„Elektromobiliai, pasitraukite į šoną.“ Naujas stebuklingas kuras išgelbės žmoniją?  (6)

Elektromobiliai laikomi geriausiu būdu pasiekti nulinės emisijos transportą, tačiau tai nėra vienintelis būdas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Be to, netrukus gali kilti rimtų problemų dėl baterijų prieinamumo, todėl alternatyvūs sprendimai gali tapti dar svarbesni. Tačiau kiek reali ir ekologiška alternatyva yra automobiliai, deginantys vandenilį ar sintetinį kurą?

Jei pažvelgsime į ES teisės aktus ir dabartinę automobilių rinką, tai atrodo akivaizdu. Ateities transportas yra elektrinis, maitinamas baterijomis. Žvelgiant į pardavimo rezultatus, vandenilinės transporto priemonės šiuo metu yra šešėlyje, o sintetinių degalų naudojimas, nors ir leidžiamas, yra ateities dalykas. Tačiau ateinantys metai gali tai pakeisti.

„Toyota“ vyriausiasis mokslininkas Gillas Prattas interviu „Automotive News Europe“ priminė, kad, remiantis  specializuotos agentūros „Benchmark Mineral Intelligence“ duomenimis, 2026–2027 m. ličio paklausa viršys jos gavybos pajėgumus, o dešimtmečio pabaigoje rinkoje ištiks krizė. Naujų tipų akumuliatoriai, kurie ateinančiais metais bus naudojami automobiliuose, nieko nepakeis – jiems vis tiek reikės tiek pat ličio.

[Pasaulinė premjera] EU+Kuponas. Nuostabios kainos el. paspirtukas: 500W, iki 80 km, NFC ir kt. (Video, „Ausom GX1“)
9472 3

Pasaulinė premjera

Specialus kuponas

Galioja iki 2024-10-10

Iš Europos greitas ir saugus pristatymas

1 metų garantija

Puikių savybių modelis

Išsamiau

Ar tuomet turėtume daugiau dėmesio skirti elektromobilių alternatyvoms? Automobiliai su vandenilio kuro elementais yra net brangesni nei elektromobiliai, o pati technologija laikoma geru sprendimu, ypač tolimųjų reisų transportui. „Toyota“ yra vienas iš kelių gamintojų, kurie gamina vandeniliu varomus vidaus degimo variklius. Teoriškai tai reikštų, kad tik po nedidelių modifikacijų tokie automobiliai taptų nulinės emisijos.

Prattas pripažįsta, kad sprendimas yra daug žadantis. Tiesa, vandenilį deginantis variklis nėra visiškai nulinės emisijos, nes jį reikia papildomai tepti, todėl CO2 emisija siekia kelis gramus vienam kilometrui.

Tačiau atsižvelgiant į tai, kad daugumoje šalių elektra vis dar iš dalies gaunama iš neatsinaujinančių energijos šaltinių, šie keli gramai vis tiek yra geresnis rezultatas nei elektromobilių atveju. Žinoma, darant prielaidą, kad pats vandenilis yra žalias ir šiam kurui ruošti buvo naudojami tik atsinaujinantys energijos šaltiniai.

 

Pratto teigimu, vandenilis yra transporto ateitis. Elektriniai sunkvežimiai yra labai neefektyvūs, nes jiems reikia kelių tonų akumuliatorių, todėl sumažėja jų transportavimo pajėgumas. Be to, tokių didelių elementų įkrovimas užima daug laiko. Tai, žinoma, tai galima išspręsti naudojant galingesnius įkroviklius, tačiau, kaip pastebi mokslininkas, net ir esant vieno megavato galiai prireiktų valandos sustojimo. Be to, tokių įkroviklių įrengimas yra itin brangus, nes juos reikėtų statyti šalia greitkelių.

Kitas sprendimas, prie kurio dirba kelios įmonės, yra sintetinis kuras. Dėl jų degimo išskiriamas anglies dioksidas, tačiau kadangi jis naudojamas kurui gaminti, daroma prielaida, kad tai lemia nulinį balansą. Šiuo metu apie platų jo taikymą kalbama daugiausia jūrų ir oro transporto kontekste.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(43)
(13)
(30)

Komentarai (6)