Brangiausia istorijoje lėktuvo katastrofa – kaip JAV per akimirką prarado net 1,4 mlrd. dolerių! (Foto, Video)  ()

Jungtinės Valstijos palaiko nuolatinį bombonešių buvimą Indo-Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, kad padidintų savo regioninių sąjungininkų saugumą ir išlaikytų veiksmingą savo priešų atgrasymą. Tarp oro patrulių yra ir itin brangus JAV strateginis bombonešis B-2 „Spirit“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

B-2 bombonešis istorijoje sudužo vienintelį kartą, vykdydamas būtent šią misiją. Jis sudužo netrukus po pakilimo iš Anderseno oro pajėgų bazės Guame. Lėktuvas buvo visiškai prarastas, nors pilotai išgyveno – tai tebėra brangiausia visų laikų lėktuvo katastrofa.

Daugeliui gali būti netikėta, kad 5 kartos naikintuvas F-35 nėra pats brangiausias lėktuvas pasaulyje ar net JAV arsenale. F-35 iš tikrųjų yra tik trečias brangiausias lėktuvas pasaulyje.

Kai JK karališkosios oro pajėgos 2021 metais Viduržemio jūroje prarado F-35, tai RAF kainavo 120 mln. USD. 2018 metais Pietų Karolinoje sudužęs JAV jūrų pėstininkų korpuso F-35B kainavo 115 mln. USD. JAV Karinio jūrų laivyno F-35C, kuris 2022 m. nukrito į Pietų Kinijos jūrą, buvo vertas daugiau nei 100 mln. USD.

Bet tai palyginus niekis, kiek kainavo B-2 „Spirit“ praradimas.

 

2008 m. vasario 23 d. B-2 „Spirit“, žinomas kaip „Kanzaso dvasia“ (Spirit of Kansas), pakilo į nuolatinę bombonešių patruliavimo misiją. Jis jau buvo skridęs iš savo pagrindinės bazės Whitemano oro pajėgų bazėje Misūrio valstijoje į Guamą ir vykdė misiją keturis mėnesius. Netrukus jis turėjo grįžti į Misūrį. Pats lėktuvas turėjo daugiau nei 5000 skrydžio valandų. Nebuvo jokios priežasties manyti, kad jis gali sudužti kylant.

Lėktuvas pakilęs tapo nevaldomas ir, nepaisant visų abiejų pilotų pastangų, lėktuvo sparnų galai palietė žemę. Abu pilotai buvo priversti katapultuotis. Abu buvo nuvežti į ligoninę, o vienas netrukus išleistas nepatyręs jokių sužalojimų. Atsakingas generolas įžemino visus B-2 „Spirit“ bombonešius, palaikančius nuolatinę bombonešių patruliavimo misiją.

 

Nelaimė oro pajėgoms kainavo 1,4 milijardo dolerių (2023 m. – 1,95 milijardo dolerių). Tai buvo pirmasis bombonešio B-2 „Spirit“ praradimas ir brangiausia visų laikų lėktuvo katastrofa, nors buvo sunaikintas tik pats lėktuvas.

Slaptas bombonešis pirmą kartą buvo sukurtas Šaltojo karo metu atakuoti giliai Sovietų Sąjungos teritorijoje esančius taikinius. Bombonešis buvo kuriamas taip ilgai, kad tuo metu (B-2 pirmajam skrydžiui pakilo dar 1989 m. liepos 17 d.), kai jis buvo paruoštas gamybai, Sovietų Sąjungos nebeliko. Užuot pirkęs planuotus 132 bombonešius, Kongresas leido įsigyti tik 21, o lėktuvo vieneto kainą padidino iki 737 mln. USD (1,3 mlrd. USD 2023 m.). Jis buvo pradėtas eksploatuoti 1997 m. Tai buvo antrasis steath lėktuvas istorijoje po atakos lėktuvo F-117 „Nighthawk“.

 

Bet tai dar ne pabaiga. Atnaujinimas, reguliavimas, atsarginės dalys, programinė įranga ir visos susijusios išlaidos, susijusios su lėktuvo gamyba per tą laikotarpį, reiškė padidėjusią kainą iki 929 mln. USD už vieną lėktuvą.

B-2 gali atlikti puolimo misijas iki 15 000 m aukščio; be degalų papildymo gali įveikti 11 000 km atstumą ir gali nuskristi daugiau 19 000 km su vienu degalų papildymu ore. Iš pradžių sukurtas kaip branduolinis bombonešis, B-2 pirmą kartą buvo panaudotas kovojant įprastiniais nebranduoliniais ginklais Kosovo kare 1999 m. Vėliau jis buvo panaudotas Irake, Afganistane ir Libijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(2)
(9)

Komentarai ()