Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
iPienius 2022-07-28 22:12
jei amerikieciai tokie geri, tai parduotu dujas su didele nuolaida. o tai dabar plesia didele kaina ir visai nesiskundzia
donatasv 2022-07-28 23:38
Jei būtų galimybė tų dujų paduot Europai, kad ir už didesnę kainą, bet tiek, kad galėtų atsikratyt ruso, tai būtų jau seniai padaryta. Manau vokiečiui branduoliniuse reaktoriuose baigiasi kuras. Dėl to jie planavo laikinai imti dujas ir gamint elektrą, o paskui pereiti prie atsinaujinančios energetikos. Kitokio paaiškinimo nerandu uždarymui. Kuras brangus jei uzsipirks reiks dar ilgai eksploatuoti arba tiesiog po karo uždaryti su krūva brangaus ir nepanaudoto kuro...
AAA000 2022-07-28 23:54
kad vokieciai ten vysto duju-elektros generacinius projektus visokius. dujos yra visiskai ekologiskas kuras. technologiskai ta visi supranta - isskyrus visokius psiaudo-eko ufonautus, vegetarus ir co2 buhalterius. o vokieciai - labiausiai technologiska tauta ES mastelyje. politiskai jie nusodinti, kaip ir japonai - kad sita dedamaja ismetineja net su zala sau. arba ignoruoja as manau sugalvos ka nors geriau ir greitai. daba terminalus vysto, kaip laikina sprendima. nemanau kad smarkiai investuos i karine technika - kaip jus cia visi norit ypac i puolamaja. nes galu gale ta technika gali sugrist ir pacius vokiecius pradet bombint... atomines uzdarines manau pagal plana - nes mato kokia situacija - tai nesaudymo zonos. kur potencialus uzpuolejai slepiasi - kaip Ukrainoje. ar ten kokie teroristai nesvarias bombas daro ir pan... kam statytis 5 kolonos tipo teritorijas SAVO salyje - kas ir tampa bet kuri veikianti AE ar atidirbusio AE kuro saugyklos visokios. as manau vokieciu tautos pamatine logika butent tokia - jie ne tokie kvaili. kaip pvz lietuviski konservai ir konservatnykai visokie .
technologas 2022-07-29 00:52
Tūkstantmečius žmonės be dujų gyveno ir nieko, o dabar vis kalba apie tvarumą, mažesnį energijos naudojimą, bet tik pakalba dėl vaizdo ir vėl lieka po senovei.
donatasv 2022-07-29 01:50
Bet tai neatsako į klausimą kodėl vokietis nenori pratest branduolinių elektrinių veiklos kol viskas nusistovės. Deginti leidžia vos ne ką nori (mazutą lietuvoje) tai rodo kad ant co2 jiems nusišvilpt, kad tik dujų daugiau liktų.
Tie kas turi privačius namus ir turi anglinius malkinius pecius, ir neturi pasirūpinę malkų arba maži atlyginimai, tai kūrens padangas... anglių nelabai dar parduoda matyt laukia kol pakils kaina, tėvas pirko malkų 770 už 10 kūbų sukapotų malkų, 440 tona granulių... elektra 40ct -9 irgi kosmosas. Bus niūri žiema. Nu bent jau netokia niūri kaip Ukrainoje...
immortallt 2022-07-29 07:55
iPienius, kaip tu įsivaizduoji, kas dujas parduoda? JAV valdžia? Biden?
Elektra ir atominės vokiečiams kaip ir dzin, anglių gali atsivežti daugiau nei reikia tiek gaminti elektrą, tiek ir šilumą ten, kur turi pasirinkimą deginti anglis ar dujas. Problema yra dujos, nes milijonų dujinių katilų nepakeisi per trumpą laiką namų ūkiuose, ir net nėra į ką keisti. Tiek šilumos siurblių sudėjus be elektros tinklo pertvarkos - liksi be elektros. Ir pramonė, kurioje dujos naudojamos kaip angliavandenilių šaltinis, cheminėse reakcijose, bet ne jas sudeginant.
Atomines lygtais planavo nebestabdyti, bet nesekiau temos toliau.
CO2 ne nusišvilpti, turime krizę trumpu laikotarpiu, kurią sprendžiant 6 mėnesiai papildomų emisijų nieko nepakeičia, tai 200 metų prieš tai varėm pilnu tempu ir niekam nerūpėjo.
