„Dėl sankcijų Rusijoje daugėja avarijų aviacijos sektoriuje“ - WSJ ()
Rusija gali kartoti, kad sankcijos neveikia jos ekonomikos, tačiau yra ženklų, kad Rusija skaudžiai kenčia.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vakarų šalys neleidžia savo kompanijoms eksportuoti lėktuvų dalių ir orlaivių priežiūros paslaugų į Rusiją. Tai, žinoma, yra atsakas į 2022-ųjų vasario 24 dieną Rusijos pradėtą invaziją į Ukrainą. Rusija kažkiek detalių buvo sukaupusi savo sandėliuose, kažkiek gauna ardydama senus lėktuvus, kažkiek - importuoja slaptais kanalais ar gauna prižiūrėdama savo lėktuvus kitose šalyse, kurios nepaiso sankcijų. Bet faktas yra tas, kad Rusijos aviacija akivaizdžiai kenčia dėl vis prasčiau prižiūrimų lėktuvų.
„The Wall Street Journal“ praneša, kad „dėl sankcijų Rusijoje daugėja avarijų aviacijos sektoriuje“. Tai, žinoma, nebūtinai yra mirtinos avarijos. Tačiau lėktuvai tiesiog lūžta.
2022 metais Rusijos aviacijoje įvyko 36 avarijos. 2023 metais šis skaičius pasiekė 74. Šioje statistikoje, beje, skaičiuojamos tik tos avarijos, kurios paliečia orlaivius, galinčius gabenti bent 19 keleivių - pačių mažiausių avarijų čia nėra. Vėlgi, toks aviacijos saugumo padėties suprastėjimas siejama su prastesne lėktuvų priežiūra, todėl tikėtina, kad su laiku situacija tik prastės.
Daugiau nei du trečdalius Rusijos keleivinių lėktuvų parko sudaro „Boeing“ ir „Airbus“ orlaiviai. Viena vertus, jie yra gana populiarūs ir Rusija gali pabandyti gauti jų dalių aplinkiniais kanalais. Bet, kita vertus, reikiamas detalių kiekis ir priežiūros kokybės užtikrinimas dabar Rusijai - tolima svajonė.