Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
donatasv 2024-05-20 08:18
Bz4x pasirodė tik po kalno kritikos į jų pusę. Matyt neapsikentė trolių.
Nerkus 2024-05-20 10:16
Man neaišku kodėl nepasiteisino koncepcija variklis - generatorius? Toks kaip opel ampera man atrodo labai perspektyvus variantas. Dabar mazda dar galvoja ar jau padarė modelį su rotoriniu varikliu.
immortallt 2024-05-20 10:29
Baikit traukti tokias nesąmones, kaip kažkas atsikando elektromobilių, po kokio nors įvykio visame pasaulyje nuskambėjusio, bet nutylėto, kad degalų laukti eilėse po porą valandų reikėjo, arba kad VDV kamštyje nebuvo, nes dauguma jų apskritai neužsivedė.
Niekas niekur neatsikando, yra cikliškumai. Vieni susiję su sezonu, kiti su rinkos įsisotinimu ir gamybos plėtra. Realiai net pasaulyje elektromobilių rinka toliau auga. O šalčiai elektromobiliams iš vis ne bėda. Jei būtų bėda - Norvegijoje nebūtų 90% naujų automobilių elektriniai. Niuansas tas, kad kai kuriuose regionuose VDV automobiliai vakare turi būti prijungti prie elektros tinklo, jei ryte juos nori užvesti...
Čia pasakojantys, apie tai kaip greitkelyje EV blogai, nes velkasi ir stabdo eismą. Tai važiuodamas 120-130 didžiąją dalį kelio, kiek EV aplenkiau ir kiek EV mane aplenkė buvo panašus santykis. Užtat VDV aplenkiau kokius bent 5x daugiau nei mane aplenkė (atmetus sunkiasvorį transportą). Tai gaunasi, kad VDV eismą stabdo.
O šiaip lekiančių 150+ beveik nebėra. Ir šiaip gerai kad nėra. Užtat ir mirčių autostradoje sumažėjo nuo arti 100 per metus iki 20 per metus.
donatasv 2024-05-20 11:21
Aha visi meluoja. Seniai sakiau ev musko užkeltas hypas.
https://m.youtube.com/watch?v=cZlsZwcIg ... Ugc2xvd2Vk
Čia labai puikiai padomonstruota ir tavo pučiamas burbulas susprogdintas. EV gamyba jau užkelta, pirkėjų tiek kiek tikėtasi nėra ir neauga.
Dannas3 2024-05-20 11:25
Nzn ar apie ta pati dalyka kalbam, bet ko gero dauguma pluginu turi fukcija, kad gali kraut baterija, vaziuodamas ant benzo, bet tai visiskai neekonimiska kuro sunaudojimo atzvilgiu.
Immortal nezinau kokia tavo asmenine patirtis ir kokiu greiciu tu vaziuoji greitkeli, bet as dazniau matau tesla vaziuojancia ant 110, nei lenkiancia kitas masinas.
immortallt 2024-05-20 13:27
120-130 km/h šį savaitgalį važiavau. Šeštadienį iš viso ant tokio greičio lenkiau 90% automobilių (na kai pradėdavo stipriai lyti, tai visi lėtindavo iki 70 ir žemiau, nes mašinų priekyje nebesimatydavo už 100m), bet neatkreipiau dėmesio kiek jų buvo EV, kiek ne. Vakar važiuojant prisiminiau, tai atkreipiau dėmesį. Vakar ir VDV lėkė labiau, lenkiau jau tik gal ~70% automobilių.
Nu kai kas nors skelbia, kad pardavimai krenta ir atsisako EV, bet faktiniai EV pardavimai atitinkamų ketvirčių auga 22% pasaulyje, ką pasako?
Šaltinis:
https://rhomotion.com/news/over-four-mi ... id%20(PHEV).
