„Radian Aerospace“ atskleidė proveržio planus skrydžiams į kosmosą: kuria daugkartinio naudojimo erdvėlaivį, galėsiantį pakilti iš įprasto oro uosto

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2022-02-01 19:54
Kažką jie čia suka mala, raketai pasiekti pirmą kosminį greitį reikia didžiulio kuro kiekio o keliamas naudingas krovinys gana mažas, kur jie sutalpins tuos didžiulius kiekius kuro?
bahuriux 2022-02-01 23:41
Užmaitins turbo reaktyvinius su afterburner, variklius oru vietoj oksidatoriaus pirmoj skrydžio fazėj iki 3 mach ir 30km aukščio, reiškia reikės tik kuro. Bet įtariu kad šitie varikliai bus raketiniai hibridai atmosferoj kvėpuos oru+kuras (skystas vandenilis), o vakuume galutinėj fazėj degis orksidatorių + skystą vandenilį. Oksidatorius (skystas deguonis) parstai palei masę yra sunkesnis už kuro dalį kokia 1,2+ karto ir jį reikia temptis su savim, o tam reikia deginti papildomą kurą su oksidatorium, žodžiu kaip geometrinė progresija, su lėktuvu šita pirmos gigantiškos pakopos problema panaikinama. Kadangi pirma raketos pakopa bus pakeista lėktuvu ir lėktuvo varikliais ir lėktuvo kuro bakais, tai lieka tik vietoj antros pakopos įjungti raketinius variklius. Nors turbo raketiniai, kaip skylon projekte oru kvėpuojantys varikliai ir nėra tokie efektyvūs, bet be oksidatoriaus masės nereikia daug kuro, beto greitis ir yra efektyvumas, tam tikra prasme, kai klabam apie raketinius variklius. Išvis yra koncepcijų kietų, panašus į šitą lėktuvą aparatas įgreitinamas iki kelių mach ant žemės ant linijinių eletros variklių tipo kaip maglev, tada į (ramjet) scramjet variklius puškia kurą ir tesia skrydį į suborbitą specialia trajektorija optimizuota scramjet varikliams. Pakilus virš atmosferos jungiami raketiniai varikliai, pereinama iš suborbitos į orbitą, vakuume tie varikliai dirba efektyviau, nes optimizuoti tik darbui vakuume. Nusileidimas kaip šatlų be variklių, sklendžiant.
gytis13 2022-02-02 09:46
Na gerai, tarkim išsisuks iš pirmos pakopos problemų bet antra pakopa taip pat yra ne vaikų žaisliukas ir tie patys kuro ir krovinio masių santykiai lieka. Kiek tekę stebėti realiam laike spaceX paleidimus pirma pakopa įgreitina erdvėlaivį iki kokių 2km/s o po to antroji pakopa ilgai ir nobodžiai dirba kol greitis pasidaro koks 8km/s. Ir šitai procedūrai taip pat reikalinga kuro masė kelis kartus didesnė už krovinio masę, čia tai aplinkoje deguonies nėra o visas lėktuvas su sparnais ir atmosferiniais varikliais iš principo nenaudingas balastas. Suborbita vienas dalykas o orbita visai kitas, į suborbitą pakanka daug mažesnio greičio.Raketinis variklis tai ne reaktyvinis, kuro kiekiai didžiuliai reikalingi ir jiems. Shuttle visi matėme, matėme ir koks didžiulis vandenilio bakas prie jo prikabintas buvo.
iPienius 2022-02-02 12:16
is principo toks lektuvas, koki cia bando parodyt, yra visai nesunkiai imanomas. problema yra tame, kad jis gales pakelt tik savo svori, o jokio naudingo krovinio neiskels. na nebent 100kg. savo laiku NASA bande kazka panasaus daryt, bet veliau atsauke projekta, nes susidure su daug problemu, kurioms isspresti neuzteko pinigu. https://en.wikipedia.org/wiki/VentureStar jeigu paimtum falcon 9 raketos tik pirma pakopa, tai ji greiciausiai sugebetu pasiekti orbita arba liktu labai nedaug. kadangi sunaudotu visus degalus,todel veliau tiesiog nukristu i zeme, nes nera jokiu degalu stabdymui. su lektuvu sitos problemos nelieka, nes jis gali leistis kaip sklandytuvas.
gytis13 2022-02-02 19:26
Aš išsivaizduoju kad pakilti į kokius 200km aukštį ir vėliau kristi į žemę nėra labai sudėtinga ir nereikia labai daug energijos, problema kad pakilus reikia pasiekti 8km/s greitį kad kabotum orbitoj kiek nori.
conjurer 2022-02-10 15:46
Labai abejoju. Vien tik pasipildyti degalų neužteks. Shuttle buvo nesėkminga programa, nes po kiekvieno skrydžio reikėdavo perdengti korpusą, nes esamas nudegdavo stabdydamas į atmosferą. Sakyčiau optimistiškai savaitė, nebent jie kartu pastatys aparatą, kuris užštampuos visą naują lėktuvo išorę. Dėl orbitos pasiekimo, tai taip, tai įmanoma, bet labai nepraktiška. Visų pirma mažos kapsulės, yra daug saugesnės žmonėms. Jose lengviau įvgyvendinti aborto sistemas. Čia jei kažkas suges, žmonės mirs, nebus galimybės pabėgti nuo viso sprogstančio kuro. Leidimosi procesas taip pat labai komplikuotas. Lašo formos kapsulės savaime krenta tinkamu kampu, o lėktuvą reikia pozicionuoti, kad visais etapais trintis būtų nominali. O naudingas krovinys nėra didelis, bei pasiekus orbitą praktiškai liktum be kuro. Gal orbitiniam turizmui tiktų, bet tikrai ne misijoms, kurias darė shuttle, ar ISS papildymui.