UGC turinio kūrėjas ar influenceris? Specialistė atskleidė, kuo skiriasi jų darbo specifika ()
Šiuo metu Lietuvoje sparčiai populiarėja ne tik nuomonės formuotojų, bet ir vartotojų kuriamas turinys, dar kitaip žinomas kaip UGC. Dažnai prekių ženklai ir verslai prilygina UGC turinio kūrėjus influenceriams, bet vis dėlto jie nėra vienas ir tas pats. Nors abu yra kūrėjai, tačiau jų turinio specifika, kokybė, pateikimas, viešinimas, bendradarbiavimo tikslas bei sąlygos skiriasi. Apie influencerių ir UGC kūrėjų skirtumus pasakoja kūrybinės agentūros „Love media“ projektų vadovė Gerda Šipailė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Verslai dažnai nori „vienu šūviu nušauti du zuikius“ – samdydamiesi UGC kūrėją autentiško turinio sukūrimui, kurį vėliau naudos savo reklamose, dažnai tikisi, kad ir pats kūrėjas pareklamuos jų prekių ženklą savo asmeninėse socialinių tinklų paskyrose. Lietuvoje UGC turinio kūrimas išpopuliarėjo praėjusiais metais kaip pigi, dažnai barterinių mainų principu veikianti bendradarbiavimo forma, už kurią verslas gauna vizualinio turinio reklamai įvairiose platformose. Per šį laiką Lietuvoje atsirado keletas UGC turinio kūrėjų – influencerių, kurie ir puikiai kuria tokio tipo turinį, ir sėkmingai reklamuoja jį savo asmeninėse paskyrose. Tačiau tokių kūrėjų mūsų šalyje kol kas vienetai.
Tiek vartotojų sukurto turinio (UGC) kūrėjai, tiek influenceriai, atlieka svarbų vaidmenį skaitmeninėje rinkodaroje. Tačiau egzistuoja keli esminiai UGC turinio kūrėjų ir nuomonės formuotojų skirtumai, kuriuos turi suprasti bei įsivertinti prekių ženklai, rinkdamiesi kūrėją ir reklamos formą bendradarbiavimui:
1. Dalijimasis turiniu. UGC turinio kūrėjas kuria turinį prekių ženklams, kurį verslas savarankiškai sprendžia kur, kada ir kaip naudoti savo reklamose. Tačiau pats UGC turinio kūrėjas nebūtinai turi turėti savo socialinių tinklų paskyrą su dideliu sekėjų skaičiumi ir tuo labiau neprivalo dalytis sukurtu turiniu su savo sekėjais, jei tokių ir turi. Tuo tarpu nuomonės formuotojas kuria reklaminį turinį savo sekėjams apie prekių ženklą, produktą ar paslaugą, kuriuo ir dalijasi savo socialinių tinklų paskyrose.
2. Turinio kokybė ir pateikimas. UGC turinio kūrėjai kuria autentišką, tačiau dažnai buitiškesnį vizualinį turinį, kuriame pateikiama nuoširdi rekomendacija, nuomonė, tikra patirtis, kuri vartotojui gali pasirodyti artimesnė bei patikimesnė. Tokį turinį verslas reklamuoja iš savo socialinių tinklų paskyros ir perspektyvos kaip vartotojų rekomendaciją ar patirtį. Tuo tarpu nuomonės formuotojai kuria aiškiai apibrėžtą, iš anksto suderintą turinį, kuris yra itin aukštos kokybės ir atliepia reklamos užsakovo tikslus.
3. Vartotojų vertinimas. UGC kūrėjai dažniausiai yra kasdieniai, paprasti vartotojai, todėl jų kuriamas turinys yra vertinamas palankiau ir leidžia vartotojui su juo susitapatinti. Tuo tarpu nuomonės formuotojų reklamos yra lengvai atpažįstamos sekėjų, kadangi jos labiau nušlifuotos, išsamiai pristatančios prekių ženklą, pasižyminčios aukšta kokybe ir atliepiančios nuomonės formuotojo kuriamą įvaizdį socialiniuose tinkluose, o tai vartotojams kartais sukuria netikrumo įspūdį.
4. Kainų skirtumas. Su UGC turinio kūrėjais dirbti yra pigiau, kadangi jie kuria turinį prekių ženklams, kurio nereklamuoja. Tuo tarpu bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais yra kur kas brangesnis, nes prekių ženklai nuomonės formuotojams moka už jų vardą, turimą sekėjų skaičių ir reklamos sukūrimo (filmavimo, fotografavimo) kaštus.
5. Skirtingi tikslai. UGC turinio kūrėjai turinį prekių ženklams kuria siekdami artimesnio ryšio su bendruomene, norėdami sulaukti grįžtamojo ryšio, didinti įsitraukimą į turinį socialiniuose tinkluose, skatinti prekių ženklo pardavimus. Jie stengiasi kurti tikrą, patikimą ir leidžiantį vartotojui susitapatinti turinį, nes prekių ženklo marketingo skyriaus organizuojamos profesionalios fotosesijos, reklaminiai vaizdo įrašai su modeliais dažnai kuria netikrumo įspūdį. Tuo tarpu nuomonės formuotojai turi savo auditoriją ir sukurtu turiniu dalijasi su ja. Todėl prekių ženklai su influenceriais turėtų dirbti, jei jiems aktualu didinti prekių ženklų, produktų žinomumą, įvesti naują produktą į rinką ar priminti apie esamą, formuoti įvaizdį ar poreikius, sužadinti vartotojo norą pirkti.
Prekių ženklai neturėtų tikėtis ir reikalauti, kad UGC turinio kūrėjas ne tik sukurtų jiems turinį, bet jį dar ir pareklamuotų savo socialinių tinklų paskyroje. Verslai, norintys profesionalios, aukštos kokybės reklamos, turėtų bendradarbiauti su nuomonės formuotojais. Tačiau jeigu jiems aktualesnis autentiškas, artimesnis vartotojui vizualinis turinys, tuomet rekomenduojama dirbti su UGC turinio kūrėjais. UGC turinio kūrėjai kuria kasdienį turinį, kuris pasižymi paprastumu, todėl leidžia vartotojui susitapatinti, o nuomonės formuotojai siūlo savo turimą auditoriją, didelę sklaidą prekių ženklo žinutei ir profesionaliai sukurtą reklamą.