Pasiruoškite – netrukus. Greitis gyvenvietėse nebebus 50 km/val. Naujas ES sprendimas  (14)

Jau kurį laiką Europoje netyla diskusijos apie naują greičio apribojimą gyvenvietėse.


Grendavė, Trakų raj.
Grendavė, Trakų raj.
© Vilensija, CC BY-SA 3.0 | https://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:3._%C5%BDenklas_%C4%AF_Grendav%C4%99.JPG

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Idėjos miestuose įvesti 30 km/val. greitį svarbą pabrėžė Europos Komisija, pažymėdama, kad kai kuriuose miestuose pasikeitęs reglamentavimas turėjo teigiamos įtakos kelių eismo saugumui. Ar greitai panašūs apribojimai taps reikalavimu ir visoje ES?

Ilgą laiką Europos Sąjungoje buvo rengiami nauji reglamentai, siekiant padidinti kelių eismo saugumą.

Tuo pat metu Europos transporto saugos valdyba nuosekliai ragina Europos miestuose įvesti 30 km/val. greičio apribojimą. Iki šiol panašūs reglamentai galioja, pavyzdžiui, Paryžiuje (Prancūzija), Amsterdame (Nyderlandai), Bolonijoje (Italija) ir kai kuriuose Ispanijos didmiesčiuose.

Europos Komisija palaiko greičio apribojimus miestuose

Pastaruoju metu vėl dėmesio centre atsidūrė greičio ribojimo gyvenvietėse tema. Inciatyvos autorius Wopke Hoekstra – Nyderlandų politikas, 2024 m. nominuotas į ES klimato politikos komisaro pareigas.

[EU+Kuponai] „Segway Ninebot MAX G30/Max G2“. Mažiausia kaina istorijoje! Lietuvoje taip pigiai nerasite (Video)
3230 2

Mažiausios fiksuotos kainos istorijoje

Specialūs kuponai

Iš Lenkijos sandėlių

1) „Segway Ninebot MAX G30“ - vienas populiariausių el. paspirtukų

2) „Segway Ninebot Max G2“ - 1000W, 70 km, 35 km/h el. paspirtukas

3) „SUPFW30A/D/G/J/E/F/H/L/K/M/W/V FEATH-R-LITE“ - SUP irklentės

Išsamiau

Atsakydamas į ES parlamento klausimą, Hoekstras pabrėžė, kad naujausi 30 km/val. greičio apribojimų poveikio tyrimai rodo, kad Europos miestuose gerokai pagerėjo kelių eismo saugumas. Politiko teigimu, pasikeitus reglamentams sumažėjo eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų eismo įvykių metu.

Apribojus greitį, žuvusiųjų sumažėjo trečdaliu

Situacija Bolonijoje, Italijoje, yra to įrodymas. Šių metų vasario mėnesio statistika rodo, kad per pirmuosius šešis mėnesius nuo „Citta 30“ programos įvedimo visame mieste susidūrimų keliuose sumažėjo beveik 11 %, o sužeistųjų – per 10 %. Taip pat buvo mažiau rimtų nelaimingų atsitikimų, o žuvusiųjų skaičius sumažėjo trečdaliu iki žemiausio lygio nuo 2013 m.

 

 

Taip pat  Amsterdame ribojamas greitis iki 30 km/val.  atnešė daug naudos. Pasak Nyderlandų miesto tarybos narių, greičio sumažinimas ne tik padidino saugumą, bet ir turėjo teigiamos įtakos triukšmo lygiui mieste.

Komisaras pažymėjo, kad panašių situacijų pasitaiko ir už Europos Sąjungos ribų. Velso (JK) vyriausybė, įvedusi greičio apribojimus 2023 m. pabaigoje, spalio pradžioje pareiškė, kad naujausi duomenys rodo, kad avarijų ir sužeistųjų skaičius per tris mėnesius nuo 2024 m. balandžio iki birželio sumažėjo maždaug ketvirtadaliu, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

Vairuotojai prieš greičio apribojimus miestuose

 

 

Patys vairuotojai visiškai nesutinka su greičio apribojimų privalumais. Greičio apribojimas 30 km/val. gyvenvietėse jau sukėlė Europos miestų vairuotojų prieštaravimus ir protestus. Taip buvo ir Paryžiuje, kur panašios ribos neigiamai paveikė transporto srautą ir sukėlė bendrą chaosą keliuose. 

Vokiečiai taip pat išreiškė nepritarimą tokio tipo idėjoms ir griežtai nepritaria panašių apribojimų įvedimui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(67)
(331)
(-264)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (14)