Tada aišku, pasirodo lygina 2023 m. IV ketvirtį su 2024 m. I ketvirčiu. Ir jei pažiūrėsi istoriškai, tai kasmet pirmą ketvirtį EV pardavimai krenta lyginant su IV ketvirčiu.
Šaltinis: https://www.iea.org/data-and-statistics ... -2021-2024
Tai matau tris galimas išvadas:
-siekia click'ų bet kokia kaina
-yra hater'iai
-yra durni.
Ir priešingai nei teigiama, didžiausias kritimas yra ne vakaruose, o KINIJOJE. Ir tai susiję su šventėmis. Pernelyg nesigilinau, bet Kinijoje EV neatsisakoma, ir ten nulems valstybės politika. Ten didelis spaudimas patiriamas, kai miestuose saulės nesimato mėnesiais, dėl taršos.
Eilinis flame'as eina, kaip Teksase kaltino dėl black-outų atsinaujinančią energiją, kai realiai užšalo dujų elektrinių dalis ir dujų vamzdyno dalis, o ką jau kalbėti apie kartais išaugusią elektros paklausą, nes namai yra kiauri, šildomi gryna elektra ir praktiškai tik elektra.
Xdmin 2024-05-20 13:36
Tu matai tik letai vairuojancius (ne tik Teslas), nes greiciau vaziuojanciu tu nepaveji.
Dannas3 2024-05-20 13:52
Immortal cia del tos statistikos reikia suprasti taip, kad pardavimai auga, bet kur kas maziau nei buvo planuota paciu gamintoju.
Xdmin, nu gal matai tie kurie nusiperka ka tik ev tai gal ir pasizaidzia su greiciu, bet labai greit pamato, kad ir tuo paciu 110 vaziuojant baterija senka greit, o jeigu paspaudi dar greiciau, tiesiog pradeda "skaudet" bematant baterijos sunaudojima. Paprasciausiai labai nepraktiska su ev vaziuot greitai.
immortallt 2024-05-20 14:05
Dannas3, kiekvienas gamintojas prognozuoja +- savo pardavimus ir negali pilnai numatyti, kiek kiti parduos. ir tai kad suplanavai, kad rinka augs 30%, augo 22%, bet dėl to, kad pasileido daugiau elektromobilių modelių ir kiti daugiau gamino, tavo pardavimai krito 5%, tai nė velnio nereiškia, kad elektromobilų pardavimai krenta, kad rinka traukiasi, kad niekam nebereikia elektromobilių. Tai reiškia, kad su dabartine kaina +- prisivijo paklausą. Taip pat reiškia, kad rinka vis tiek auga.
iš kur ta stumykla, kad EV velkasi, bet nematai, kad VDV ir dabar absoliuti didžioji dalis velkasi? Net ant 110 vieną ruožą važiuojant lenki kokius 40-50% lengvųjų automobilių VDV ir kažkur 50-60%, t.y. beveik tiek pat, lenkia tave. Bet vat jei elektromobilis, tai jau būtinai visi turi lėkti 130 arba 130+20 (šeštadienį ant vienos rankos pirštų tokių buvo, sekmadienį ant dviejų rankų).
donatasv 2024-05-20 14:45
Nėra viskas taip kaip tu pasakoji. Tame klipe kur nurodžiau dealeris labai puikiai apibūdino situaciją. Vidutinė kaina vdv kuri buvo išleidžiama buvo apie 48k JAV $, EV 53k/60k. Iš čia atsiranda stogas iki kiek gali plėstis EV. Daug žmonių tiesiog neįperka. Pigūs ev gaunasi kaip taisyklė mažas kibiras su maža baterija. Kur vdv tokiu atveju bus pigesnis ir padoresnio dydžio. Dydis JAV labai aktualu tik su dydžiu ev atsiranda kitos bėdos elektros suvartojimas smarkiai išauga arba turi daryt kibirą kaip teslos cybertruck.
