Kuri valstybė turi mažiausią lėktuvnešį pasaulyje, kurio ilgis mažesnis nei 200 metrų – kam jis iš vis reikalingas? (Foto, Video) ()
Laivas sėkmingai tarnauja kaip platforma sraigtasparniams ir UAV, kaip „karališka jachta“ ir atrakcija turistams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasaulį neseniai apskriejo žinia, kad Brazilijos karinis jūrų laivynas buvo priverstas Atlanto vandenyne nuskandinti savo buvusį lėktuvnešį „São Paulo“, kuris su savo šalies vėliava jūroje išbuvo tik 206 dienas. Brazilai norėjo „sutaupyti“ ir tuo pačiu gauti regioninės valstybės galios atributą, todėl „São Paulo“ iš Prancūzijos įsigijo „tik“ už 80 milijonų dolerių, o toks taupumas galiausiai sukėlė nemažai bėdų.
Photograph of the construction of the Royal Thai Navy's helicopter carrier 🇹🇭 HTMS Chakri Naruebet (CVH-911), Inside the Bazán Shipyard (Navantia Fene Ferrol Shipyard) in Ferrol, Galicia, Spain 🇪🇸, 1993- 1995.
— World Military News (@Military_News4) September 8, 2021
See more pictures > https://t.co/gNNgeeeznS pic.twitter.com/TKPILAdxHD
Tačiau pasaulyje yra dar viena regiono lyderio ambicijų turinti valstybė, kuri taip pat nusprendė įsigyti lėktuvnešį ir tuo pačiu „sutaupyti“, o tai lėmė prieštaringą rezultatą. Čia kalbame apie Tailandą, kuris yra mažiausio pasaulyje lėktuvnešio HTMS „Chakri Naruebet“, kurio korpuso ilgis siekia vos 182 metrus, o vandentalpa – apie 12 000 tonų, savininkas.
Kaip rašo „The Drive“ portalas, Tailandas dešimtojo dešimtmečio pradžioje norėjo įsigyti savo lėktuvnešį, kilus dar vienam ekonomikos pakilimui. Tailandiečiai atmetė galimybę įsigyti naudotą lėktuvnešį, todėl nusprendė užsakyti naują, tiesa, „kompaktiškų“ gabaritų.
Rangovo paieška atvedė į Ispaniją, kuri noriai sutiko pastatyti Tailandui sumažintą savo lėktuvnešio „Príncipe de Asturias“ kopiją. Iš tų pačių ispanų Tailandas įsigijo ir lėktuvų oro grupę, skirtą lėktuvnešiui – devynis naudotus AV-8S „Harrier“ ir du TAV-8S „Harrier“ lėktuvus, kurie iš viso kainavo vos 100 milijonų dolerių (tuometiniu kursu).
When Thailand had Harriers (actually second-hand AV-8A Matadors from Spain). pic.twitter.com/N4RTRARCeG
— Tyler Rogoway (@Aviation_Intel) January 29, 2018
Lėktuvnešis „Chakri Naruebet“ buvo priimtas į Tailando karinį jūrų laivyną 1997 m. Ir tik po 9 metų jis liko be nuosavo lėktuvo, nes visiems „ispaniškiems“ AV-8S „Harrier“ ir TAV-8S „Harrier“ išlaikyti neužteko pinigų. Štai kodėl atsitiko, kad „biudžeto taupymo“ sumetimais Tailandas turi mažiausią pasaulyje lėktuvnešį, neturintį savo denio lėktuvų.
Thai aircraft carrier HTMS Chakri Naruebet has been modernized with Saab's Sea Giraffe AMB radar and 9LV MK4 CMS. pic.twitter.com/XatiAwFEHT
— Naval Analyses (@D__Mitch) March 11, 2015
Tačiau problemos su lėktuvnešiui skirtais lėktuvais Tailandui netapo priežastimi atsisakyti savo „Chakri Naruebet“, veikiau atvirkščiai – tailandiečiai stengiasi kuo aktyviau panaudoti savo mažiausią pasaulyje lėktuvnešį.
Dabar laive dislokuoti sraigtasparniai S-70B „Seahawk“. Lėktuvnešis reguliariai vyksta į jūrą atlikti patruliavimo misijų ir „vėliavos demonstravimo“. Be to, reguliariai vykdomi UAV paleidimai. „Chakri Naruebet“ taip pat tarnauja kaip „karališka jachta“. O kitu „ne tarnybos laiku“ tailandiečiai savo mažiausią pasaulyje lėktuvnešį naudoja kaip turistų traukos objektą.