Koks yra prabangus automobilis: sprendimas Vokietijoje nustebino ne vieną ()
Koks yra prabangus automobilis? Kaip keičiasi ši samprata keliuose vis sparčiau daugėjant elektromobilių? Kodėl elektromobiliai naikina tradiciškai prabangos segmentui priskirtų prekių ženklų atotrūkį ir leidžia iškilti naujoms žvaigždėms? Tokie klausimai iškilo paaiškėjus, kam atiteko geriausio prabangaus automobilio titulas Vokietijos „Metų automobilio 2024“ rinkimuose. O jį gavo ne vokiečiai ir net ne europiečiai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokiečiai liko už nugarų
Nors minėtų rinkimų „Luxury“ kategorijoje tradiciškai dominuoja šeimininkai, šį kartą stiprų atgarsį sukėlė korėjiečių sukurto „Kia EV9“ modelio pergalė. Septynvietis penkių metrų ilgio elektromobilis triumfavo suskaičiavus 27 žiuri komisijos narių balsus ir kovoje dėl titulo, kuris skiriamas brangesniam nei 70 tūkst. eurų modeliui, įveikė aštuonis varžovus.
Per pastaruosius dešimt metų pergales šioje kategorijoje skynė tokie modeliai, kaip „Mercedes-Benz S-Class Coupe“, 7-osios serijos BMW, „Porsche Panamera“, „Audi A8“ ir „Audi A7 Sportback“, o nuo 2020-ųjų viršūnę pasiekdavo tik prabangūs elektriniai „Porsche Taycan“ bei „Audi e-Tron GT“. Todėl daugeliui korėjietiško SUV triumfas tapo dideliu netikėtumu.
Vis dėlto, specialistų pastebėjimu, prie tokių pokyčių netrukus priprasime, o ankstesnės stereotipinės gamintojų galimybių ribos gerokai nusitrins, nes su elektromobiliais ateina nauja realybė.
„Visų pirma, elektromobiliai yra brangesni, todėl net ir tradiciškai vidutinės klasės gamintojams priskiriami prekių ženklai neturi kitos išeities, kaip tik pasitempti ir pasiūlyti daugiau komforto, prabangos, įmantrių technologijų ar kitų gerų sprendimų vairuotojams. Nes kviesdamas įsigyti naują automobilį už 70 tūkst. eurų norom nenorom imi konkuruoti su vadinamojo „premium“ segmento žaidėjais, todėl privalai jiems nenusileisti“, – paradigmos pokytį paaiškina automobilių apžvalgininkas, laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.
Daugiausia pergalių skynė elektromobiliai
EV9 rinkimų sėkmės istorija gan paprasta. Naujausias, didžiausias iki šiol Europoje siūlytas korėjiečių elektromobilis sukurtas ant jau pripažinimą pelniusios, specialiai elektros pavarai skirtos E-GMP platformos, kuri leidžia plačiai išnaudoti elektrinių transporto priemonių privalumus. Dėl toliau į kampus paslinktų ratų salonas pasižymi didesne erdve. Trumpai sakant, gamintojai sukūrė septynvietę transporto priemonę, kokių rinkoje elektromobilių norinčioms šeimoms vis dar labai trūksta.
Po lygiomis grindimis montuojama 99,8 kWh talpos baterija leidžia viena įkrova nuvažiuoti iki 541 km (pagal WLTP metodiką), o 800 V elektros sistema suteikia galimybę vos per 15 minučių energijos atsargas papildyti tiek, kad jų užtektų dar 239 km įveikti.
Iš viso Vokietijos „Metų automobilio 2024“ konkurse varžėsi 48 nauji modeliai. Juos vertino 27 verslo žurnalistų komisija. Rinkimų dalyviai buvo suskirstyti į penkias kategorijas: kompaktinių (iki 35 tūkst. eurų), aukštesnės klasės (35–70 tūkst. eurų), prabangių (virš 70 tūkst. eurų), naujos energijos ir sportiškų automobilių.
