„Bl@#$!“. Susprogo Tamsiojo laivyno tanklaivis – gabalai skrieja į jūrą, viskas ugnyje (Foto, Video) (1)
Susprogo Tamsiojo laivyno tanklaivis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„TankerTrackers“ soc. tinkle „Twitter“ pasidalijo įspūdingu vaizdo įrašu. Susprogo Tamsiojo laivyno tanklaivis – gabalai skrieja į jūrą, viskas ugnyje.
„TankerTrackers“ teigimu, vaizdo įrašas filmuotas nuo supertanklaivio ENOLA (9251951) maždaug 1,7 jūrmylės atstumu nuo sprogimo. Nufilmuoti vaizdai kelios sekundės po tanklaivio PABLO (9133587) sprogimo Riau archipelage. Vaizdo įraše matyti, kad labai didelės tanklaivio dalys nuskrenda į šonus.
Filmed from the bridge of the VLCC supertanker ENOLA (9251951) some 1.7 nautical miles away, here are the immediate few seconds following the explosion of the Aframax tanker PABLO (9133587) in Riau archipelago. You can see very large parts of her deck flying off to the sides. pic.twitter.com/k4UIjkriCs
— TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) May 2, 2023
Kas yra Tamsusis laivynas?
Su Gabono vėliava plaukiojantis PABLO gegužės 1 d. užsiliepsnojo Malaizijos pietryčiuose. „New Straits Times“ praneša, kad Pietų Kinijos jūroje prie Džohoro pakrantės užsiliepsnojo naftos tanklaivio trys įgulos nariai (du Indijos piliečiai ir vienas ukrainietis).
Sankcijos buvo įvestos siekiant apriboti naftos pardavimą iš tokių šalių kaip Rusija ir Venesuela. Siekdama išvengti sankcijų, Tamsioji laivų flotilė plaukioja jūra tarptautiniuose vandenyse ir platina sankcionuotą naftą visame pasaulyje.
Sankcionuotą naftą jie perkelia iš laivo į laivą atviroje jūroje. Tai pavojinga operacija, nes perpylimas jūroje atliekamas be jokios saugumo kontrolės, naudojant laivus, kurie gali būti netinkami plaukioti. Procesą apima sudėtingos procedūros, įskaitant inertinių dujų sistemas ir elektrinį įžeminimą, kad būtų išvengta statinės elektros ir sprogimų rezervuaruose, kuriuose kaupiasi degiosios dujos.
Šis laivas sprogo, įrodymai rodo, kad viršutinis denis buvo visiškai pašalintas, o gaisras apėmė visą laivo ilgį. Labai mažai tikėtina, kad tai buvo variklio gaisras. Teigiama, kad jis plaukė iš Kinijos į Singapūrą – vargu ar jam buvo lemta ten nuvykti, nes laivas buvo ištuštintas per Tamsiojo laivyno susitikimą.
Pasak OSINT analitikų, Tamsųjį laivyną valdo Kinija ir Rusija, siekdamos apeiti sankcijas. Kinija taip pat turi daugiau nei 900 laivų jūrose, kurie veikia kaip Tamsiojo laivyno neregistruoti laivai. OCCRP apibūdina jį kaip „laukinius vakarus“ atviroje jūroje.
Vietovė, kurioje sprogo šis laivas, yra įprasta Tamsiojo laivyno veikimo zona, užfiksuota palydoviniais vaizdais.
Kaip yra su PABLO?
Atsekti šio laivo kilmę nėra lengva. Savininkas nurodytas kaip „Pablo Union Shipping“, tikrasis laivo savininkas, registruotas ir įsteigtas Maršalo salose, kur yra registruota daugiau nei 36 % Tamsiojo laivyno laivų.
Praėjusį mėnesį PABLO savininkas pasikeitė. Laivo vėliava yra registruota Gabone, kuris garsėja korupcija ir neteisėta laivyba, ir anksčiau buvo registruota Tanzanijoje, kuri taip pat turi prastą reputaciją dėl laivybos reguliavimo ir kontrolės. Laivo savininkas gali būti Venesueloje, kuriai JAV taiko griežtas naftos sankcijas.
PABLO sprogimas yra tik dar vienas iš daugelio incidentų, kurie į dienos šviesą iškelia tamsiąją ir pelningą naftos prekybą.
Dark Fleet shipping and oil sanctions evaders: Revealed
— Beefeater (@Beefeater_Fella) May 2, 2023
Gabon-flagged aframax Pablo caught fire off southeast Malaysia yesterday. One report from the New Straits Times reports three missing crew (three crew members – two Indian nationals and one Ukrainian ) - off the oil tanker… pic.twitter.com/R8e0VYwUlR