Virtualios realybės stebuklai: pasivaikščiojimas po Pompėją (7)
Tai nėra dar vienas tradicinis kompiuterinis žaidimas ar istorines vietas atkurianti programa. Tai žymiai sudėtingesnė sistema, leidžianti maksimaliai tikroviškai pasinerti į virtualų pasaulį. Ir jei dauguma virtualių sistemų (tame tarpe ir žaidimų) turi visą eilę apribojimų, neleidžiančių įsijausti į kompiuterinį pasaulį, tai panašu, jog takelis CyberCarpet padės išspręsti šias problemas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europiečių mokslininkai, dirbantys prie projekto CyberWalk, pristatė virtualaus takelio projektą CyberCarpet, leisiantį vartotojui išbandyti visus virtualios kelionės privalomus. Iš principo, mechaninė sistema primena standartinį judėjimo takelį, leidžiantį žingsniuoti bet kuria kryptimi – priklausomai nuo ėjimo kryptis takelis automatiškai keičia slinkimo kryptį. Tuo pačiu, takelio judėjimas minimaliai įtakoja „keliautojo“ sunaudojamas jėgas.
Visa tai sujungus su vizualine sistema, atkuriančia virtualaus pasaulio vaizdus, gaunama unikali sistema. Kaip pasakoja mokslininkų grupės vadovas Marc Ernst, „didžiausia problema tame, jog siekiant atkurti realaus judėjimo pojūtį, reikia gana didelio ploto takelio – demonstruojamos sistemos matmenys siekia 6x6 metro, o naudingas ėjimui naudojamas plotas sudaro 4,5x4,5 metro“. Jo nuomone, šie matmenys yra pats mažiausias galimas minimumas. Pats takelis turi visą eilę gudrių mechaninių sprendimų, leidžiančių pasiekti tolygų judėjimą ir krypties keitimą.
Na, o galutiniam „panėrimui“ į kompiuterinį pasaulį prie CyberCarpet takelio prijungiama sistema CityEngine, leidžianti atkurti virtualius pasaulius norimo detalumo masteliuose. Šios dvi sistemos vartotojui leis be problemų pasivaikščioti senovės Romos gatvėmis, aplankyti Pompėjos miestą iki garsaus ugnikalnio išsiveržimo. Žaidimų mėgėjai jau dabar gali įsivaizduoti, kokie tikroviški galės būti pojūčiai, visa savo esybe pasinėrus į tokius virtualius pasaulius. Visgi, sistema bus skirta toli gražu ne vien žaidimams. Ja galės naudotis architektai, istorikai, pagaliau pažangių universitetų studentai. Be to, planuojama, jog toks virtualus pasaulis pravers gelbėtojams ir kariškiams – jie galės vykdyti mokymus nedaug nuo realybės besiskiriančiose aplinkose.
Tačiau tai kol kas planai – sistemą reikia galutinai atidirbti, paruošti programinę įrangą, o tada jau matysis ir tikrosios jos galimybės.