Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Vytautas 2007-08-09 19:51
P.S. įdomu, kad pasikeis bilogijos vadovėliuose parašyta žmogaus evoliucija? Ir dar įdomiau, kiek laiko praeis, kol mokytojai nustos aiškinti linijinę evoliucijos teoriją kaip nepaneigiamą faktą?:)
Retry 2007-08-09 22:27
O tai jau čia oficialu? Mokslo pasaulyje pripažinta? Ar dar vis diskusijų lygmenyje?
Vytautas 2007-08-09 23:12
Žiūrint kada laikyti oficialų mokslo požiūrį. Čia laisva formuluote pateiktas mokslinis straipsnis, kurį publikavo Mev Likei ir jos kolegos. Bent ta prasme jau oficialu. Aišku, diskusijoms peno dar 10 metų, tačiau mokyklose turėtų bent reguoti į tokius atradimus ir supažindinti su visom teorijom, nesilaikant vienos kurios nors kaip absolučiai teisingos. Kai pasižiūri, tai ką mums aiškino ir už ką dvejetus rašė - dabar jau paneigta. Tai vos ne religija - jei oficialiai pripažinta taip, vadinasi turi išmokti tik taip. O kur platesnio mąstymo galimybės? Vat ko aš labaio pasigendu švietimo sistemoje - kiekvieno "dėsnio" pateikimo su galimom alternatyvom. Juk niekada nežinai, kada tas dėsnis bus paneigtas...
Retry 2007-08-09 23:43
Čia ne švietimo sistemos reikalas, o kiekvieno mokytojo atskirai. Vadovėlių naujų neišleisi su naujomis teorijos kasmet, tad turėtų mokytojas pats tokiais dalykais domėtis, bet priversk tu jį...
Smėlis 2007-08-10 13:21
na, aš tai kažkaip neskubėčiau kištį tų naujų "teorijų" mokykloje. žinant kiek jų vis prikuriama ir galiausiai visai užmirštama, tai manyčiau tai būtų tik bereikalingas laiko ir resusrsų eikvojimas.
p.s. perskaičiau dar ir "Žmogus - civilizuota "beždžionė" ar didingos civilizacijos palikuonis po branduolinio karo?". tai dar labiau suabejojau čia aprašyta "teorija".
Vytautas 2007-08-10 17:24
O as už kuo daugiau teorijų. Žmogus mokyklą baigia ne tam, kad išeitų prigrūsta galvą teotijų, kurios pasirodys kažkada nieko nevertos. Nu gal ir ne jo gyvenime. Bet kam ugdyti tiesiog atmintinį kalimą, jei geriau ugdyti mąstymą? Tegul vaikai sužino mažiau, bet išmoksta patys ieškoti loginių klaidų ir pagrindimų teorijose. Geriau žmogų išmokyti mąstyti, nei kad išleisti gyvą enciklopediją kas ką nusprendė ar sumąstė... Aš pvz niekada nepasižymėjau gera atmintimi, bet turėjau gerą loginį mąstymą. Tai praktiškai 4/5 iš mokyklos esu pamiršęs. Nors ir olompiadose dalyvauti teko, bet prisimenu tik tai, kur buvo pačio kažkas bemąstant surastą. Nu žodžiu, tiesa sakant niekada ir nebuvau tradicinės sistemos šalininkas
Smėlis 2007-08-11 09:50
matai, ne visiems taip kaip tau. pažįstu nemažai žmonių, kurie loginio mąstymo neturi, bet pasižymi fenomenalia atmintimi. tokie pasilklystų tose teorijose ir nieko gero nebūtų. o štai turintys loginį mąstymą puikiai gali patys (jei aišku nori) domėtis kuo tik jiems patinka ir atsirinkti kuo tikėti, o kuo ne.
apskritai, nededu daug vilšių į mokyklą ar apskritai visą švietimo sistemą. ji perdaug nepaslanki ugdyti intelektui. viską, ką išmanau, daugiausiai pats išmokau, išsiaiškinau, išbandžiau ir perprautau (arba nelabai). tiesa, pagrindą davė mokykla ir universitetas. tačiau tik pagrindą.
Alius N. 2007-08-11 09:58
Aha, iš esmės tiesa - nors darbas ir didelis, bet reiktų daugiau dėmesio kreipti į vaikų gabumus nuo pat jų mažens ir atitinkamai jiems pritaikyti tinkamiausią mokymo sistemą. Bet kol kas tai utopija
Vytautas 2007-08-11 10:51
O kodėl utopija? Reiktų skatinti nevalstybinį švietimą. Aš jau sutikčiau už vaiko švietimą mokėti gerus pinigus ir važinėti su prastesne mašina, bet žinoti, jog mokykla apdės atskleisti tai, ką jis gali geriausiai. O ne suvarys ant bendro kurpaliaus ir pirmyn.... Iš esmės valdiška švietimo sistema yra žlugusi vien dėl visoje sistemoje sėdinčių valdininkų požiūrio. Ir tuo pačiu jų intelekto ar mąstymo galimybių.