Na man gerai, tona briketų ir 5 MWh elektros bus prikaupta - per žiemą užteks, gal kokios pusės paletės briketų pritrūksiu ar kokios 1 MWh elektros. Susidėčiau ŠS dar ir liktų elektros ir visi briketai. Turėčiau elektromobilį ir ŠS šita energinių išteklių krizė iš vis būtų dzin, nebūčiau pajautęs. Čia tiems, kurie aiškina, kad renovacija/elektromobiliai neatsiperka. Su dabartinėmis kuro kainomis fiat500 jau padrožtas, bet vis tiek už 150€/mėn. per 5 metus (didelės palūkanos), gaunasi pigiau nei man su yaris mokėti tik už kurą. Problema - nebėra ko pirkti.
Talkatif 2022-07-29 08:38
Kad kacapas pradės savo mėgstamą žaidimą sukinėt dujų vamzdį, buvo aišku dar iki karo. Tuntai humanitarinius mokslus baigusių analitikų dirba valstybių valdymo organuose, o tokio elementaraus dalyko nesugebėjo numatyt.
sub 2022-07-29 08:53
Tai šiuo atveju Lietuvos Independence laivas kaip pasiteisina. Neturėtume laivo, užsuka duja ir liekam be dujų, AAA000 ne tu kažkada rašei kad Independence laivas nesamonė. Dabar nuomonė nepasikeitė?
immortallt 2022-07-29 11:55
Dabar sakys, kad ne pats laivas nesąmonė, o kad jis per didelis. Tiek kad tai irgi melas, nes mūsų laivas praktiškai minimalus, kad priimti normalius krovinius, o ne bunkeriuojančius laivus už kartais didesnę kainą.
Arba kitą skels - kad čia politika ir reikia su rusais nesipykti, tai turėtume dabar dujas pigia... ir kalbėtume rusiškai... ir apie valdžią tik gerai.
donatasv 2022-07-29 13:05
Klaidą padarei, kad išsigandai palūkanų. Realiai man tiek kiek sutaupo naujas leafas, tai tos palūkanos vienas juokas. 1,49% bankui + Euribor.
Aš skaičiavau maždaug 3k eurų į metus dabartiniai mašinai dyzeliui išleidžiu. Per 5 metus gaunasi 15k + 5k valstybės parama, jau 20k. Prie darbo dar 4 metus duos nemokamai krautis (nemokamų pakrovėjų yra daug kur Lietuvoje tereik pasidomėti), tai liks metus pasidengt iš saulės elektrinės 4k kwh + nėra tepalų keitimo filtrų ir visi garantiniai. Mašina kainavo 27k, tai tas pats kas pirkt seną mašiną už 7k ir galima sakyt 5 metus nekeist tepalų neremontuoti, o tik važiuoti kas neįmanoma. Per 5 metus sukiši daugiau nei į naują mašiną, nebent važiuoji mažai tada gal ir nesigauna matematika. Mašinos laukiau 2,5 mėnesio. Po 5 metų parduodant mašiną jos likutinė vertė manau turėtų atstot tuos likusius 7k drąsiai (skaičiau likutinę vertę bent 15k). Iš senos mašinos už 7k likutinė vertė bus gal 2k/3k...
immortallt 2022-07-29 13:37
Palūkanų neišsigandau.
Neduoda paskolos, nes terminuota darbo sutartis.
Nėra ko pirkti. Senas skelbimas.
Iš salono pirkti iš vis nėra galimybės šiuo metu, omeny lauksi ilgai, ir grįžti prie pirmo punkto, neduoda paskolos.
