Po Rusijos atakos Rumunijoje didelis skandalas: uždrausta į orą pakelti F-16 naikintuvus ()
Buvimas NATO dalimi automatiškai nereiškia aukštų techninės priežiūros ir kovinės parengties standartų.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Paradoksaliai atrodo faktas, kad Rumunijos oro pajėgos į orą pakėlė muziejinius MiG-21R „palydėti“ rusų „Kalibr“, nors tai yra Aljanso šalis.
Tačiau vienoje iš savo publikacijų 2023 metų sausio pabaigoje rumunų portalas „Defence Romania“ pasakoja apie dar paradoksalesnį faktą – kai kurie Rumunijos kariškiai vis dar tiki, kad naikintuvas F-16 negali pakilti žiemą net iš paruoštų aerodromų, ir šis stereotipas tęsiasi nuo 2018 m.
|
Nors, kaip aiškina portalo autoriai, šis stereotipas prasidėjo nuo gana klaidingos prielaidos. Iš tiesų, 2018 m. gruodžio 1 d. buvo epizodas, kai naikintuvui F-16 nepavyko pakilti iš 86-osios Borco oro bazės dalyvauti Rumunijos nacionalinės dienos parade. Bet ne todėl, kad „lėktuvas blogas“.
Tuo metu tiesiog aerodromo tarnybos nedavė leidimo kilti, nes aerodromo technikai negalėjo tinkamai nuvalyti kilimo ir tūpimo tako nuo ledo. Tačiau, kaip įprasta tokiais atvejais, niekas nepradėjo suprasti smulkmenų ir taip gimė stereotipas, sėkmingai „gyvavęs“ Rumunijos oro pajėgų aplinkoje iki 2023 metų pradžios.
Įdomu tai, kad toks konkretus epizodas buvo paminėtas atsižvelgiant į tai, kad Rumunijos oro pajėgos ruošia savo F-16 dar vienai rotacijai, vykdydamos NATO „oro policijos“ misiją saugant Baltijos šalis. Rotacija numatyta 2023 metų balandžio–liepos mėnesiais.
Pasirodo, kad dalyvavimui „oro policijos“ misijoje, trunkančioje 4 mėnesius, pasiruošimas užtruks apie 6 mėnesius. Ir tai daug pasako tiek apie procedūrų algoritmą pačiame Aljanse, tiek apie Rumunijos oro pajėgų kovinio rengimo lygį.
Be to, toks dalykas kalba apie kovinio mokymo algoritmus Rumunijos oro pajėgose. Tame pačiame „Defense Romania“ portale jau 2023 metų vasario pradžioje buvo rašoma, kad Rumunijos ir Portugalijos gynybos ministerijos derasi dėl Rumunijos pilotų ir technikų apmokymo dirbti su F-16.
Pasirodo, Rumunija sugebėjo nusipirkti tris dešimtis naudotų naikintuvų, tačiau per keletą metų nesugebėjo sukurti savo pilotų ir techninio personalo rengimo.
Aprašyti dalykai mums daug pasako apie Rumunijos oro pajėgų, kaip NATO narės, padėtį. Ir kartu jie atkreipia dėmesį, kad priklausymas Aljansui nereiškia, kad (bet kuri) šalis automatiškai palaiko aukštą kovinio rengimo ir savo technikos – tiek orlaivių, tiek kitų rūšių ginkluotės – techninės priežiūros lyg.