„Atsisakyti VDV buvo klaida.“ Gamyklos uždaromos (6)
Elektromobilių pardavimas Europoje pasiekė dugną.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos elektromobilių rinka, kuri neseniai demonstravo spartų augimą, dabar susiduria su rimtais iššūkiais. Naujausiais Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2024 metų rugpjūtį elektromobilių dalis parduodamų naujų lengvųjų automobilių rinkoje sumažėjo iki 14,4 proc., o tai yra reikšmingas sumažėjimas nuo 21 % per tą patį mėnesį pernai.
Tuo pat metu rugpjūtis buvo ketvirtas nuosmukio mėnuo iš eilės, o tai smarkiai skiriasi nuo praėjusių metų mėnesinio elektromobilių paklausos augimo, pažymėjo laikraščio „Rzeczpospolita“ ekspertai. Jų nuomone, Europos elektromobilių rinka „muša dugną“.
|
Šį nuosmukį lėmė ne tik besikeičiantys vartotojų pageidavimai, bet ir bendras Europos automobilių pramonės pablogėjimas.
Labiausiai pastebimas nuosmukis tokiose pagrindinėse rinkose kaip Vokietija (pardavimai sumažėjo beveik 69 proc.), Italija (40 proc.) ir Prancūzija (trečdaliu). Visoje Europos Sąjungoje elektromobilių pardavimas sumažėjo beveik 44 proc., tai du kartus daugiau nei visoje naujų lengvųjų automobilių rinkoje.
Reaguodami į paklausos mažėjimą, automobilių gamintojai priversti peržiūrėti gamybos planus ir mažinti gamybos apimtis. „Volkswagen“ jau paskelbė apie dviejų gamyklų uždarymą, o kitos bendrovės, tokios kaip „Volvo“ ir „Mercedes“, atideda savo ambicingus tikslus visiškai elektrifikuotis iki 2030 m.
BMW vadovas Oliveris Zipse interviu „Handelsblatt“ netgi sakė: „Politinis reikalavimas palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių yra klaida.“
Šie pokyčiai daro didelę įtaką komponentų tiekėjams. Pavyzdžiui, Lenkijoje per pirmuosius septynis 2024 metų mėnesius ličio jonų baterijų eksportas sumažėjo daugiau nei 58 %, palyginti su 2023 metų sausio–liepos mėnesiais. Vokietijoje pristatymai sumažėjo 48,6 %, palyginti su praėjusiais metais. Užsakymai iš Meksikos, kuri nacionalizavo ličio išteklius ir plėtoja savo baterijų gamybą, bendradarbiaudama su Pietų Korėjos ir Kinijos įmonėmis, sumažėjo beveik 63 %. Siuntos į kitas rinkas, pavyzdžiui, Prancūziją, Belgiją, JAV ir Čekiją, taip pat sumažėjo, o tai rodo pasaulinę tendenciją.
Taigi, dabartinė situacija Europos elektromobilių rinkoje reikalauja kruopštaus tiek automobilių gamintojų, tiek komponentų tiekėjų strategijų analizės ir permąstymo.