Visą ev rinką traukia teslos pardavimai kas tokiems dyleriams yra blogai nes iškreipia visą auto rinką, kitais žodžiais tesla pardavinėja tiesiogiai apeidama dylerius. Tai galutiniam taške turėsi važiuoti su tesla arba su hibridu/vdv nes visi gamintojai turės prisitaikyti prie naujai užbrėžtų teslos standartų ir kainų, o tai nėra viens du ir padaryta.
Dar du stogai į kuriuos atsiriame pardavimai yra žmonės ir verslas kuriems ev tinka. Kad tu pasakiai, kad 80% kelionių sukasi aplink namus tai nelabai ką domina nes normalus JAV namų ūkis turėjo po pora vdv dabar turi išlaikyti 2 vdv ir dar vieną EV dėl suteiktų lengvatų ir užkrautų sunkumų kurui. Kiek toks burbulas gali testis? Po 2 vdv išlaiko ne šeipsau kaip ir ankščiau rašiau 20% likusių kelionių yra žmonių laisvalaikis kur turi ribotą laiką ir ribotas galimybes su ev. Pasikabink namuką ant ev ir važiuok į kelionę po europą iki vidurio lenkijos nenuvažiuosi ir grįši.
Visa tai nėra klickbaitas visa tai yra realybė su kuria susidursim visi. Lietuvoje taip ištroškę žmonės EV kaip čia mums valdžia pasakoja, kad vos 13k per visą lietuvą turim iš 1.7kk. Lietuvis ne amerikonas ev neįperka, nudrošto bijosi nes baterija kainuos brangiau nei automobilis. Dėl tos pačios baterijos degradacijos krenta kaina daugiau nei vdv ir galų gale tas ev atsipirkimas nėra jau toks didelis kaip tu čia pasakoji net ir važiuojant nemokama elektra, o ev kainą numušt sugebėjo tik tesla.
Dannas3 2024-05-20 15:03
Nzn as tai suprantu taip, kad nesugebejo issiparduot kiek suplanavo ir prisigamino. Kai kuriu modeliu pardavimai isvis ne kazka. Mersu pvz.
Klausimas, kiek lt ev masinu, kad gali daryt pastebejimus. Jei tik keli proc, tai nieko keisto, kad matysi tik vdv besivelkancius. As cia per kita prizme bandau uzciuopt. Skaiciai truputi is galvos, bet nemanau, kad toli nuo tikroves. Pvz jei tesla galima nuvaziuoti 600km, tai ant 110 nuvaziuosi, gal daugiau nei 400, bet cia gal. Vaziuojant ant 130 ar 140 abejoju ar 300km nuvaziuosi. Ziema tikrai be sansu. Sakysi, kad su vdv irgi daugiau kuro sunaudoja greiciau vaziuojant, bet esme tame, kad su vdv islosi laiko kuro saskaita, su ev jei greitai isnaudosi baterija, tai visa laika islosta ir dar daugiau, prarasi, del to, kad reiks dazniau kraut.
Xdmin 2024-05-20 15:21
O as daznai matau prabangius SUV vaziuojancius ant 110, ar pagal tave jie irgi bijo kad kuras tuoj pasibaigs?
O kad daugiau bus vaziuojanciu ant 110 o ne 150+ tai as matau tik teigiamus dalykus, nes dabar palaikyti 110 gana sudetinga su silpnu kibiriuku, priekyje kas nors vaziuoja 90, antra juosta 140+ visada kazkas skrenda, norint persirikiuoti i antra reikia bent 120 pasiekti, kad neuzkistum, tai gaunasi kad paprasciau ir pigiau pastoviu 130-140 greiciu vaziuot. O tokiu greiciu vaziuojant jauciasi visi miesto kibiro minusai
donatasv 2024-05-20 16:17
Kinijos rinka visai kitas reikalas. Jeigu amerikoje pradeda remtis į limitą tų kuriems tinka arba išgali ev tai kinija eina link krizės kur smarkiai apmažėjo darbo vietų, perkamoji galia tiesiog krenta akyse. Nekilnojamo turto burbulas jau skaičiuojama nusinešė apie 6kk darbo vietų, apple foxconn pasitraukimas apie 1kk ištisi miestai liko be darbo.
