Pirmasis ir vienintelis Rumunijoje pagamintas keleivinis laineris „Rombac 1-11“: skraidino šalies diktatorių Nikolajė Čaušesku, „Rolls-Royce“ varikliai ir britiškas pėdsakas – o dabar lėktuvą galite įsigyti aukcione (Foto, Video) ()
Paskutinio Rumunijos komunistų lyderio velionio Nicolae Ceausescu prezidentinis lėktuvas atsidūrė aukcione.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rumunijos komunistų lyderio Nicolae Ceausescu oficialioms kelionėms naudojamas lėktuvas atsidūrė aukcione gegužės 27 dieną, pradinė kaina – vos 25 000 eurų.
119 vietų „Rombac 1-11“ buvo vienas iš devynių tokių keleivinių reaktyvinių lėktuvų, pastatytų Rumunijoje pagal Didžiosios Britanijos licenciją iki 1989 m. Jį Ceausescu naudojo oficialioms kelionėms 1986–1989 m. – paskutinius trejus jo dešimtmečius trukusio valdymo metus.
Kitas prezidentinis lėktuvas „Rombac 1-11“, kurų naudojo Ionas Iliescu, perėmęs valdžią po komunizmo žlugimo 1989 m., tą pačią dieną taip pat bus aukcione su ta pačia pradine kaina.
„Rombac 1-11“, dar vadinamas „Super One-Eleven“, buvo pirmasis Rumunijoje pagamintas komercinis lėktuvas – šalis tapo pirmąja komunistine valstybe po Sovietų Sąjungos, gaminusia keleivinį lėktuvą. Jo „Rolls-Royce Spey“ varikliai pagal licenciją buvo gaminami vietinėse „Aerofina“ ir „Turbomecanica“ gamyklose.
„Rombac 1-11“ buvo pagamintas pagal „British Aircraft Corporation“ (BAC) licenciją remiantis „BAC 1-11“ pavyzdžiu. Rumunijoje buvo pastatyti tik devyni tokie orlaiviai, o du liko nebaigti; penktasis tapo prezidento lėktuvu 1986 m.
Buvęs prezidento lėktuvas, kurio maksimali naudingoji apkrova siekia 47,4 tonos, yra varomas dviem „Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW“ varikliais.
Lėktuvas „Rombac 1-11“ pirmąjam skrydžiui pakilo 1982 m. rugsėjo 18 d., dalyvaujant pačiam Nicolae Ceausescu. O pirmasis komercinis „Rombac“ skrydis įvyko 1983 m. sausio mėn. iš Bukarešto į vakarinį Timisoaros miestą. Pirmasis tarptautinis skrydis įvyko po dviejų mėnesių į Londoną.
„Rombac 1-11“ galėjo skirsti iki 119 keleivių. Greitis siekė 870 km/val., o skrydžio nuotolis – 3500 kilometrų.
Rumunijos diktatorius ilgai pasidžiaugti lėktuvu nespėjo. Ceausescu atėjęs į valdžią 1965 metais, geležiniu kumščiu valdė šalį iki 1989 metų sukilimo prieš Rumunijos komunistinį režimą. Ceausescu ir jo žmonai Elenai buvo įvykdyta mirties bausmė 1989 m. Kalėdų dieną po trumpo teismo.
Paskutinė Nicolae Ceausescu kalba 1989 m. gruodį, po kurios jis turėjo bėgti: