Pastebėtas pirmasis toks asteroidas: aplink dangaus kūną skrieja net trys palydovai  ()

Naujai atrastas asteroidas buvo identifikuotas kaip didžiausią šeimyną turintis kada nors pastebėtas asteroidas.

Asteroidas vadinasi 130 Elektra, arba trumpiau – tiesiog Elektra. Trys aplink jį atrasti palydovai ne tik daro asteroidą gausiausia iki šiol žinoma asteroidų sistema, bet ir parodo, kaip ateityje galime rasti kitų silpnų, sunkiai pastebimų asteroidų palydovų, rašo „Science Alert“.

„Elektra yra pirmoji kada nors aptikta keturguba sistema“, – savo straipsnyje rašė Anthony Berdeu iš Tailando nacionalinio astronominių tyrimų instituto vadovaujama astronomų komanda.

„Šis naujas aptikimas rodo, kad specialūs duomenų mažinimo ir apdorojimo algoritmai, modeliuojantys prietaisų fiziką, gali dar labiau praplėsti jų kontrasto ribas“, – teigė jis.

Neretai asteroidai turi mažesnių palydovų, nors juos pastebėti pavyksta gana retai. Iš daugiau nei 1 100 000 atrastų asteroidų daugiau nei 150 turi bent vieną palydovą.

Elektra, kurios skersmuo yra apie 260 km, pirmą kartą buvo atrastas asteroidų juostoje tarp Marso ir Jupiterio 1873 m., tačiau pirmasis palydovas, pavadintas S/2003 (130), buvo aptiktas tik 2003 m. – po 130 metų. Antrasis jo palydovas, S/2014 (130) 1, buvo atrastas 2014 m.

Ne veltui šių palydovų atradimas užtrunka. Asteroidai yra maži ir geriausiu metu tik silpnai apšviesti. Tad akivaizdu, kad jei net asteroidus kartais būna sunku pastebėti, ką jau kalbėti apie jų palydovus, rašo „Science Alert“.

Kuo mažesnis ir arčiau asteroido yra palydovas, tuo sunkiau jį įžiūrėti. Tai labai panašu į priežastį, dėl kurios sunku tiesiogiai pamatyti aplink kitas žvaigždes skriejančias egzoplanetas.

S/2003 (130) yra vos 6 kilometrų skersmens, o aplink Elektrą skrieja vidutiniškai maždaug 1300 kilometrų atstumu; S/2014 (130) 1 yra tik 2 kilometrų skersmens, o jo vidutinis orbitos atstumas yra 500 kilometrų.

Naujai atrastas palydovas vadinasi S/2014 (130) 2 ir yra dar mažesnis ir artimesnis: jo skersmuo vos 1,6 kilometro, o vidutinis orbitos atstumas – 340 kilometrų.