https://m.youtube.com/watch?v=RK5ArnEoy ... wgdW5zb2xk
immortallt 2024-05-20 16:34
donatasv, taip, yra ribojančių faktorių, vienas iš jų kainos ir kokybės santykis. Ir taip, niekas nesakė, kad ekonominėje klasėje EV jau dominuoja (už Kinijos ribų), bet visa tai vėlgi, nereiškia, kad elektromobilių rinka traukiasi, niekas jų nebeperka ir t.t. Pardavimai toliau auga vidutiniškai 22%. Iš esmės dabar straipsniai eina - niekam nebereikia kalėdinių eglučių, kalėdinių eglučių era baigėsi ir niekas nebešvęs kalėdų apskritai, nes 2024 m. I ketvirtį eglučių parduota 99% mažiau nei 2023 m. IV ketvirtį.
Visų naujų produktų įvedimo į rinką eiga yra pradedant nuo brangiausių segmentų, t.y. grietinėlės nugriebimo strategija. Tai dažnai lemia tik techninės galimybės, tiek ir pelno maksimizavimo strategija. Kaip manai, kodėl Tesla dabar pradėjo optimizacijos etapą ir sąnaudų mažinimą? Artėja arba naujas modelis, kurio kaina bus dar mažesnė ir ekonominėje klasėje pradės konkuruoti.
O šiaip vakaruose dažniausiai automobilio kaina vertinama kartu su eksploatacija. Jei lizingas 300€, degalams išleidi 200€, tai sumokėti lizingui 450€, o už elektrą 50€ reiškia yra tokios pat kainos automobilis.
Ir kalbėti apie tai, kaip rinkoje tik 16% automobilių yra aukštesnės nei ekonominės klasės ir atitinkamai EV yra daug brangesni, kai realiai ekonominės klasės automobilia nesudaro nė 1/3, arba aiškinti, kaip daugiau nei pusei automobilių neužtenka nuvažiuojamos ridos 400-500 km, kai automobilių per metus nuvažiuojamas atstumas vidutinis yra 12-14k km, tai niekaip matematika neina, kad jie dažniau nei kartą per mėnesį turi kelionę daugiau nei 300km (2x pirmyn ir atgal).
Žiemą autostradoje galima 130 važiuoti? Ir kodėl EV jau turi visi lėkti ant 130, kai dabar VDV VASARĄ, kai 130 važiuoti legalu, absoliuti dauguma nevažiuoja 130.
Stojau autostradoje sekmadienį 2 kartus, kartą kuro užsipilti, kartą kavos. Būčiau stojęs vieną kartą, tą patį laiką - ~8-10 minučių, ir būčiau pasikrovęs ekstra 100km. Kokios problemos? O kelionę pradedi pilnu akumuliatoriumi.
Teiginys yra, kad EV velkasi ir stabdo eismą. Tai jei EV nevažiuoja lėčiau nei 50% vdv, tai kaip jie velkasi, lenkdami kitus vdv? Tik įrodo, kad tiesiog norima "prisip**ti".
Niekada nesakiau, kad EV yra tinkami čia ir dabar visiems atvejams. Mano teiginiai irgi nėra, kad EV neturi dabar apribojimų. Mano teiginiai:
1. EV pardavimai ir toliau auga, kritimas fiksuojamas lyginant su praėjusiu ketvirčiu, kas yra žiūrėti eglučių pardavimus (antrą ketvirtį eglučių pardavimai vėl išaugs, nes jau sodinimui pirks).
2. Kam netinka EV realiai pagal naudojimą, yra max 20%, o šiaip 5-10% populiacijos daugiausia. Lietuvoje turime problemą, kai daugbiabučių gyventojai už savo buto durų turtą laiko ne savo nuosavybe, ir jau kažkas kitas turi viską tvarkyti. Bet tai kultūrinis apribojimas, ne technologinė problema.
