Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
skimas969 2023-11-26 10:01
Uzknisa propoganda. Taip mtlb yra senas, bet šarvo storis ir seno it naujo vienodas. O 25mm patrankos daug galingesnės nei 12.5-14mm kulkosvaidžio. O artimoje kovoje, sturme jos ne ką blogesnės, nes čia nereikia tokio tikslumo... Va propoganda kažko nutyli, kad tankų šarvuočių siuntimas Ukrainai smarkiai sumažėjo....
kestutisz 2023-11-27 00:09
Pritariu. Tai nėra gi tanko atitikmuo, o paramos mašina. Na pvz užvakar parade pravažiavo tokie gražūs nuostabūs JLTV - šarvas laiko irgi max 12.5mm, irgi į tiesioginį mūšį nestoja, jo rolė parama ir mobilumas. Ir tas mobilumas tokiomis karo sąlygomis dar įdomu kieno būtų geresnis - tos lupenos, bet su vikšrais, ar na ratuoto naujo gražaus daikto.
immortallt 2023-11-27 15:13
Na tik tokie va iš sąvartyno prikelti laužai yra skaičiuojami kaip nauja gamyba
Efektyvumas mūšyje net atliekant paramos rolę tikrai vienodas modernių ir antro pasaulinio karo mašinų?
Apie tendencijas siunčiamos technikos sprendžiate iš pavienių mėnesių oficialiai skelbiamos statistikos?
kestutisz 2023-11-27 18:00
Kas iš to "efektyvesnio" jei jo nėra/trūksta? Fronte, ypač paramai, sueina viskas. Va pvz problema su specifinių siuntų vežimu fronto reikmėm - neberanda čia savanoriai mašinų. Na kad su keturiaisi ratais būtų ir dugnas neiškristų. Nebėra kur sukraut siuntų ir išvežt, bo dažiausiai atvažiuodavo keliese vienu auto, o išva-žiuodavo keliom. Mielai supirktų ir btr'us/mtlb/etc jei tik būtų iš ko, vis išgyventų ne nuo dienos iki savaitės, o gal iki pusantros.
P69 2023-11-27 19:45
Ratuota technika savaime mobilesne už vikšrinį. O lyginti seną vikšrinį laužą su nauju ratuotu, nu tikrai ne mobilumu lyginti reik, nes ir taip aišku.
kestutisz 2023-11-28 00:06
Tai vėlgi - nuo sąlygų priklauso ir kas tas "mobilumas" - privežt iki pat ar nu pėstininkas ir nubėgs pasilenkęs. Jei kelyje ar lengva bekele - taip. Pažliugusia pieva ar kaip dabar sniegu - net senas senas AT-L pravažiuos labai tikėtina toliau. Aišku, vikšrai savaime nėra panacėja, juos dar ir gaminti teisingai reikia, ypa pvz nusiskundimų, kad naujesni T-72 stringa ten kur pravažiuoja senesni T-64, vien dėl protingesnio dizaino.
immortallt 2023-11-28 07:38
Tai kai nieko neturi, aišku geriau nei nieko. Bet tikrai nėra taip, kad čia maskolių karo pramonė duoda garo ir gamina naują įrangą. Prikėlinėjimą ketvirtam gyvenimui pavadina nauja gamyba ir tiek žinių.
Vikšrai gal ir geriau nei ratai, dažniausiai, bet technikos efektyvumas (kiek toli vienu baku nuvažiuos), kiek kariai gerai mato mūšio lauką, ryšio priemonės, ergonomika ir t.t. na patys žinome - konservų dėžutė ant vikšrų - nei akių, nei ausų.
kestutisz 2023-11-28 10:56
Aš apie maskolius net nešneku (ok ok, straipsnis apie juos:) , realiai jei agresorius tokią techniką pristato kaip "naują gamybą" tai tik dar didesnė gėda jam. Jiem gal net nelabai reikalinga. O ukrainiečiams net labai, kai bent jau reikkia išvežt per visą tą purvą sužeistuosius.
HardAxe 2023-11-28 11:11
ideali palaikymo mašina, ko ne?
