Koncepcinis rusų naikintuvas „T-50 Su PAK FA“ serijiniu virs 2015 m. (Video) (21)
Penktos kartos rusų naikintuvas netrumpu pavadinimu „Perspektyvinis aviacinis kompleksas fronto aviacijai“ (PAK FA) yra sėkmingai įvykdęs jau dešimtis bandomųjų skrydžių. Planuojama, jog pirmieji naujojo „Suchoj“ modelio „T-50 Su PAK FA” egzemplioriai bandymams su ginkluote bus pagaminti jau 2013 m., o serijinė karinių naikintuvų gamyba prasidės 2015 m.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusijos ministras pirmininkas Vladimiras Putinas yra pareiškęs, jog Rusijos gaminamas 5-osios kartos naikintuvas bus maždaug 3 kartus pigesnis nei užsieniniai analogai. Orientacinė vieno tokio lėktuvo kaina – 100 mln. JAV dolerių.
Nors nemaža dalis informacijos ir konkrečių skaičių pateikiama internetiniuose žinynuose, didžioji dalis tikrųjų techninių lėktuvo charakteristikų yra laikomos paslaptyje. Manoma, kad sparnų pločiu ir korpuso ilgiu „T-50 Su PAK FA” lenkia amerikietiškąjį analogą „F-22“, o dėl savo solidžios masės priskiriamas sunkiųjų naikintuvų klasei (kaip ir pirmtakas „Su-27”. Tuščias naikintuvas sveria 17,5 t, o pilnais degalų bakais – net 30,6 t. Maksimali pakilimo masė – 35,48 t. Degalų masė – 11,1 t. Variklio svoris – 1,35 t. Maksimalus lėktuvo greitis – 2500 km/h (viršija 2 machus) 17 km aukštyje, o kreiserinis greitis – 1850 - 2100 km/h. Skrydžio nuotolis – 5500 km. Maksimalus kilimo aukštis – 20 km.
Kaip ir kiti moderniausi naikintuvai, rusų orlaivis viršgarsinį greitį pasiekia be papildomo forsažo (angl. k. – „afterburner“). Papildomas forsažas - tai trumpą laiką variklių generuojama papildoma galia (kažkas panašaus į gatvės lenktynių dalyvių automobiliuose įrengtas analogiškos paskirties sistemas su mygtuku „Nitro“).
Į naująjį rusų kovinės technikos šedevrą įdiegti naujausi aerodinamikos ir skrydžio dinamikos sričių pasiekimai. Penktos kartos viršgarsiniuose naikintuvuose bus sumontuotos reguliuojamos oro priėmimo angos – ortakiai (angl. k. – „intakes“ arba „inlets“) su erdvinio srauto slėgio sistema. Reguliuojamieji ortakiai efektyvūs didelių kampų – tiek sparnų atakos, tiek skriejimo – atvejais.
Stabilumą skrydžio metu užtikrins nedideli, automatiškai nukreipiami tikslaus manevravimo kiliai, judančios sparno dalys, taip pat sparnuose įdiegta originali horizontalios atramos schema. Lėktuvo korpuse gausu ir kitų judančių aerodinaminių elementų – visa tai leidžia maksimaliai efektyviai išnaudoti visų krypčių aerodinamines jėgas.
Optimalaus lėktuvo horizontaliųjų paviršių paskirstymo ir reguliuojamųjų ortakių derinys kovinei mašinai suteikia galimybę išvystyti didžiulį 1,8 macho viršgarsinį greitį (1 machas yra lygus garso greičiui) skriejant kreiseriniu režimu. Turboreaktyviniai varikliai 117 per sekundę išpučia 123 kg oro, o kritinė riba – 130 kg. Varikliuose bus montuojamos naujo modelio turbinos ir kiti patobulinti sistemos mazgai.
Pirmąjį bandomąjį skrydį rusų kovinis lėktuvas atliko 2010 metų sausio 29 d. „T-50 Su PAK FA” Rusijos karinėse oro pajėgose turėtų pakeisti „MiG-29” ir „Su-27”. Kartu su Indijos inžinieriais kuriama ir naikintuvo versija FGFA (angl. k. – „Fifth Generation Fighter Aircraft“ – „Penktos Kartos Kovinis Lėktuvas“), skirta eksportui.