3. Turime spangimus, apie tai, kaip reikia 1000 km nuvažiuojamo atstumo, kad būtų populiarūs, kas yra visiška nesąmonė, nes 1000 km vienu prisėdimu nuvažiavusių bent kartą gyvenime nebus daugiau 5% populiacijos. Dėl karto gyvenime ar mokėsi 3-5k€ daugiau už automobilį? Ar padarysi sustojimą 30-ties minučių. Reguliariai tiek minančių be sustojimų bus mažiau 1%. Net fūros su vienu vairuotoju tiek negali numinti per dieną.
P.S. vienintelis limitas, į kurį remiasi EV, tai nebent Norvegijoje su 90% rinkos dalimi. Visi kiti limitai - įsivaizduojami. Dar prieš penkmetį visa eilė buvo suokiančių, apie tai kaip daugiau 30% vėjo ir saulės į elektros tinklą integruoti yra neįmanoma be didelių investicijų. Dabar kalbama apie vėjo ir saulės tiek, kad pagamintų 2-3x daugiau elektros nei dabar suvartojama (ateityje bus suvartojama), be reikšmingų investicijų į tinklą. Taip pat ir su elektromobilių lubomis. Norvegija puikiai rodo, kad tos lubos yra labai labai aukštai. Ir tik nepradėkime pasakoti, apie tai kaip JAV viskas kitaip. JAV vidutinis nuvažiuojamas automobilio atstumas per metus yra 14k km. Taip, atstumai yra labai dideli pas juos, bet 16% amerikiečių NIEKADA nėra išvvykę iš savo valstijos apskritai. 95% nuvažiuojamų kilometrų įveikiama kelionėse iki berods 120 mylių, taip kad kokiems 97-98% nuvažiuojamo atstumo niekada nereikėtų stotis krautis kelyje apskritai.
P.P.S. jei yra krizė, perkant naują automobilį, kai kaina vienoda, kodėl vdv yra geresnis pasirinkimas, nei EV, kai pastarojo eksploatacija pigesnė? Kinijoje EV pirkti jau yra pigesni, nei VDV.
donatasv 2024-05-20 16:56
Niekam nereik 1000 km, o reikia greito pasikrovimo kaip su vdv. Ir šioje vietoje dannas yra teisus, kad ir kiek greičiau važiuosi su EV greičiau nenuvažiuosi dėl to ir atsirado posakis jei ev tai velkasi. Jeigu stosi su EV tai ne 10min, o minimum 30/40. Ir niekam neįdom, kad tau užtenka atstumo nes tu per metus du kart išvarai mašiną iš garažo. Jeigu ev būų paklausūs lietuvoje už dabartinę kainą verslas jau būtų pirkęs ir vargo namatęs bet kažkodėl tyla iš verslo.
Norvegija čia kitas klausimas. Lygiai kaip ir jav kuo didesni suvaržymai kuras/mokesčiai tuo daugiau ev. Skirtingi regionai JAV tai puikiai parodo. Žmonės sėda važiuoja nes neturi kur dingt.
immortallt 2024-05-20 17:12
Verslas Lietuvoje automobilius perka ne verslo poreikiams daugiausia. O tada jau įsijungia, su kuo jaučiasi kietesnis, nu ir aišku 3l tdi.
Ai, tai aš ir dar keletas nuvažiuojame per metus 12-14k km per metus, o visi likę suka po 30k km per metus, tik kaip vidurkis gaunasi vis tiek 12-14 k km?
Jei iš principo tau netinka EV, tai ir nepirksi EV, teks susitaikyti su didesniais kaštais. Bet jei kaštai visgi motyvatorius, tai reiškia, ne technologija netinkama.
