Vokiečiai pristatė atnaujintą saugos oro pagalvės dizainą. Išsiskleistų kitaip ()
Pirmoji saugos oro pagalvė automobiliuose pasirodė beveik prieš pusšimtį metų. Tai buvo vairuotojui skirta saugos pagalvė, tačiau per tiek metų jos konstrukcija nelabai pasikeitė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos kompanija ZF sugalvojo ją patobulinti ir iš esmės pakeisti jos konstrukciją, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Tradiciškai vairuotojo saugos oro pagalvė montuojama į vairo centrą ir avarijos metu išsiskleidžia tiesiai prieš vairuotoją.
Vokiečiai sugalvojo oro pagalvę įmontuoti į vairo kolonėlės viršutinę dalį, o ne į patį vairą. Tokiu atveju pagalvė iššautų per vairo kiaurymę ne tiesiai į vairuotojo veidą, bet tam tikru kampu.
Pagalvė iššauna per vairą ir išsiskleidžia tik po to, kai jį praskrieja. Kodėl to reikėjo vokiečiams? Tam, kad centrinė vairo dalis liktų laisva konstruktoriams. Taip ir dizaineriams atsilaisvintų rankos ir fantazija, pavyzdžiui, vairo centrinėje dalyje būtų galima montuoti ekranus arba valdymo prietaisus.
Jeigu po įmontuotu ekranu būtų saugos oro pagalvė, tai taptų pernelyg sudėtinga ir nelabai saugu, todėl konstruktoriai nusprendė iškelti ją į vairo kolonėlės viršų.