šarvuota, ginkluota, pats tas fronto palaikymui.
kestutisz 2023-11-28 12:39
Net nžn sarkazmas čia ar ne :) bet panaudotų ir tokį. Dabar pvz ten sniegas, pusnys ir kažkoks judesys išvis praktiškai sustojo, nes kai išminuotojai negali nieko matyti - niekas niekur nejuda. O jei toks nors ir sniegą pastūmęs sutaupys bent vieną kareivio koją - jau skaityk ir atsipirks. Na gal ne rankom vairuojamas, o perdarytas į RC valdomą.
Tiesio na kare nėra įprastinės logikos, apsimoka ne, gerai-negerai. Geriausia turbūt ką galima rasti lietuviškai tai Rimo Armaičio FB arba jo https://isminuotojouzrasai.mozellosite.com/ arba jo labiau techniinis (bet rusiškai) https://t.me/Engineeringammunition
Jei dar grįžt ratai vs vikšrai - patirtis jau parodė, kad prancūzų ratiniai tankai prie fronto artintis negali, tai irgi labiau paramos technika, nors būta vilčių jog na greitis laimės. Na gal kokiose kitokiose specifinėse sąlygose, be purvo, gal. Realiai tas pats ir mūsų sąlygom, manau ant tų JLTV pastatyta perdaug.
HardAxe 2023-11-28 13:08
Suvalkijoj mažai purvo, ten smėlynai. Be to Lietuvoj turbūt į kiekvieną tašką gali keliu privažiuot iki kokių 300m max, išskyrus čepkelius ir labanorą. Nors ir ten yra techninių keliukų.
Šiai dienai geriausia ginkluotės investicija būtų FPV dronų kamikadzių fabrikėlis. Viską ką pagamintum parduotumėm UA, vėliau įrengimai ir gamykla liktų.
Esminis dalykas būtų turėti dvi elektronikos versijas, vieną savo, kitą eksportui + treniruotėms. Kad ruseliai neišmoktų elektroniniu būdu užglušinti.
+ pradėti rengti kokias FPV racing varžybas, lygą įkurti kokio Gedimino taurei laimėti ar pan. Pastatytų kelias RC racing trąsas atviras visuomenei.
Būtų labai pigi investicija į karo FPV pilotų ruošimą. Duok žmonėm legalią erdvę ir jie su savo įranga treniruosis skraidyti.
Dronai nėra panacėja, bet įrankis patogus.
immortallt 2023-11-28 13:22
Tai kad būtent maskoliams reikia bet kokios technikos, nes ne tik puolimo palaikyti nebegali, bet po truputį praradinėja ir pozicijas, o nuostoliai tai išaugę. Dažną dieną po 30+ artilerijos vienetų sunaikina ir apie 1000 galvų. Turės maskoliai siaurinti fronto liniją, atiduoti dalį teritorijos, kad visai visko neprarasti. O bandant konsoliduoti į trumpesnę liniją arba vėluojant tai pradėti, gali per labai trumpą laiką prarasti labai daug visko.
O kas dėl dronų, "glušinimas" taigi vyksta principu iš šaltinio skleidi bangas/triukšmą, kad negirdėtų komandų iš valdymo pulto. O negali padaryti, kad jei jau "glušinti" pradeda, padarai tai taikiniu? Nu suprantu, gali tada dėti glušinimą ant kokio drono, bet vis tiek transliacijos įranga turi eiti jau galingesnė, atitinkamai ir dronas bus brangesnis. O jei paleisi 5 dronus su 200 m. tarpais, tai pirmasis glušinimą nuims, likę galės jau taikinius imti.
Plius dronais nereikia apsiriboti skrendančiais, ratuoti mažesni tyliai irgi efektyviai gali veikti. Pvz. nedidelis važiuojantis dronas skirtas nutraukti vikšrams. Prieš nutraukiant išsiunčia tikslias koordinates, į kurias šauni iš artilerijos.
kestutisz 2023-11-28 13:51
Na nžn, miškovežių išmauroti naikinamų miškų keliukai atrodo panašiai ir Dzūkijoj, ir Žemaitijoj :) O šiaip keliai - na jie pirmi kandidatai minavimui. Dabar gi visi, net rusai, turi distancinio minavimo priemonių, plius šiaip išradingumas tai keliais labai nepasikliaučiau.
