Stratolaunch atliko pirmą bandomąjį skrydį su parengtu hipergarsiniu aparatu  ()

Didžiausiu lėktuvu bandomi greičiausi aparatai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Stambiausias pasaulyje Stratolaunch kompanijos lėktuvas Roc pirmą kartą į orą pakėlė užpildytą kuru hipergarsinį aparatą Talon-A arba TA-1. Bandymu aiškintasi, kaip aparatas elgiasi ore, vertinamos jo variklių sistemos ir našumas. Paleidimui iš Roc 10 tūkstančių metrų aukštyje skirtas Talon-A bus pirmasis kompanijos hipergarsinių kompanijos aparatų serijoje, o ateityje tikimasi ir kitų modelių. Stratolaunch su kai kuriais klientais jau pasirašė savo hipergarsinių paslaugų teikimo kontraktą. Kompanija tikisi uždirbti, padėdama kariniams rangovams kurti hipergarsinius ginklus.

Pirmasis Roc bandomasis skrydis su TA–1 truko 3 valandas ir 22 minutes. Lėktuvas startavo iš Mohave kosmodromo Pietų Kalifornijoje. ТА-1 nuo pakilimo iki nusileidimo buvo pritvirtintas prie lėktuvo-nešėjo. Daugiausiai laiko skrydis vyko ~6,8 km aukštyje. Pagrindinis tikslas buvo įvertinti Talon-A variklį skirtingose skrydžio atkarpose ir įvairiose temperatūrose, nors faktiškai variklis nebuvo nė karto įjungtas. Dar buvo surinkti duomenys apie Roc ir TA-1 telemetrijos sistemas.

Generalinis Stratolaunch direktorius Zachary Krevor pareiškė, kad Talon-A varomas skysto kuro raketiniu varikliu, kuriuo galima pasiekti hipergarsinį greitį. Jis pridūrė, kad nors antžeminiai kuro papildymo ir sistemos paleidimo bandymai jau atlikti, buvo būtina įvertinti jos veikimą skrydžio sąlygomis. Pirminiai skrydžio rezultatai rodo, kad numatomo paleidimo aukštyje sistema veikia taip, kaip numatyta (tikėtina, buvo vertinama slėgio ir temperatūros įtaka mazgams ir agregatams). Tolesnius žingsnius Stratolaunch nustatys nuodugniai išanalizavusi bandymo duomenis.

Tai buvo 12-as Roc, kurio sparnų mojis 117 metrų, skrydis. Prieš tai didžiulis dviejų fiuzelažų lėktuvas į orą buvo pakilęs šių metų gegužę. Tuomet Roc sėkmingai numetė bevariklį TA-0 prototipą virš Ramiojo vandenyno.

 

Stratolaunch 2011 metais įkūrė Paulas Allenas iš Microsoft. Iš pradžių kompanija planavo panaudoti lėktuvą paleisti raketas viršutiniuose atmosferos sluoksniuose, panašiai, kaip Virgin Galactic siunčia turistus savo lėktuvu-nešėju WhiteKnightTwo ir kosminiu laineriu VSS Unity. Tačiau 2019 metais, praėjus metams nuo Paulo Alleno mirties, kompanijos dėmesys persikėlė: dabar Stratolaunch planuoja naudoti Roc tirti ir vystyti hipergarsines technologijas.

Talon-A, skirtas paleisti iš Roc lėktuvo 10 tūkstančių metrų aukštyje, buvo pristatytas 2022 metais. Šis daugkartinio naudojimo bepilotis laivas su įvairiomis modulinėmis sekcijomis naudingam kroviniui. Pagal sumanymą, atsiskyrę nuo nešėjo Talon-A dronai galės išvystyti 5-7 machų greitį, o paskui pereitų į sklendimą ir kaip lėktuvai nusileistų ant tūpimo tako. Taip pat numatoma galimybė pakilti nuo žemės. Transporto priemonės ilgis bus aštuoni metrai, o sparnų mojis bus šiek tiek didesnis, nei trys metrai. Talon-A taps pirmuoju kompanijos hipergarsinių aparatų serijos modeliu, kurių bus ir daugiau. Oficialioje kompanijos svetainėje taip pat minima transporto priemonė Talon+ ir kosminis lėktuvas.

 

Stratolaunch su kai kuriais klientais jau sudarė savo hipergarsinių paslaugų tiekimo kontraktus. Pavyzdžiui, praėjusią savaitę kompanija paskelbė apie pasirašytą kontraktą su Leidos — generaliniu JAV KJP programos „The Multi-Service Advanced Capability Hypersonic Test Bed“ rangovu. Šiuo sandoriu finansuojami penki aparato Talon-A hipergarsiniai skrydžiai.


hightech.plus




(2)
(1)
(1)

Komentarai ()