Atspindint šiandienos tendencijas, daugiausia pergalių nuskynė elektromobiliai. EV9 triumfavo prabangių modelių kategorijoje, naujos energijos apdovanojimą laimėjo ant tos pačios platformos sukurtas „Hyundai Ioniq 6“, geriausiu sportišku modeliu pripažintas „Porsche 911 Carrera T“, geriausiu kompaktiniu automobiliu išrinktas MG4, o aukštesnėje klasėje nugalėjo elektrinis „Volkswagen ID.7“ – jam taip pat atiteko Vokietijos „Metų automobilio 2024“ titulas.
Prabangiems modeliams būdingos savybės
Šiuose rinkimuose elektromobilių dominavimu paženklinta ir prabangių modelių kategorija. Nuo 2020 metų čia karaliavo ta pačia architektūra besidalijantys „Porsche Taycan“ ir „Audi e-Tron GT“ modeliai, kol galiausiai į viršūnę iškopė naujokas. Tiesa, nors šis modelis nėra skirtas greičio varžytinėms, jo duomenys taip pat iškalbingi.
EV9 gali būti varomas galine ašimi, ant kurios sumontuotas 150 kW galios elektros motoras. Taip pat galima rinktis visų varančiųjų ratų sistemą su dviem po 141 kW galią išvystančiais varikliais.
Pasirinkus „GT-line“ versiją visais varomaisiais ratais, elektromobilis demonstruos įspūdingą dinamiką – nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 5,3 sek. ir išvystys maksimalų 200 km/val. greitį. E-GMP platforma taip pat suteikė galimybę automobilyje įdiegti V2L funkciją, kuri leidžia baterijos energija maitinti išorinius prietaisus.
E. Babelio teigimu, brangesnių automobilių segmente elektromobilių dominavimas yra neišvengiamas. Elektros pavaros specifika leidžia suderinti itin aukštą našumą su komfortišku ir tyliu važiavimu, o šios savybės tiesiog neatsiejamos nuo prabangių automobilių.
„Nuo pat tos dienos, kai „Tesla“ parodė, ką galima sukurti su elektros pavara, visiems gamintojams atsivėrė neišsemiami fantazijos aruodai. Vartotojams telieka sulaukti, kol gamintojai pamažu elektromobiliais užpildys visus, ne tik prabangiausius segmentus“, – sako automobilių apžvalgininkas.
Atriša rankas
Anot E. Babelio, tuo, jog specifinė elektromobilių konstrukcija atriša inžinieriams rankas įgyvendinti daugybę naudingų sumanymų, galima įsitikinti gatvėse regint vieną po kito pasirodančius naujus modelius. Vis našesnės baterijos leidžia nuvažiuoti didesnius atstumus, tačiau užima vis mažiau vietos. Kompaktiškesnė pavara atveria galimybę kurti erdvesnius ir praktiškesnius salonus.
Štai EV9 gali būti ir šešiavietis, su dviem atskiromis sėdynėmis antrojoje eilėje. Papildomai užsakomas atpalaiduojamąsias sėdynes galima pasukti 90 laipsnių kampų durų link ar apsukti 180 laipsnių ir keliaujant bendrauti su sėdinčiaisiais trečiojoje eilėje. Tiek priekinės, tiek antrosios eilės sėdynės gali būti patogiai palenkiamos, kad keleiviai galėtų, pavyzdžiui, nusnūsti įkrovos metu, o jau bazinėje įrangoje trečiosios eilės sėdynės gali būti nulenkiamos elektra.
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad, imdamiesi konkuruoti su „premium“ segmento žaidėjais, tradiciškai vidutinės klasės modelius kūrę gamintojai priversti visapusiškai pasitempti, taip pat – ir įrangos srityje. Todėl elektromobilių pirkėjai dažnai gali mėgautis komfortiškesniais ir kokybiškesniais salonais, juose dažniau nei kituose modeliuose naudojamos tvarios, perdirbtos ir vėliau perdirbamos medžiagos.