Taisyklės, rašytos krauju. Skaudžiausios aviakatastrofos pasaulyje, pakeitusios aviaciją amžiams  ()

Kelionės lėktuvu yra viena iš saugiausių susisiekimo formų ir ja kasdien naudojasi milijonai žmonių visame pasaulyje, tačiau, prireikė daubybės metų ir, deja, žmonių aukų, kad būtų sukurti ir įgyvendinti būtini aviacijos saugumo pakeitimai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujausiais skaičiavimais, kasdien pasaulyje atliekama daugiau nei 100 000 skrydžių. Šis skaičius apima visų tipų skrydžius, įskaitant keleivinius, krovininius ir karinius skrydžius. Kita vertus, maždaug 12 milijonų keleivių kasdien saugiai nuskraidinami į jų kelionės tikslus. Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) prognozuoja, kad kitais metais pasaulio oro linijos perskraidins 4,7 mlrd. keleivių – tai visų laikų rekordas.

IATA duomenimis, beveik pusė žmonių kelionių įpročių grįžo į priešpandeminį lygį. Trečdalis apklaustųjų teigia dabar keliaujantys dažniau, tačiau tik 18 % teigia vis dar keliaujantys rečiau.

Saugiausia 2023 metų aviakompanija pripažinta Australijos oro bendrovė „Qantas“. Ji buvo įkurta 1920 m. ir taip pat yra seniausia ir labiausiai patyrusi oro linijų bendrovė pasaulyje. „Hawaiian Airlines“, veikianti nuo 1929 m., taip pat yra viena saugiausių oro vežėjų, kuri gali pasigirti, kad per beveik šimtą gyvavimo metų nepatyrė nė vienos lėktuvo katastrofos.

Kol kas 2017-ieji laikomi saugiausiais metais aviacijos istorijoje, kai nebuvo nė vienos lėktuvo katastrofos. Tačiau rizika žūti lėktuvo katastrofoje JAV ar Europoje išlieka maža – maždaug viena iš 29 mln.

[EU+Kuponai] Pasaulinė „TITAN ARMY“ žaidimų monitorių premjera! NR.2 rinkoje pristato fantastiškas naujienas
1971 2

„TITAN ARMY“ žaidimų monitorių premjera!

Nuolaidų kuponai

Dovanos

Iš Europos sandėlių

Iki 2 metų garantijos

1) „TITAN ARMY P27GR“ - 27 colių, QHD, 180Hz žaidimų monitorius

2) „TITAN ARMY P2510S“ - 24,5 colių, QHD, 240Hz žaidimų monitorius

3) „TITAN ARMY P2510H“ - 24,5 colių, HVA, FHD, 240Hz žaidimų monitorius

4) „TITAN ARMY P32A2S2“ - 32 colių, QHD, 240Hz žaidimų monitorius

Išsamiau

Reikia pažymėti, kad pirmoji nelaimė aviacijos istorijoje įvyko 1908 metų rugsėjo 17 dieną JAV, Vajomingo valstijoje, per lėktuvo parodomąjį skrydį. Pilotas Orville'as Wrightas, kuris kartu su broliu Wilburu yra vienas iš aviacijos pradininkų, buvo sunkiai sužeistas, o vienas iš šio skrydžio stebėtojų ant žemės žuvo.

Tarptautinė civilinės aviacijos diena minima nuo 1996 metų gruodžio 7 d. Jos tikslas – sukurti ir stiprinti supratimą apie civilinės aviacijos svarbą ir jos prieinamumą pasaulio raidai.

„National Geographic“ pažvelgia į liūdnai pagarsėjusias lėktuvų katastrofas, kurios amžiams pakeitė aviaciją.

Pirmoji nelaimė su daugiau nei šimtu aukų

1956 m. birželio 30 d. danguje virš Didžiojo kanjono Arizonoje susidūrė du lėktuvai, pakilę iš Los Andželo tarptautinio oro uosto. „United Airlines“ lėktuvas skrido į Čikagą, o „Trans World Airlines“ lėktuvas – į Kanzą Sitį. Po susidūrumo pirmasis lėktuvas rėžėsi į kanjoną, o antrasis – į skardį.

Susidūrimas nusinešė 128 abiejų lėktuvų keleivių ir įgulos narių gyvybes, todėl tai pirmoji oro katastrofa istorijoje, per kurią žuvo daugiau nei šimtas žmonių. Buvo nedelsiant pradėtas nelaimės priežasčių tyrimas. Atskleista, kad susidūrimas įvyko kontrolierių „nekontroliuojamoje“ oro erdvėje. Tuo metu lėktuvų pilotų pareiga buvo laikytis saugaus atstumo vienas nuo kito, su kuo jie akivaizdžiai nesusidorojo.

 

Tapo aišku, kad reikia keisti skrydžių valdymo sistemą ir ją modernizuoti. Tai kainavo milžinišką sumą tiems laikams – 250 milijonų JAV dolerių. Praėjus dvejiems metams po tragedijos, buvo sukurta ir JAV Federalinė aviacijos agentūra (FAA), kuri prižiūri oro eismo saugumą Amerikos oro erdvėje.

Naujas požiūris į orlaivių įgulų mokymą

1978 m. gruodžio 28 d. „United Airlines“ lėktuvas, artėjantis prie Portlando, Oregono valstijoje, su 181 keleiviu valandą skraidė ratais netoli oro uosto, o skrydžio įgula veltui bandė išspręsti važiuoklės problemą.

Nors lėktuvo inžinierius perspėjo apie sparčiai mažėjančias degalų atsargas, kapitonas, vėliau vieno tyrėjo apibūdintas kaip „įžūlus“, per ilgai laukė, kol pradės leistis. Lėktuvui baigėsi degalai ir jis sudužo, žuvo 10 žmonių.

Dėl to „United Airlines“ pakeitė savo mokymo procedūras, nutoldama nuo tradicinio hierarchinio oro linijų požiūrio, kai kapitonas turi paskutinį žodį. Vietoj to jos pabrėžė komandinį darbą ir bendravimą tarp įgulos narių ir nuo tada tapo aviacijos pramonės standartu.

 

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(7)
(0)
(7)

Komentarai ()