Oro filtras: kaip dažnai jį reikia keisti?  ()

Vairuotojai ir automobilių savininkai neretai sumenkina oro filtrų keitimo svarbą. Paprastai tuo domėtis pradedama tik tuomet, kai pasirodo pirmieji filtro susidėvėjimo požymiai. Deja, bet šie požymiai dažnai pastebimi tik atsiradus rimtesniems gedimams, kurie neretai yra oro filtro keitimo rekomendacijų ignoravimo pasekmė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilio oro filtras yra svarbus įsiurbimo sistemos elementas, atliekantis tarsi apsauginio barjero funkciją, kad į variklį nepatektų nešvarumai. Jo pagrindinė užduotis – išvalyti įsiurbiamą orą sulaikant įvarius teršalus, pavyzdžiui, dulkes, smėlio daleles ar kitas medžiagas.

Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos Motointegrator.com atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad automobilio oro filtras neatsiejamas tinkamo variklio darbo elementas, kurio paskirtis užtikrinti, kad į variklį patektų kiek įmanoma švaresnis oras. Filtras sulaiko su įsiurbiamo oro srautu keliaujančias dulkes, mikro daleles ir kitokius variklio darbą neigiamai veikiančius nešvarumus.

„Švarus oras, patenkantis į variklį, užtikrina optimalų variklio veikimą. Į degimo kamerą patenkantis atitinkamos kokybės oras turi įtakos degalų degimui, variklio darbo efektyvumui ir jo komponentų ilgaamžiškumui. Galima sakyti, švarus oras pailgina variklio eksploatacijos laiką“, – teigia M. Šerėjus.

Kiek dažnai turi būti keičiamas oro filtras?

Oro filtrą keisti būtina reguliariai, pagal automobilio gamintojo rekomendacijas. Informacijos šia tema galima rasti transporto priemonės priežiūros instrukcijoje arba apie tai pasiteirauti tiesiogiai susisiekus su atstovybe.

„Tačiau oro filtro keitimo intervalas priklauso ne tik nuo gamintojo rekomendacijų, bet ir nuo individualių automobilio eksploatacijos sąlygų. Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, žvyrkeliais, kur daug dulkių, jos taip pat patenka ir į automobilio variklį, todėl rekomenduojama oro filtrą keisti dažniau“, – pabrėžia M. Šerėjus.

Pasako jo, įprastomis sąlygomis, oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. kilometrų, o daug važiuojant žvyrkeliais, tą daryti reikėtų dažniau, pavyzdžiui su kiekvienu alyvos keitimu. Tačiau šios rekomendacijos galioja tik lengviesiems keleiviniams automobiliams, kurie ekploatuojami įprastomis sąlygomis. Kitaip yra sportiniuose automobiliuose arba visureigiuose – jų oro filtrai turi būti keičiami gerokai dažniau. Todėl, jei pavyzdžiui esate bekelės mėgėjas, atkreipkite dėmesį į oro filtro būklę po kiekvieno pasivažinėjimo ir jei reikia prieš kiekvieną išvyką jį pakeiskite. 

 

Atminkite, kad oro filtro keitimas – tai investicija, kuri užtikrina ilgalaikę jūsų automobilio eksploataciją ir patikimą variklio darbą. Pasirūpindami jog jūsų automobilio oro filtras būtų keičiamas reguliariai, ne tik apsidraudžiate nuo priešlaikinių variklio gedimų apsaugodami jo komponentus nuo potencialių pažeidimų, bet ir užtikrinate kad jūsų automobilio variklis veiks efektyviai.

Užsikimšusio oro filtro požymiai

Pirmiausia turėtumėte atkreipti dėmesį į variklio galios kritimą. Susidėvėjęs oro filtras riboja į variklį tiekiamo oro kiekį, dėl to pasikeičia oro ir degalų proporcijos ir mišinys nebėra optimalus, kai degimas yra efektyviausias. To rezultatas gali būti variklio galios kritimas bei jo veikimo efektyvumo praradimas.

 

„Užsikimšęs oro filtras gali apsunkinti ir variklio, ypač šalto, paleidimą. Blogiausiu atveju jis gali iš viso neleisti užvesti automobilio. Be to, dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų, kadangi variklio valdymo kompiuteris bando koreguoti mišinį, kad kompensuotų galios trūkumą“, – aiškina M. Šerėjus.

Netinkamas degalų ir oro mišinys dėl užsikimšusio oro filtro gali sukelti nestabilius variklio sūkius, trūkčiojimą važiuojant, netolygius sūkius laisva eiga arba tapti dažnai gęstančio variklio priežastimi. Dėl seno ar užsikimšusio oro filtro gali būti netinkamai sudeginami degalai variklio degimo kameroje, tuomet nesudegęs kuras yra išmetamas į išmetimo sistemą, o iš duslintuvo matomi virstantys juodi dūmai. Tinkamai nesudegantys degalai rodo, kad oro or degalų mišinys yra riebus, kitaip tariant tokiam mišinyje yra per daug kuro ir per mažai oro.

„Užsikimšus oro filtrui dažnai pasitaiko, kad variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio. Atminkite, jog degimo metu susidarančios medžiagos yra kenksmingos žmogaus organizmui, jos neigiamai veikia keleivių sveikatą ir net gali turėti įtakos eismo saugumui. Tai gali sukelti ir apsinuodijimo požymius - ilgai važiuojant tokiomis sąlygomis pradeda  pykinti, skaudėti galvą, atsiranda išsiblaškymo pojūtis“, – įspėja M. Šerėjus.

 

Taip pat susidėvėjęs oro filtras gali turėti įtakos katalizatoriaus darbui, todėl atliekant išmetamųjų dujų patikrą aptinkamas didesnis azoto oksidų (Nox) kiekis. Dėl padidėjusios šio rodiklio vertės techninės apžiūros metu automobilis gali neabeatitikti techninių reikalavimų. Taigi, nereikėtų ignoruoti gamintojų rekomendacijų ir oro filtrą patartina keisti laiku, kad būtų išvengta su tuo susijusių rimtesnių pasėkmių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(7)
(1)
(6)

Komentarai ()