Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Tornmentor 2009-02-17 15:39
Labai geras straipsnis. Dėkoju administracijai
Aistis 2009-02-17 16:07
Tikrai geras straipsnis
Pataisom
Anonymous 2009-02-17 22:17
Taip klaideliu yra. Sakysim " Mums, mokslininkam, ..." kur kableliai? Nors dabar tos naujos rasymo taisykles, tai gal ir nereikia? Siaip aciu uz gera straipsni. Manau, kad galetumete paklausineti ir paciu mokiniu, ko jie noretu mokyklose ir universitetuose. Pats esu dviliktokas, ir esu visikai nusivyles mokykla. Net nematau tikslo ten eiti, nes miegu per pamokas, nors ant nosies egzaminai. Reikia kazka keisti visoje sistemoje. Pateikia mums sukramtyta ir isspauta informacija. Cia tas pats, kas spresti apie futbolo rungtynes is statistikos, ziuredamas i statistika niekada nesuprasi futbolo grozio.
Anonymous 2009-02-17 23:13
Viskas gražus ir gerai. Tik nesutinku su tuo, kad internetas yra geriau, nei spauda. Internetas yra gerai, bet man asmeniškai yra daug maloniau paimti į rankas spausdintą leidinį. Jau nekalbant apie tai, kad gali jame kažką pasižymėt, ir tai, kad mažiau akis vargina.. Daug visokių pliusų ir minusių, tačiau vistiek, galų gale, laimi spausdintas leidinys prieš virtualų. Tokia mano nuomonė. Aš neatsižvelgiu į kaštus ir skaitytojų gausą, o tik į patį pateikimo būdą.
Anonymous 2009-02-17 23:15
Čia ne tik nuo švietimo sistemos priklauso, tačiau ir nuo mokytojo, ar tu miegosi per pamokas ar ne. Tą patį skirtingi dėstytojai skirtingai išdėstys. Pas vieną miegosi, pas kitą susižavėsi mokslu....
Nerė 2009-02-17 23:23
Oi, labai geras straipsnelis. Tik va liūdna vis dėl tos mosklo padėties Lietuvoje.
Anonymous 2009-02-18 08:49
Taip, cia yra. Deja bent ten, kur as mokausi, tokiu destytoju nera. Tiesa sakant, kai kurie mokytojai yra tiesiai sviesiai pasake, kad musu nevertina, ir dirba tik tam, kad dirbt, o ne kad mokini kazko ismokit. Tai normaliai skaitau. O sistema irgi reikia keist, nes knygos skaitymas niekada neatstos praktines uzduoties. Ka man fizikoj reiskia visokie tranzistoriai, kadonai, jeigu as ju gyvenime nesu mates. Gal ir mates, tik nezinojau, kad taip vadinasi.
Anonymous 2009-02-18 11:58
Sutinku. Mane tas ir labiausiai liūdina, kad mokytojais eina dirbti tik dėl to, kad daugiau nieko nelieka.. Aš dar mokykloj mokausi, ir pas mus atėjo studentas, jam praktika, jis veda pamokas, bet tik todėl, kad niekur kitur neįstojo. Dėstys vaikam fiziką, kai iš valstybinio turi vos 30, jau nešnekant apie jo dėstymą ir visą kitą. tas ir liūdniausia, kad nebėra mokytojų, kurie norėtų mokyti.. Juk kažkada buvo apklausa, kažkur skaičiau, nepamenu kur, dar šiais mokslo metais, pedagoginiam. Apklausė studentus, kiek iš jų galvoja būti mokytojais, tai vos penki procentai.. Tai žinai.. Čia ir valstybė mūsų kalta, kad mokytojam nepakelia algų. Jų mokytojų dėka mes kažko išmokstam, juk jie mums padeda.. Dvylika metų mokykloj, o kur dar studijos, mažiausiai trys-keturi metai, kiek laiko su jais daug praleidi, jie tave visko išmoko, jų dėka turėtum pamilti mokslą, jie turėtų padėti tau susigaidyti savyje, tačiau taip nėra. kaip ir kadaise, juk į politiką eidavo dėl pilietiškumo, dėl pareigos, dėl noro atlikti savo, kaip piliečio, teisę, o dabar..
Galima diskutuot ilgai ir daug, bet ne apie tai čia
Matas 2009-02-18 12:25
Jei mokslo populiarumą valstybėse matuojame skiriamos biudžeto dalies dydžiu, tai mokslo populiarinimo laidos, interaktyvūs muziejai ir gabūs mokytojai šios statistikos niekaip neįtakoja. Jei normaliems vaikams patinka visokios problematikos, tai Lietuvoje tokius vaikus galime ant pirštų skaičiuoti. Ar tai likusiai didžiajai daliai mokinių, kurie nesupranta ką apskritai veikia mokykloje, tiesiog yra išsivysčiusi kažkokia psichinė negalia?
Brandžiose civilizacijose mokslas bus pelningesnis, automatiškai taps populiaresnis. Kelyje į brandesnę civilizaciją reikalingos skatinančios švietėjiškos priemonės.
