Kinija pratęs Tibeto geležinkelį – pradėta tiesti nauja atkarpa (10)
Kinijoje pradėta tiesti nauja aukščiausiai pasaulyje einančio geležinkelio atkarpa, kuri sujungs Tibetą su likusia šalies dalimi. Kaip pranešė valstybinė žiniasklaida, naujoji geležinkelio atkarpa Kinijai kainuos 13,3 milijardų juanių (5 mlrd.litų).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tibeto sostinę Lasą (Lhasa) su Šigadze (Xigaze) – antruoju pagal dydį Himalajų regiono miestu – jungiantį geležinkelį numatoma baigti per ketverius metus, rašo „China Daily“. Sekmadienį pradėta 253 km atkarpos statyba. 2006 metų liepą atidarytas geležinkelis Činghajus – Tibetas yra pratęsiamas pirmą kartą, rašo spauda.
Kinijos pareigūnai pabrėžia šio geležinkelio svarbą Tibetui modernizuoti ir plėtoti. Šį kraštą Kinijos kariuomenė okupavo 1950 metais. Tačiau idėjos kritikai tvirtina, kad pratęsus geležinkelį, išaugs etninės kinų hanų daugumos srautas į Tibetą, o tai turės neigiamos įtakos vietos kultūrai ir suardys tam regionui būdingą kultūriškai švarią aplinką. "Geležinkelis eis pro gamtos rezervatus ir geriamojo vandens šaltinius. Todėl bus imamasi papildomų priemonių trapioms vietos ekosistemoms apsaugoti", teigia Kinijos pareigūnas Zhang Qingli. Geležinkelių ministras Liu Zhijun priduria, jog linijos pratęsimas "viadins svarbų vaidmenį plėtojant turizmą pietvakarinėje Tibeto dalyje ir skatinant racionalų vietinių išteklių panaudojimą".
Beveik pusę linijos sudarys tuneliai arba tiltai. Šalies valdžia jau dabar planuoja dar vieną geležinkelio pratęsimą iš Lasos į pietrytinį Tibeto miestą Ningči (Nyingchi). Aukščiausiai esančio geležinkelio vardą šiai linijai užtikrina tas faktas, jog aukščiausias jo taškas yra virš tarpeklio 5072 metrų aukštyje.