Milžiniški Romos imperatoriaus Kaligulos orgijų laivai, tviskėję nematyta prabanga ir technologijomis – jiems iškelti Musolinis įsakė nusausinti ežerą (Foto, Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iškėlimas

Vietiniai žvejai visada žinojo apie nuolaužų egzistavimą ir tyrinėjo jas bei surinko smulkius artefaktus, dažnai naudodami griebimo kablius, kuriuos parduodavo turistams.

1446 m. kardinolas Prospero Colonna ir Leonas Battista Alberti atrado laivų nuolaužas gulinčias 18,3 metro gylyje, kuris tuo metu buvo per gilus veiksmingam gelbėjimui. Jie padarė didelę žalą laivams, naudodami lynus su kabliais, nuplėšdami nuo jų lentas.

1827 m. atgijo susidomėjimas Kaligulos laivų iškėlimu. Annesio Fusconi pastatė plūduriuojančią platformą, iš kurios ketino iškelti nuolaužas, tačiau keli jo trosai nutrūko, todėl jis sustabdė darbus, kol suras tvirtesnių trosų. Grįžęs jis pamatė, kad vietiniai gyventojai išardė jo platformą, kad pagamintų vyno statines, todėl jis atsisakė projekto.

Atradimas įrodė, kad romėnai sugebėjo statyti didelius laivus.

 

Fašistinė Benito Mussolini vyriausybė maždaug penkerius metus – nuo 1928 m. spalio iki 1932 m. spalio – dirbo siekdama atkurti Kaligulos laivus. Musolinis įsakė antikvarui Guido Ucelli, Italijos laivynui, civilinių inžinierių, pramonės inžinieriams, privatiems asmenims ir archeologams nusausinti Nemio ežerą.

Vietiniai žmonės ir archeologai žinojo apie senovės romėnų požeminį tunelį, kuris jungė ežerą su už kraterio esančiomis fermomis. Jie sujungė jį su plūduriuojančia siurbimo platforma. Naudodami galingus siurblius ir vandens semtuvus, darbininkai sumažino ežero lygį ir iki 1931 m. birželio 10 d. iškėlė pirmąjį laivą, o antrasis pasirodė nusekusio ežero dugne.

Iki to laiko vandens lygis buvo nukritęs daugiau nei 20 metrų, prireikė pašalinti daugiau nei 40 milijonų kubinių metrų vandens. Po beveik 1900 metų Nemi ežero dugne laivai vėl išniro iš vandens.

Dėl techninių problemų antrąjį laivą pavyko iškelti tik 1932 m. spalį.

Ankstesnių bandymų juos iškelti nuniokojimas buvo akivaizdus. Beveik visi originalūs viršutiniai kūriniai buvo nuplėšti, o tai, kas liko, gulėjo korpuso viduje su daugybe kitų artefaktų.

 

1936 m. sausį buvo atidarytas virš abiejų laivų pastatytas muziejus, kurio atidaryme dalyvao pats Musolinis.

Antrojo pasaulinio karo metu, 1944 m. gegužės 31 d. naktį laivus sunaikino gaisras. Keletas JAV armijos sviedinių pataikė į Nemi ežero muziejų apie 20 val. ir padarė nedaug žalos, tačiau privertė vokiečių artileriją palikti teritoriją. Tada po kelių valandų iš muziejaus kilo dūmai ir netrukus du laivai sudegė, nors muziejaus betoninė konstrukcija buvo mažai apgadinta.

Nemi ežero muziejus buvo atkurtas ir vėl atidarytas 1953 m. Per gaisrą taip pat išliko nuotraukos, piešiniai iš Italijos karinio jūrų laivyno tyrimų ir archeologo G. Gatti piešiniai, todėl menininkai ir architektai galėjo atlikti dviejų laivų rekonstrukcijas.

Erdvėse, kuriose kažkada buvo du didžiuliai „Nemi“ laivai, dabar demonstruojami sumažinto mastelio modeliai, pastatyti karinio jūrų laivyno laivų statykloje netoli Neapolio, ir bronzos bei kitų gaisro metu išlikę artefaktai. Šalia Nemio ežero muziejaus eksponuojama natūralaus dydžio burlaivio korpuso rekonstrukcija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(98)
(3)
(95)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()