate prie konvejrinio darbo, daznai ignoruoja kritinius atvejus ir neiseina is kasdienio mastymo remu.
O jei tu patenki i kritini atveji, kur tik keli atvejai Lietuvoje, to niekas net nebandys nagrineti. O jei pats uzsiminsi apie tai, tai tik pasijuoks. O jei prie to atvejo bus "sunku nustatyti", bet "labai retais atvejais pasitaiko, kad" ... zodziu, bus pasiulyta raminamuju
P.s. Man viena gydytoja (mokamoje klinikoje) pasake: "keli atvejai tik LT tokie buvo, tad net nenagrinekime to, nes as n metu sioje srytyje dirbu ir mano praktikoje to nebuvo....".
Juokas per asaras... gerai, kad viskas gerai baigesi.
zet 2020-02-23 00:05
Tu cia rimtai? Per n metu pasiekimas. Vau. Kiek teko skaityti kad yra tik viena grupe bakteriju atspari antibiotikams. Ir man juokinga skaityti, kad negalejo nustatyti uzkrato.
Nustacius bakterija, zinai kurie jai antibiotikai tinka. Tas sarasas su laiku patisklinimas. Jei nepavyksta gydymas, gali bandyti isauginti paseli ir ziureti labaratorijoje, kokie antibiotikai ji zudo. Jei labaratorija pasakytu, kad zinoma bakterija neveikia antibiotikai, kurie turetu veiktu, tai butu sensacija. Cia butu ne publikacija kazkur, o per nacionalines zinias galetu paskelbti, nes tai butu rimtas pavojus nacianliniu budu - nauja bakterijos atmaina atspari antibiotikams.
Sitoje istorijoje svarbus kitas faktas, kad pats pacientas nesikreipe is karto, net pradejus smirdeti. Tiketina, kad jis nepusino daktaru, o tie atliko savo kasdienius procesus per daug nesivarginant.
zet 2020-02-23 00:14
Teko nes yra artimu zmoniu mediku. Tos istorijos pilnai zinomos.
Ir man keista, kodel tu/jus (toliau kreipsiuos tu) vadini tai klaidomis. Tai ne klaidos. Kai tau n metu neranda ligos, tiesiog kad tai iseina is kasdienybes ribu... na man cia panasu kaip Grigeo vamdzio nerado. Speju irgi klaida buvo. Nu nerado, pavarge buvo. Klaida, kad stengiesi, bet nepavyksta. Del demesio stokos ar nuovargio kazka sumaisai. Bet tai ne klaidos. Tai nenoras dirbti. Nes tas zmogus kuris ateina su savo problema, kad ir jam kritine, tau jis yra tik pacientas. Ir kai jis ateina pas daktara n taji karta, jis savo mintyse galvoja (speju), kad jis tik greiciau dingtu su savo problemomis. O pasekoje ir rezultatas.
O vat pakomentuok man vieno gerbiamo daktaro zodzius, cia klaida ar kas:
"to net nenagrinekime, nes LT buvo tik keli atvejai, o mano praktikoje per n metu ne karto". Cia nuovargis ar kas?
Tiesiog tam kritiniui atvejui nustatyti reiktu n tyrimu, n laiko, o jei yra greitesnis budas atsikratyti zmogaus, pritaikyti geriau teorija ar diagnoze, kuri tik 95% teisinga ir viskas, o jei bus kas blogai, tegul isgeria raminamuju....
menten 2020-02-23 01:11
Būtent taip yra. Bet pagringindinis klausimas - ar dėl to kalti patys gydytojai dėl savo abejingumo, nekompetencijos, tinginystės, ar sistema verčia taip elgtis?
zet 2020-02-23 02:55
Viskas kartu sudejus.
Pats dirbu analitiku (ir ne tik) tam tikros srities, tad mano smegenys gerai sprendzia tokius uzdavinius. Uzdirbu (ar uzdirbau) daugiau negu Santariskiu kliniku vadovas ar lakunai (bent taip teige skaiciai pries kelis metus). Nesigiriu, tiesiog noriu pabrezti, kad esu savo srities profiseonalas. I labai pasigendu analitiniu sugebejimu ar ju uzuomazgu pas labai didzia dali daktaru. O jei yra sugebejimai, tai tie, kuriuos atlieka kiekviena diena ir jie tape automatu. Kitaip tariant, didzioji dalis daktaru yra anti Dr. House (priesingos jo puses). Karta pasiuliau sudaryti tyrimo plana, kad pilnai padengti tyrimais mano sindromus isnaudojant sios dienos medicinos galimybes. Supratau, kad mano siulymas buvo lyg eiti slieku ieskoti. Plius "mazai sansu" "reti atvejai", "sunku" ir dar daug panasiu sinonimu. Plius tokiu kaip as yra daug, geriau susitaikyti ir kabintis i gyvenima.... zodziu, daug idomiu dalyku isgirdau
Va prisiminiau berasant seriala Skaiciai. Gal ten isgalvota situacija, bet pats principas realus: "policininkai norejo uzsukti baudziamojo procesa, nes ten kazkas sutapo (dabar nepamenu, tarkim DNR, TV Show juk). Matematikas pagalbininkas sako, bet gi yra tikimybe, kad jis nekaltas, kad yra zmoniu, kurie gali tureti ta pati DNR del donorystes ar kaulu ciulpu persodinimo operacijos, kad yra zmoniu su dviem DNR. Policijos atsakymas - tai tokiu zmoniu maziau negu puse procento, tad jis kaltas. Matematikas - tas mazas procentas reiskia, kad vien sitam mieste yra tokiu zmoniu KELI SIMTAI. Policija - geras, nepagalvojom.
Siulau pasiziureti Mystery Diagnosis:
https://www.imdb.com/title/tt0478078/
Didzioji dalis bedu ta pati: daktarai tingejo/nenorejo/nemokejo ar nepasimokejo finansiskai krutinti smegenu.
tadas.vladas 2020-02-23 13:37
Jeigu is vakaro niezti uzpakali,labai tiketina kad ryte smirdes pirstai..
AAA000 2020-02-23 15:34
dirbai greiciausiai tik vienoje vietoje. as dirbu placiau - matau visa statistini vaizda. tie pacientai kur "statistiskai" dideles tikimybes, kad uzsilenks - veza arba i regionu centrus (jei jis pinigingas ar daug giminiu) - kur salyginai gera kokybe. permeta atsakomybe. net nesiima gydyt - nors salygas turi. arba i spec skyriu kokiam sudkaimy - kur uzlenkia pagreitintai kur faktiskai kokiu 90-95% net tiesiai i kapines keliauja kiekvienam rajone tas yra. cia dabartines babaju politikos pasekme - kai vaikomasi vidurkio - bendras lygis tik krenta. ir vis sudinesnis kokybes vidurkis. nes to is esmes ir siekiama. politiskai. vidurkio. o tas duoda kad pacientai bega, skyriai traukiasi ir tenka uzdarint ir vel "optimizuot" na ir sedi visi su sudinom algom - nes realiai negydo.
paimkim palyginimui stomatologija kokia - kur yra siokia tokia kokybes konkurencija. ir pastoviai tei eiles pacientu ir susimoka. o sudinesni stomatologai uzsiima pigesniais klientais ir standartinais atvejais. ir visi darbo turi sociai ir geru pajamu - jei nors bent biski pasistengia - - isvis babkem apsiverte sedi
-------
tu gal manai, kad kazkas is isores ateis ir viska pakeis? ta patys gydytojai turetu daryt. nes cia tik ju paciu asmeninis interesas.
sakai ka galiu siulyt? as pvz pradeciau nuo to - jei atveze i centrus pacienta, o ten eiles ir perkrauti tie tavo pamineti konvejeriniai daktariuksciai darbu - as ta pacienta atgal nuvesciau. va toia tvarka iteisinciau. priverstinai. gydymo istaigos atitinka kazkokius lygius - tai ir turi teikt paslauga, o ne patys sprest - gydyt ar nelabai. o ne kazkokius pinigu krepselius kaip dabar vaikytis statistikos gerinimais ir pasleptaisiais dotavimais. toks vaizdas kad Lietuvoje nenori niekas sveikatos sistemoje pinigu uz darba ir OFICIALIU priedu uz gerai atlikta darba - nes istaigos reputacija gera ... o uz retus atvejus isvis galima juk nobelius net paimt, ar Lietuvos lygio koki vietini fonda isteigt - tokiu atveju ieskojimui cia gi kruvos pinigu. kuriuos galima uzdirbt. va cia jau nebebutu babaju lygis pagal mane.
-------
ai dar va - uzmirsau pasiulyt. . bet cia tik realiai mastantiems. visa sita sistema is esmes sugadino PSD istatymas, kur konservai ivede. atsirado priverstiniai visuomeniniai pinigai medicinoje, uz kuriu "isisavinima" nebebutina stengtis. cia tiesiogine pasekme - del ko medicinos lygis krenta ir algos sitam sektoriuje mazeja. nes cia is esmes felcerizmas, o ne medicina jau. tai turetu pagal mane gydytojai vienytis ir balsuot pries konservus ir pasisakyt uz PSD atsaukima. jei ziuret perspektyviai, kad medicina stipretu.
Dannas3 2020-02-24 14:46
Zed prisistatai analitiku, bet argumentuoji serialais. Nu wtf, daktaras hausas toks pat tikslus apie sia sriti, kaip ir csi apie tiriamas bylas. Zodziu visiskai i lankas. Kur daktaras hausas gliaudo vis skirtingas situacijas kiekvienoj serijoj, tai realybej, tokios nestandartines situacijos pasitaiko gal karta realaus daktaro karjeroj. Ir del to tu juos isvadini tinginiais ir pan. Zodziu kabinetis del itin retu atveju, ir cadint medikus vos ne diletantais, tai man atrodo itin neanalitiska is tavo puses, kad ir kokias asmenines nuoskaudas laikai
zet 2020-02-26 16:20
. Visiskai nesutinku su tavimi. Visiskai nesvarbu kiek kartu tai atsitiko zmogaus istorijoe. Jei jis tai studijavo ir mokesi ir pagal darbo pareigybe turi moketi - vadinasi turi moketi ir sugebeti. Ir cia analitiskumas isvis ne prie ko. Tiek policija, tiek greitoji pagalba, tie ugnegesiai turi moketi spresti situacijas, kurios atsitinka pirma karta jiems, bet va gydytojai turi teise pagal tave tai nurasyti?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
5 metai kančios: po kasdieniško incidento vyro pirštas taip dvokė, kad iš kambario išvaikydavo žmones, o istorijos pabaiga tokia, kad niekas nesupranta kas nutiko