Tai gali būti revoliucija: Kinija sukūrė absoliučiai slaptą ir visiškai nematomą droną  ()

Inžinieriai nusprendė pašalinti eleronus, pakeisdami juos suspausto oro sluoksniu. Skrydžio bandymai buvo sėkmingi.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinija bando naujo tipo slaptą (stealth) droną, kuris manevravimui naudoja suslėgtą orą. Apie tai rašo Kinijos laikraštis „South China Morning Post“.

Kinijos Aerodinaminių tyrimų ir plėtros centro Sičuano provincijoje inžinieriai pristatė droną, primenantį sumažintą amerikietiško slaptojo bombonešio B-2 „Spirit“ versiją, tik skraidantį be eleronų ir kitų judančių elementų, leidžiančių keisti kryptį priešpriešinio vėjo srauto pagalba. Jame įrengtas gana paprastas mechanizmas, kuris surenka orą ir išleidžia jį sluoksniu aplink sparnus, leidžiančius atlikti manevrus skrydžio metu.

Youtube sprogdinantis ir lietuvių puikiai vertinamas! Štai ką sugeba 5in1 robotas iš „Xiaomi“ ekosistemos (Video, „Roidmi EVA“)
5897 3

„ROIDMI EVA“ yra „Xiaomi“ ekosistemos kompanijos produktas, sulaukęs stulbinamo dėmesio ir sėkmės. Ir dabar šis neregėtų galimybių įrenginys už specialią kainą.

Išsamiau

Bandomojo skrydžio metu dronas pakilo, skrido ir prisitaikė prie turbulencijos disbalanso, visiškai naudodamas suslėgtą orą reaktyvinio variklio viduje, o eleronai buvo užfiksuoti ir nebuvo judinami. Pažymima, kad UAV reagavimo į operatoriaus komandas laikas buvo trumpesnis nei 0,02 sekundės.

Toks būdas, pasak kūrėjų, savo efektyvumu niekuo nenusileidžia tradicinėms lėktuvams skirtoms technologijoms. Be to, tai daro orlaivį labiau nepastebimą radarams, nes mechaninės dalys, jų aštrūs kraštai, nelygumai ir tarpai žymiai padidina radaro pėdsako plotą.

 

„Slapto orlaivio forma buvo kruopščiai sukurta atsižvelgiant į aerodinamiką ir slaptumą“, – komentavo komandos vadovas Zhang Liu.

Orlaivio kurso keitimas kartais reikalauja daug galios, ypač kylant, o iš variklio paėmus daug gryno oro, gali staiga sumažėti trauka. Inžinieriai šią problemą išsprendė nukreipdami oro perteklių iš variklio kompresoriaus turbinos. Taigi, kūrėjai visiškai atskyrė oro įsiurbimą ir traukos sukūrimą skrydžio metu.

 

Be to, Zhang Liu komanda teigė suradę būdą efektyviai vėsinti karštą orą dideliais kiekiais. Po sparnu jie padėjo pavarą, kuri valdo iš skirtingų krypčių sklindančius oro srautus ir sukuria sukimo momentą padėčiai valdyti.

Kinijos Sičuano aerodinaminių tyrimų ir plėtros centras taip pat kuria naikintuvą J-20 ir hipergarsinius ginklus. Jie mano, kad valdymo mechanizmas suslėgto oro pagalba taip pat galėtų būti naudingas ateities pilotuojamiems orlaiviams, todėl jie taps nematomi ir pigesni.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(18)
(19)
(-1)

Komentarai ()