„Vairuotojai kelyje elgiasi kitaip.“ Elektromobiliams tai nutinka 2,5 karto dažniau ()
Elektromobiliai visada yra modernūs, aprūpinti naujausiomis technologijomis, kurios padidina vairavimo saugumą. Pavyzdžiui, jie turi pažangias vairuotojo pagalbos sistemas, kurios sąveikauja su vairuotoju ir padeda išvengti avarinių situacijų. Atrodytų, kad tokių automobilių vairuotojai turėtų rečiau patekti į avarijas. Tačiau tyrimai rodo priešingai – benzinu ir dyzelinu varomų automobilių vairuotojai rečiau tampa avarijų kaltininkais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nelogiška, tačiau mokslininkai įvardijo galimas tokios statistikos priežastis.
Kiek didesnė tikimybė, kad elektriniai automobiliai pateks į avariją
Neseniai tyrimą atliko Airijos mokslų fondo Programinės įrangos tyrimų centras Limeriko universitete kartu su Barselonos universitetu. Tyrime naudoti 125 milijonų komercinių automobilių parko kelionių duomenys.
Šiose kelionėse dalyvavo daugiau nei 14 tūkstančių automobilių, užregistruotų Nyderlanduose nuo 2022 m. sausio iki 2022 m. spalio mėn.
Be to, komanda naudojo ir draudimo pretenzijų duomenų rinkinį tuo pačiu laikotarpiu.
Pretenzijų analizė parodė, kad elektromobiliai 4 % dažniau patenka į avarijas nei vidaus degimo varikliais varomi automobiliai.
Tačiau dar dažniau avarijų kaltininkais tampa hibridinių automobilių vairuotojai – skirtumas su tradiciniais automobiliais sudaro 6 %.
Nors šie skaičiai nėra dideli, jų vargu ar galima priskirti statistinei paklaidai.
|
Savo darbo metu tyrėjai sugebėjo palyginti įvairius vidaus degimo varikliais varomų automobilių ir elektromobilių rodiklius. Vienas iš tokių rodiklių buvo vidutinis nuvažiuotas atstumas.
Pasirodė, kad elektromobilių ir hibridinių automobilių vidutinis nuvažiuotas atstumas yra mažesnis nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių, nors visų automobilių amžius buvo maždaug vienodas.
Greičiausiai tai susiję su elektromobilių įkrovimu, kuris trunka gana ilgai ir yra reikalingas dažnai.
Tai rodo, kad elektromobiliai turėtų būti mažiau nusidėvėję. Vadinasi, jie turėtų būti saugesni ir turėti mažesnę riziką patekti į avarijas dėl savo kaltės.
Anksčiau taip pat kalbėjome apie kitas priežastis, kodėl elektromobiliai yra saugesni.
Tačiau, kaip jau buvo minėta anksčiau, elektromobiliai vis tiek dažniau patenka į avarijas. Tyrėjams nustatyti šios tendencijos priežastis padėjo draudimo pretenzijų analizė ir duomenys iš pačių automobilių jutiklių.
Dėl ko elektromobilių vairuotojai patenka į avarijas?
Kaip praneša autoriai žurnale „Accident Analysis & Prevention“, išanalizavę gautus duomenis, jie padarė keletą esminių išvadų.
Viena iš jų yra ta, kad elektromobilių vairuotojai kelyje elgiasi kitaip nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių vairuotojai.
Tikėtina, kad prie to prisideda patys automobiliai.
Tikriausiai pagalvojote, kad elektromobilių vairuotojų vairavimo stilius yra rizikingesnis. Tačiau iš tiesų taip nėra. Remiantis tyrimo rezultatais, elektromobilių vairuotojai rečiau daro staigius pagreitėjimus ir stabdymus. Be to, jie rečiau viršija greitį ir rečiau įvažiuoja į posūkius dideliu greičiu.
Galbūt tai susiję su tuo, kad jie stengiasi taupyti energijos įkrovą. Šis veiksnys taip pat turėtų reikšmingai padidinti eismo saugumą.
Akivaizdu, kad padidėjusi avarijų rizika kyla dėl kitų priežasčių. Šiuo klausimu yra keletas pagrįstų hipotezių.
Pavyzdžiui, tyrėjai nustatė, kad elektromobiliams dažniau pateikiamos pretenzijos dėl jų gedimų, palyginti su tradicinėmis transporto priemonėmis.
Galima daryti prielaidą, kad tam tikrų elektromobilių techninė būklė yra viena iš priežasčių. Tačiau vargu ar šis veiksnys vaidina lemiamą vaidmenį.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, hibridų vairuotojai į avarijas patenka dėl savo kaltės net dažniau nei elektromobilių vairuotojai.
Palyginę visus automobilių rodiklius, tyrėjai nustatė, kad hibridams nėra jokių problemų, susijusių su padidėjusia draudimo pretenzijų rizika (o tai reiškia ir rizika patekti į avarijas).
Tai reiškia, kad avarijos dažniau įvyksta dėl pačių vairuotojų kaltės.
Tai sutampa su kai kurių kitų tyrimų rezultatais. Pavyzdžiui, 2016 m. atliktas tyrimas parodė, kad 22 % vairuotojų mano, jog vairuoti elektromobilį yra labiau stresinga dėl psichinės apkrovos, palyginti su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais.
Taip pat tyrime buvo teigiama, kad vairuotojus blaško elektromobilių valdymo elementai, kurie šiek tiek skiriasi nuo tradicinių automobilių valdymo elementų.
Be to, elektromobiliai kelia didesnę grėsmę pėstiesiems nei įprasti automobiliai. Tai susiję su tuo, kad jie veikia kur kas tyliau.
Dėl šios priežasties pėstieji dažnai negirdi artėjančio automobilio garso.
2024 m. atliktas tyrimas parodė, kad elektromobiliai pėsčiuosius partrenkia daugiau nei du su puse karto dažniau nei vidaus degimo varikliais varomi automobiliai.