Ačiū už puikų straipsnį, tokios temos vertos net platesnių diskusijų.
kionig 2009-02-18 14:26
Tai dziaukis, kad pateikta beveik suvirskinta info, tau belieka ja priimti, o kai studijuosi pamatysi tikraja realybe, kai turesi kokius 5 kartus virskinti gauta info ir kazin ar dar gausi, jei matys destytuvas, kad miegi, o ir dar kita auditorijos dalis suda mala, tai sakis: spyga taukuota ir pasiruosiat patys, kontrolinis parodis kaip ruosiates miegodami.. Taigi labai mazai matai vadinasi, jei nematai tikslo mokykloje - problema slypi tavyje. Ir pamatysi, jei studijuosi jausi tokia nostalgija mokyklai Viska keisti, tai cia Lietuvai vieno amziaus darbas butu. Gi dabar irgi mat reformavo mazdaug i geraja puse, bet toli grazu ne taip viskas atrodo.
Tai tiesiog mes dabar siuo sunkiu laikotarpiu ir auksto mokslo reformos metu tampame bandymo triusiais Man atrodo, kad cia galioja taisykle - islieka stipriausi.
kionig 2009-02-18 14:35
Tai ta didzioji dalis tave taip pat laiko durnium kaip ir tu juos
Anonymous 2009-02-18 14:38
Man visiskai,ta pati situacija buvo,kai i mokykla ejau,kai prasidejo,nuo 8klases,taip iki 12 tesesi. Nu nemaciau as ten jokio tolko,ir dabar nematau. 80proc. destomu dalyku man visiskai nereikalingi ir neidomus buvo. Kam ten ta daile,muzika? Pakui dar: informatika,anglu,geografija,istorija cia tokius dalykus jei neatsilikes esi ir pats savaime moki.
kionig 2009-02-18 14:54
Dar ir nuo paciu mokiniu priklauso, o is tikruju kas nori, tas mokosi ir randa su mokytoju bendra kalba, tada mokytojas tampa labai geru pasnekovu apie ivarius dalykus.
Sistema keist tai cia ne kaip du pirstus apmyzt.. t.y sugriaut kiekvienas gali, o pastatyt - ne. Taigi negalima visko is karto griauti ir naujai pastatyti, nors tai kartais buna naudingiau, zinoma, jei pasiseka, bet mes apeidami grebli prarandame didziule patirti.
Is tikruju, mano nuomone, reikia keisti ne sistema, o paciu mokiniu, studentu, zmoniu mastyma, ir galbut is tu visu blogybiu kiek matome, galetume atrasti ir teigiamu savybiu, o pakeitus mastyma butu galima racionaliai keisti ir spresti padarytas klaidas. O ne vien rekauti ir verkti, kad mums to ir to mazai, nes dabar taip tik ir tera, ir per sitokius verkimus sedi lietuvela su milijardinem skylem, nes is vienu ateme ir kitiems isdalijo, o tretiems nebeliko visaj, nes dalintojams irgi reikia.
kionig 2009-02-18 15:10
Gal biski ir nukrypom nuo temos Bet apie populiarinima mano nuomone, butu pasirinkti viena is masiniu informavimo sriciu - internetas, tai geriausia informavimo priemone siame amziuje ir ateinanciuose. Na, bet knygas pakolkas nelabai dar istums, bet jos liks, o zmones atbaido leidiniu pirkimas vien del kainos, ir kai dar nezinai ar toje knygoje rasi, ka nors naudingo. Praktiskai internetas dabar pralenke kitas masines infor. priemones ir gal netgi greitu metu istums televizoriu ir radija, dar gal ir spauda(tik jin jau persikelia i virtuolybe).
Matas 2009-02-18 17:11
Aš šiaip studentas 4'o kurso , bet jei mintys jaunai skamba tai visai malonu turbūt... Dėl suvirškintos informacijos tai turiu savo nuomonę, o kad per dėstytojo paskaitą miegat tai didele dalimi kaltas ir dėstytojas. Aš tiesiog svarstau, ar kartais nebūtų protingiau jei mokytojas ieškotų bendros kalbos su mokiniu. Suprantu kad dialogas turi rūpėt abiem pusėm, bet mokinys dažniausiai bijo visada ant pakylos stovinčio mokytojo, kuris diena iš dienos pliekia suvirškintą informaciją ir apskritai nelabai panašus į būtybę kuri mokėtų žmogiškai bendrauti su vaikais.
Išlieka stipriausi yra turbūt labai realus dabartinės situacijos apibūdinimas, bet ar jis yra visiškai tinkamas vaikų auklėjime abejočiau.
P.S. domiuosi daug kuo, tiesiog mokykloje niekas man apie tai nepasakojo, gal būčiau anksčiau susidomėjęs, dėl to ir gaila.
kionig 2009-02-18 19:14
Na as taip nesakiau, tik kad sakiau islieka stipriausi konkurencijoje tarp mokslo.
Matas 2009-02-18 19:32
;] sori tada
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Portalo interviu. Mokslo populiarinimas Lietuvoje: nuo problemų iki perspektyvų