HardAxe 2022-07-29 13:50
kiek kw panelių užsidėjai?
man tai kita bėda. Kol vaikui reikia vežimo ir turiu šunį, tai neįtelpu į įperkamą elektormobilį. Vis svarstau ar imti kažkokį hibridą, ar tiesiog išlaukti kelis metus...
kestutisz 2022-07-29 14:15
MG 5? :) Realiai būtų įdomu pačiupinėt, ko gero vienintelis padorus variantas be kažkokių ten plastikinio meno exterjete, iš pažiūros - darbinis arklys kaip koks passatas, tik kad va range toks irgi šiaip sau ir kilmė kiniška. Ai dar busikai visokie yra :)
donatasv 2022-07-29 14:38
Jei žiūrėt elektromobilį tai kaip antrą mašiną. Seną pasatą numečiau kieme į kampą išsivarau tik prireikus jau kažkur visiems važiuot su šuniu į tolimesnę kelionę, arba priekabą patampyt. 95% realiai vis vien važinėju miestas namai. Bet ir tai į leafą su šveicarų aviganiu vaiku ir vežimėliu telpam drąsiai kaip į golfa panašiai. Vienas didelis minusas leafe, kad nėr skysčiu aušinamos batareikos. Kas prailgina krovimosi laiką, bet man tai nebuvo problema. Atvarau į darba pajungiu kraut po 2 valandų nueinu parsivarau. Lyčnas pasivaikščiojimas 400 metrų du kart per savaitę... Jei reiktų toliau paspirtuku nulėkt galima. Gal tik žiemą kebliau.
immortallt 2022-07-29 14:47
Pas mane 9,5 kW. Iki 10 kW nebuvo kaip geometriškai gražiai sudėti.
Elektromobilį jei naują žiūrėti - Hyundai Kona kaip pagrindinis mums užtektų per akis, su vaiku ir šunimi. Kaina irgi gera. Mano atveju ribojantis faktorius - neduoda išsimokėtinai, o cash'o nenoriu sukišti tiek į automobilį.
Kas dėl pirmo automobilio apskritai, daug kas aiškina apie tai kaip važinėja į tolimas keliones. Iš artimos aplinkos su kuo bendrauju ir yra prieš, irgi tą patį pradeda aiškinti. Kai paprašau parodyti foto iš paskutinės tolimos kelionės, paaiškėja, kad jinai buvo prieš 5 metus. Dar kita, prieš kokius 8 metus. Ir tas kasmet patampa į 10 metų 2-3 kartus. Paskaičiuojame kiek kilometrų nuvažiuoja šiaip iki 300km per dieną važiuojant, tai sutaupo ne tik kad skirtumas automobilio atsiperka, bet ir į keliones po 1500km galėsi Porsche išsinuomoti, jei jau taip nori. Arba elektromobilį su didesniu akumuliatoriumi perki, ir praleisi kelyje ekstra valandą, kurios metu ramiau papietausi.
Naudotą žiūrėjau kaip commute'inimui į/iš darbo. Tiesa, mūsų ir vienintelis automobilis nedidelis - yaris. Bet statyboms +- užteko. Telpa ir rekuperatorius, ir vidinės durys (lauko durys 1 m pločio jau netilpo).
donatasv 2022-07-29 14:58
Man priekabos dažnai reikia ir ilgiems atstumams, tai po ilgų diskusijų čia buvo prieita išvados pirkt leafą, galima aišku pirkt škodą su kabliu, bet tada jau matematika nesigauna pagal kainą
immortallt 2022-07-29 15:49
Nu kablys nėra daugumos poreikis dar kol kas, bet taip, su kabliu EV pasirinkimas mažas. Techniškai Hyundai Kona iki 600kg gali, bet atstumas nuvažiuojamas mažėja.
Jei pasikeistų į EV visi tie, kurie nevažinėja po daugiau nei 600km per dieną ir nereikia kablio, tai jau vien šitą visą parką pakeisti paklausos užtektų net ir su dvigubėjančia EV gamyba, kol neliks VDV gaminamų, mums reikės ~10-15 metų.
HardAxe 2022-07-29 16:23
mes kolkas su viena mašina gyvenam. Nesinori už antrą mokėti draudimo ir ekologinio mokesčio, kai nelabai reikalinga.
Be kablio tai būtų ne gyvenimas. Turbūt reikės žiūrėti hybridą arba laukti.
Dėl atstumo, tai sąlyginai dažnai nuvažiuoju 300-500km, bet su vaikais taip ar taip tenka stoti. Nebūtų ypatingos bėdos pasikrauti. O su ekonominės klasės elektriniu kibiru ir pačiam šikna užtirptų
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vakarai pateko į karo zoną: Putino veiksmai sukėlė paniką ne tik Europoje, bet ir JAV – į Europą vyksta itin svarbus JAV pareigūnas