Retry 2007-08-13 02:57
Privatus mokslas? Ir kas gautųsi? Turtingųjų tėvų vaikai mokosi gerai, o neturtingi valstybinėse mokyklose? Išvada, kuo daugiau sumoki tuo daugiau/geriau išmoksti? Tuo tave labiau vertina, nes tu iš privačios mokyklos? Tai kur lygybė? Nežinau įstatymų gerai, bet manau, kad kiekvienas turėtų turėti teisę į lygiavertį mokslą.
Visas post'as vien klausimai
Vytautas 2007-08-13 06:34
Reiškias geras postas
Matai, priklauso kaip organizuojama ta privati mokykla - čia nebūtinai kapitalizmo ir biznio klausimai. Jeigu pasaulyje nebūtų žinomų su nuostabiais rezultatais tokių privačių mokyklų, nerašyčiau;). Aišku, aš nekalbu apie taip vadinamas vakarų prestižines mokyklas, kur pinigų sumos milžiniškos, o rezultate vaikas išmokomas tik supratimo kaip gerai daug turėti $$. Yra ir kitokios "nuotaikos" privačių mokyklų, kuriose prabangos mažiau, kainos už mokslą simbolinės, o išgyvena iš mokinio krepšelio (jį skiria visoms mokykloms), rėmėjų, savo ūkelio (sodas, daržas ir pan.) ir pagaliau pasišventusių mokytojų, dirbančių iš pašaukimo, o ne dėl algos (aišku alga yra, bet sakykim, ne konkurencinė kitiems darbams). Nu nieko, reiškias bus proga parengti straipsniuką šia tema.
Ta 2007-08-30 17:26
Kad straipsnyje labai jau skuba daryt isvadas...negi negali taip but, kad tiesiog dalis vienos rusies evoliucionavo, o kita ne? Juk negali visur buti vienodos salygos, o dar patys parase kad abi rusys nekontaktavo, tai reiskia tie, kurie veliau atsirado, negalejo isnaikint "atsilikusiu", kaip atsitiko su homo sapiens ir neandertalieciais...
Mitas 2009-09-28 13:37
Puikus straipsnis. Daugiau tokių atradimų ir tyrimų. O aš kaip visada laikausi savo nuomonės: be abejo, kad skandalingos žmogaus atsiradimo teorijos bus įrodytos.
Hmz 2009-09-28 14:47
Man labiau rūpi, kad būtų įrodytos ne skandalingos, o teisingos teorijos. Bet, matyt, kiekvienam savo
Mitas 2009-09-28 15:09
O tai, kas straipsnyje buvo įvardinta kaip skandalinga (kalbama apie branduolinį karą prieš 25000 metų), man ir yra teisinga.
cia. 2009-09-28 23:49
aj tos antropologines interpretacijos... gal kontaktavo visgi .. jei jau is erectus habilis atsirado. yra teoriju visokiu, kaip kad nendartalieciai gyveno kartu su homo sapiens ir visai neisnyko, o prisitaike ir gyvena tarp musu kaip normalus zmones, gal kas panasaus su habilis ir erectus galejo but ir pan. o gal uzklupo habili ir erectus ir akmenim uzmete
Tir4elis 2009-09-29 00:42
O kodėl jie turėjo gyvent vienas po kito? Kiek man žinoma nėra geresnio eksperimentatoriaus už gamtą . Taigi jei atsirado nauja rūšis tai kodėl ji kaip mat turi pakeist tą iš kurios kilo? Puikiausiai gali užimt sau pritinkančią nišą ekosistemoje ir sėkmingai gyvuot prisitaikiusi prie kitų sąlygų.
Tuo labiau, kad galime paimt kaip pavyzdį kates. Keičiasi aplinka pagal tai kur šios giminės atstovai (ar visgi atstovės?) migruoja, pagal tai keičiasi ir patys gyvūnai. Berods giminės, o pažiūrėkit kiek rūšių, kurios dažnai gyvena greta. Po kelių milijonų kas beatskirs kaip čia buvo?
Taip ir čia. Prisiveisė tuometinių žmogbeždžionių kelios rūšys, adaptavosi bemigruodamos prie kintančių sąlygų ir štai turime rebusiuką . Kas kieno protėvis, ar tik giminingas kaimynas .
P.S.
Taip, kad panašu, kad niekas čia negriūna, tik kilmės medis labiau šakojasi .
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Linijinė žmogaus evoliucijos teorija baigia sugriūti galutinai