30-40 minučių stosi krautis, jei minsi dar 300 km, o ne reikia su atsarga dar 100 km pasikrauti. Važiuojant iki Varšuvos stoju kartą kavos, ir dar stoju pavalgyti. Ar tai pusryčius, ar tai pietus, ir pratempti kojas. Tada jau trunku 20-40 minučių, priklausomai kas ir kur. Važiuojant iki Klaipėdos, stoju kavos/wc/kuro. Atvažiavus į Varšuvą/Klaipėdą, ne apsisuku ir atgal važiuoju, o kažkur atvažiuoju, ir tada automobilis laisvas. Tai kodėl kelionės vos ne pabaigoje krauti iki viršaus akumuliatorių, kai tetrtūksta 10-20%?
Ir tik nereikia apie važiavimus 1000 km nestojant nei myžt, nei kojų pratempti, nei pavalgyti. Jei taip visi iš tikrųjų važinėtų, tai su krešuliais plaučiuose/smegenyse ir nuvažiavusių į griovius turėtume daugiau nei girtų grioviuose.
donatasv 2024-05-20 17:56
Matosi, kad mėksti ignoruoti faktus tai pašnekam kokias sankcijas turės įpaišyt Lietuva, kad persodint taip kaip Norvegija.
Pirmieji ev 10/15 metų senumo galima sakyt lavonai viens kitas gyvas kuriam tikriausiai buvo pakeista baterija pakeliui. Su naujom technologijom (termo valdymu) ir baterijos talpa mašina laikys ilgiau. Bet tas ilgiau turi savo ribas, tokio amžiaus mašina bus pravažiavus 200k/300k km tai baterijos nusidėvėjimas bus apie 70%. Lietuvių auto parkas panašaus amžiaus ką reikės įpaišyt Lietuvai, kad liaudis pradėtų rinktis šį "technologinį lavoną"? Ar čia visi prabagotėsim kaip norvegai ir sėsim į naujas teslas? Vdv jei jis važiuoja jį pirks, o ev kažkaip labai dvejoju.
Dannas3 2024-05-20 18:29
Immortal ten tiesiog buvo sureaguota i tavo pastebejima, kad tave nemazai elektriniu masinu lenke. As tau tik bandau parodyt, kad vaziuoti leciau su ev daug labiau apsimoka, tad manes visai nestebina leciau vaziuojancios teslos, nes labai greit vaziuot su tesla ar kita ev yra tiesiog kvaila. Ne tik nesutaupai ant laiko, bet ir ta elektra juk ne uz dyka, ypac viesose stotelese.
Bet pabandysiu sekanti karta kai vaziuosiu Lietuvoj atostrada atkreipti i ev vairuotoju vaziavimo iprocius. Nes dabar remiuosi svediska patirtim.
Darius995 2024-05-20 22:08
Kaip ir minėjai - niekada nebuvai pacanas. Kai kurie jau gimsta pensininkais (kaip vairuotojai), ir tame nieko blogo nėra. Kiekvienas yra skirtingas. Blogis yra tik aukštas svorio centras, ir tam sužinoti net nereikia kažkokių ypatingų draskymųsi.
immortallt 2024-05-21 07:02
Ne, tu bandai pritempti teiginį. Sakai, EV velkasi ir stabdo eismą. Priešpastatau faktą, kad su VDV niekas nebelaksto kaip anksčiau, ir pilna važiuojančių ant 100 paskui fūras. Ir labiau apsimoka? Jei vis tiek stoji, tai per energijos sąnaudų prizmę, su VDV daugiau taupai važiuojant lėčiau.
Kaip važiuoja Švedijoje - nežinau. Tik kartais Švedijoje už neženklų greičio viršijimą nėra griežtai baudžiama, kaip Norvegijoje?
70% degradacija?
Po 300-400k km VDV tai būna idealios būklės, tikrai variklis techniškai tvarkingas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Ferrari“ elektromobilių mėgėjams spjovė į veidą: iškart pristatė du superautomobilius (Video)