Lukašenka Putino akivaizdoje apsikvailino – siūlo Baltarusijoje gaminti MiG-25: kas čia negerai? (Video) ()
Greičiausiai jis turėjo omenyje Su-25, tačiau vis tiek tikslinga šio lėktuvo gamybos galimybę Baltarusijoje įvertinti pagal analogiją su jo gamyba sovietiniame Tbilisyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kitas abiejų diktatorių susitikimas neapsiėjo be dar vienos klaidos, ypač karinėje srityje.
Lukašenkos teigimu, galima pradėti gaminti kovinius lėktuvus lėktuvų remonto gamyklose Baltarusijoje. Tuo pat metu Baltarusijos diktatorius net įvardijo lėktuvo modelį – MiG-25 ir tik tada patikslino, kad tai artimos oro paramos reaktyvinis lėktuvas.
Viską įvertinus, neaišku, ar Baltarusijos karinis-pramoninis kompleksas susiras 1964 metais pirmąjį skrydį atlikusio naikintuvo (atliko perėmėjo ir žvalgybos funkcijas) MiG-25 dokumentus ir pavers jį artimojo oro palaikymo lėktuvu.
Arba jis kalba apie Su-25. Nes abiem diktatoriams jau yra įprotis susipainioti lėktuvų pavadinimuose.
Visų pirma, jiedu 2022 metų liepą negalėjo apsispręsti dėl Baltarusijos lėktuvo, kuris būtų naudojamas branduoliniam bombardavimui. Jie kalbėjo arba apie Su-35 (kuris Baltarusijoje neeksploatuojamas), o paskui apie Su-25, kuris techniškai gali tai padaryti, bet tik kaip vienkartinis blokas.
Tada buvo teorija, kad tai bus fronto bombonešis Su-24. Tačiau greičiausiai jie turėjo omenyje Su-30SM, Baltarusijoje jų yra keturi.
Bet kalbant apie serijinę atakos lėktuvo gamybą Baltarusijoje, tai greičiausiai yra Su-25, kuris Baltarusijoje remontuojamas ir iš dalies modernizuojamas 558-ojoje aviacijos remonto gamykloje Baranovičiuose. Tačiau yra didelis skirtumas tarp remonto ir gamybos.
Beje, šio lėktuvo gamyba nuo nulio SSRS buvo vykdoma Tbilisio aviacijos gamykloje, o mokomoji ir kovinė versija Su-25UB nedideliais kiekiais buvo surinkta Ulan Udėje. Tačiau nuo 1992 m. gamykla nutraukė gamybą, vėliau išleisdama tik vieną modernizuotų Su-39 ir Su-25UBM prototipą.
Neįtikinami pareiškimai apie gamybos atnaujinimą Ulan Udėje buvo pateikti 2010 m., kai buvo paskelbta, kad bus atnaujintas Su-25UB surinkimas. 2012 metais buvo pranešta, kad netrukus bus pradėta serijinė Su-25 su nauju indeksu gamyba. Tačiau daugiau informacijos rasti nepavyko. Be to, 2017 m. Rusijos vyriausybė paskelbė, kad Su-25 daugiau niekada nebus masiškai gaminamas.
Taip pat Rusijoje buvo aktyviai kalbama, kad Su-25 bus pakeistas fronto bombonešiu Su-34, o jei ko nors panašaus tikrai prireiks, tada jie pagamins mokomojo lėktuvo Jak-130 kovinę versiją.
Greičiausiai Rusijoje buvo bandoma atnaujinti atakos lėktuvo Su-25 gamybą, tačiau veltui, kai visos projektinės dokumentacijos buvimas dar nereiškia, kad orlaivio serijinė gamyba bus atnaujinta.
Serijinės orlaivių gamyklos Tbilisyje paruošimas naujo lėktuvo gamybai truko trejus metus – nuo 1976 iki 1979 m.
Žinoma, Lukašenka gali pasiūlyti gaminti tokią produkciją. Be to, jis gali aktyviai už tai vykdyti lobizmą, gaudamas pinigų ir technologijų iš Rusijos. Tačiau net jei jų sąjungininkas sutiks, mažai tikėtina, kad per ateinančius kelerius metus nuo nulio surinkti serijiniai Su-25 pakils.