Ukraina paprašė JAV net 100 atakos monstrų A-10 – štai ką gavo vietoj jų ()
Arba apie užkulisius, kai karinė pagalba iš šalių partnerių perduodama Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„The Washington Post“ paskelbė išsamų straipsnį apie Ukrainos ir JAV derybas dėl galimo ginkluotės tiekimo ginkluotosioms pajėgoms niuansus. Ir šiame leidinyje yra įdomus dalykas – pirmosiomis karo savaitėmis Ukrainos gynybos ministerija paprašė Pentagono pristatyti net 100 „perteklinių“ A-10 „Thunderbolt II“ atakos lėktuvų, kurie buvo saugomi garsiosiose „orlaivių kapinėse“ Davis-Monthan oro bazėje Arizonoje.
JAV atsisakė perduoti tokius orlaivius, nurodydama šias priežastis: A-10 lėktuvai akivaizdžiai yra pažeidžiami Rusijos Federacijos priešlėktuvinės gynybos priemonių ir iš esmės jų perdavimas nėra prasmingas ir neįmanomas. Apie tai rašo portalas „The Drive“.
„The Drive“ žurnalistai pabrėžia, kad 100 A-10 lėktuvų buvimas Davis-Monthan bazėje iš tikrųjų yra sąlyginis skaičius. Mat šie orlaiviai buvo naudojami kaip atsarginių dalių donorai atakos lėktuvams, kurių serijinė gamyba baigėsi 1984 m. Atitinkamai, tokio tipo kovinių lėktuvų, kuriuos būtų galima greitai perduoti ginkluotosioms pajėgoms, iš esmės nebuvo.
Nors, įdomu, kad šių metų kovo pradžioje net kai kurie JAV Kongreso nariai pritarė galimam atakos lėktuvų A-10 perkėlimui į Ukrainą. Ypač atsižvelgiant į tai, kad pakeliui į Kijevą „įstrigo“ 40 kilometrų ilgio okupantų pajėgų kolona, įskaitant dalinius su tankais ir šarvuočiais. Ir tiesiogine prasme tai buvo idealus taikinys „Thunderbolt II“, kurie buvo sukurti specialiai priešo šarvuočiams ir tankams sunaikinti.
Tačiau atidžiau perskaitę originalų straipsnį iš „The Washington Post“, pamatysime vieną įdomų dalyką, kurį verta pacituoti. „Lėktuvai, pasak Reznikovo, buvo senamadiški ir lėti, „girgždantys taikiniai“ rusų oro gynybos galiai. Man tai buvo aišku. Tai buvo pagrįsta. Aš pasakiau, gerai“, - prisiminė Reznikovas ir apsimestinai pasiduodamas iškėlė rankas.
Be jau išsakytų argumentų, verta atkreipti dėmesį į kitus dalykus, kurie yra akivaizdūs abiem proceso pusėms. 100 A-10 atakos lėktuvų vienu metu yra žymiai daugiau nei Ukraina turėjo kovinių lėktuvų 2021 metų pabaigoje. Tokiam dideliam smogiamųjų lėktuvų skaičiui reikia vienodai daug komponentų, amunicijos ir aviacinio kuro. O tai savo ruožtu reikštų nepaprastas ir iki šiol precedento neturinčias logistines pastangas visa tai pristatyti į Ukrainos teritoriją.
Galbūt iš tikrųjų šioje istorijoje Ukrainos karinė ir politinė vadovybė veikė pagal principą „prašyk kuo daugiau, ir gausi, ko nori“.
Nes po atsisakymo perduoti A-10 buvo pasakojimas ir apie atsisakymą perduoti Ukrainai lenkiškus MiG-29. Tačiau tada, 2022 metų balandžio pradžioje, Ukraina iš Pentagono ir kitų sąjungininkų gavo kai kuriuos komponentus, kurie leido pradėti eksploatuoti tam tikrą skaičių naikintuvų MiG-29 ir atakos lėktuvų Su-25.