O dronų gamyklos taip, ypač kai dar turėjome (gal turime) skladytuvų pramonę, kur na galima ir aerodinamiškai protingesnius kurti. TIk na čia sritis kur viskas laikosi ant entuziastų, tik kokių drone racerių dėka yra išvystyti dabartiniai kontroleriai, varikliai etc. O entuziastus kaip tik labiausiai spaudžia ir gąsdina baudomis, krauna registracijas, daugina neskraidymo zonas ir kitokį šlamštą. Praktiškai viskas kas naudojama kare yra nelegalu - tiek krovinį nešt/mest, tiek skristi kažkur toliau, tiek masė. Na žodžiu šitas dalykas net kaip hobis yra intensyviai žudomas.
HardAxe 2023-11-28 16:51
Krovinį nešti legalu. Mesti nelegalu, iš dalies todėl, kad pasikeičia svorio centras ir gali blogai baigtis. Ne tik dėl pačio mėtymo fakto.
Gali skraidyti mėgėjiškai iki 25kg dronu, turbūt užtenka?
FPV lenktynių trasos būtų kažkas labai teigiamo ir naudingo treniruojant žmones. Šitą biurokratai galėtų imt ir padaryt. Kad ir nacionalinio stadiono teritorijoj, prie akropolio. Kėdainiuose buvusiam oro uoste. Ir t.t. ir pan. Lenktynininkam daug erdvės ar aukščio nereikia, užtektų aptverti teritoriją tinklu nuo gatvės, pastatyt kažkokią tribūną ir žmonės pradės skraidyt.
Su long range kiek sunkiau, karinėse teritorijose nesinori leisti skraidyti/treniruotis bet kam - užsirašys į varžybas šnipai ir filmuos viską aplink skrisdami....
immortallt 2023-11-28 19:17
Dronai tarp civilių yra ir pavojus, kad blogi dėdės apsimesdami civiliais ir pridarys daug žalos.
kestutisz 2023-11-28 21:09
O čia jau nesutinku visiškai. Buvo va parado metu vaikščiojo su "antidronais", fotografus gąsdino/juokino. O jei kažkas norėtų tikrai kažką blogo numest - atskristų iš toliau, aukščiau bo matomumas neypač. Juolab negirdėjau kad būtų ką sulaikę dėl rimtų reikalų, o kaip kažkokie kostiumuočiai atbėgę net nuo vyriausybės pastato gaudė kažkokius menininkus prie Operos (norėjo nufotografuot gražiai apšviestą) - mačiau, buvo baisiai kvaila ir tuo pačiu juokinga.
immortallt 2023-11-28 23:05
Su kuo nesutinki, kad teroristai, maskolių agentai ar šiaip psichiatrinių problemų turintys negali dronų panaudoti ir žudant ir žalojant žmones?
kestutisz 2023-11-29 10:00
Tai visi tie - gali tam reikalui panaudot ir plytą, o plytom atskiro reguliavimo kažkodė nėra. Ir visada kraštiniai lieka kurie na dėl visiškai taikių tikslų nesislėpdami juos naudoja. O kas norės panaudot blogiem tikslam - tu jų ir nepamatysi - atskris tau ir iš už miesto, ir automatiškai be jokio rankinio valdymo.
immortallt 2023-11-29 12:09
Sakai plytą gali panaudoti tam, kad improvizuotą claymore'ą susprogdinti virš grupės žmonių? Realiai vienas pats gali šimtus tokių susprogdinti per dieną, gerai pasiruošus ir tave sustabdyti bus sunku.
Aišku, užtenka su sunkvežimiu įvažiuoti į minią, irgi bus daug žuvusių, bet apie kitą mastą eina kalba.
HardAxe 2023-11-29 14:24
aišku gali, bet tam licenzijos turbūt neišsiimsi ir reguliavimų nesilaikysi?
Čia gal metai atgal kažkas su dronais filmavo švedijos atomines elektrines. Nei vieno nepagavo.
būtent FPV racing yra tokia lyga, kai žmonės įgytų labai gerus drono valdymo skillus, bet jiem nebūtų poreikio skraidyti kažkur virš pastatų ar dideliais atstumais. Jų dronai nuo baterijos skrenda kokias 3-5 minutes.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
[ŽT] Senas šarvuotis su dar senesne patranka. Fronte pastebėtos visiškos lupenos