„Liko metai.“ „Nissan“ ant bankroto slenksčio ()
Jeigu aljansas iširs, greičiausiai „Nissan“ neišgyvens.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Nissan“ kompanija turi metus naujo investuotojo paieškoms. Jeigu nepavyks, Japonijos kompanija neišvengs bankroto, rašo laikraštis „The Financial Times“.
Sunkumai prasidėjo po to, kai Prancūzijos „Renault“ nutarė sumažinti savo dalį kompanijoje ir iš esmės pamažu trauktis iš aljanso. Šiuo metu „Renault“ kompanijai priklauso 40 procentų „Nissan“ akcijų, bet dar pernai jų buvo 45 ir prancūzai ketina savo dalį mažinti ir toliau, teigiama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Galbūt, kaip sako liaudis, iš didelio debesies bus mažai lietaus. „Nissan“ išlieka gan atraktyvia investicija ir japonai tikisi pritraukti kažkokį investuotoją iš šalies, pavyzdžiui, pasaulinį banką ar draudimo bendrovę. Vienas iš tokių realių investuotojų yra kita Japonijos kompanija – „Honda“.
|
Nors pastarieji ir teigia, kad nesidomi galimybe investuoti į „Nissan“, tačiau viena yra kalbėti ir visai kas kita – daryti.
Prieš kurį laiką „Bloomberg“ rašė, kad „Nissan“ ketina iš gamyklų visame pasaulyje bendrai atleisti 9000 darbininkų bei penktadaliu sumažinti gamybos apimtis. Be to, „Nissan“ parduoda dešimt procentų „Mitsubishi“ akcijų paketą – „Nissan“ šiuo metu priklauso 34 procentai šio gamintojo akcijų.
Viskas tik tam, kad „Nissan“ išliktų virš vandens, nes bendra apyvarta smarkiai sumažėjo dėl mažėjančios šio gamintojo automobilių paklausos visame pasaulyje. Šiais finansiniais metais, kurie šiai kompanijai baigiasi kovo mėnesį, „Nissan“ planuoja gauti vos 900 milijonų dolerių pajamų, tuo tarpu, pernai jos buvo tris su puse karto didesnės.
Visi mūsų paminėti žingsniai leis kompanijai sutaupyti tris milijardus dolerių, tačiau net ir tokiu atveju „Nissan“ be išorinio investuotojo galėtų išgyventi metus, galbūt keturiolika mėnesių bet ne daugiau – trūksta apyvartinių lėšų.
Jeigu „Honda“ sutiktų investuoti, jie lengvai gali perimti „Nissan“ valdymą, jeigu savo dalį kompanijoje padidintų apčiuopiamai.
Beje, šiame fone kone pranašiškai skamba buvusio „Renault“ – „Nissan“ aljanso vadovo Karloso Gono žodžiai, kuris dar vasarą sakė, kad jeigu aljansas iširs, greičiausiai „Nissan“ neišgyvens.
Beje, anot K. Gono, jis neįsivaizduoja, kaip galėtų tarpusavyje derėti „Honda“, „Nissan“ ir „Mitsubishi“, nebent tai slaptas Hondos planas praryti tiek „Nissan“, tiek ir „Mitsubishi“. Jis sako, kad jeigu „Honda“ investuos, tai tik vienu tikslu – praryti šias kompanijas.
Kol kas „Nissan“ šių kalbų niekaip nekomentuoja.