„Išaugo net 68%!“ Elektromobilių gamintojai peržengė absurdo lygį  (55)

Kyla abejonių dėl elektromobilių ekologijos.



© Kindel Media (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/gray-electric-car-parked-on-a-charging-bay-9800006/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Elektromobilumas yra šūkis, kuris (tiesiogine prasme) elektrifikuoja automobilių rinką. Tarp elektromobilių (EV) vis labiau populiarėja įspūdingų dydžių ir diapazonų modeliai, juk šiandien populiariausi automobiliai yra ne maži miesto automobiliai, o dideli visureigiai. Tačiau naujausi tyrimai rodo, kad šie vis didesni automobiliai gali būti ne tokie ekologiški, kaip kai kurie žmonės galvoja.

Tyrime, paskelbtame žurnale „PLOS Sustainability and Transformation“, pabrėžiama, kad ličio jonų baterijų svoris pirmaujančiuose EV modeliuose išaugo net 68 proc. per pastaruosius penkerius metus. Vidutinis baterijos svoris dešimtyje dažniausiai perkamų EV modelių šiuo metu yra 595 kg. Absurdo, iki kurio nusileido elektromobilių rinka, pavyzdys yra visiškai amerikietiškas „GMC Hummer EV“, kurio akumuliatorius sveria net 1 326 kg. Tai yra maždaug tiek, kiek sveria vidutinis degimo variklis, arba net daugiau nei elektrinis „Fiat 500e“. Ir mes kalbame tik apie akumuliatoriaus svorį!

[EU+Kuponai] Patys pasigaminkite vyno ir kt. gėrimų tiesiog namuose. Neįtikėtinos kainos ir galimybių aparatai
18256 7

Labai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Tyrimo autoriai atkreipia dėmesį į dešimties didžiausių 2023 metais JAV parduotų elektromobilių bendro svorio problemą, kuri pusantro karto viršija viso Auksinių vartų tilto svorį (kuris sveria 382 mln. kg). Tai ne tik iššūkis ateityje šalinant tokias baterijas, bet ir iššūkis perdirbimo technologijoms, kurios šiuo metu negali visiškai susidoroti su rizika, susijusia su vertingų, bet ir aplinkai pavojingų elementų atgavimu.

Ekologija – šiukšlių dėžėje

 

Analizė taip pat atskleidžia, kad norint pagaminti šiuos didžiausius elektromobilius reikia 75 procentais daugiau svarbių mineralų nei gaminant mažesnius elektromobilių modelius. Be to, su šių mineralų perdirbimu, gamyba ir surinkimu susijęs CO2 išmetimas yra iki 70 procentų didesnis.

 

Didelės apimties baterijų technologijos plėtra taip pat galėtų sulėtinti elektros tinklo dekarbonizaciją, atsižvelgiant į padidėjusį energijos poreikį.

Atsižvelgiant į šiuos faktus, perėjimo prie elektromobilių naudą aplinkai gali sumažinti vis didėjantis šių transporto priemonių ir jų akumuliatorių dydis. Perry Gottesfeld, tyrimo autorius ir „Occupational Knowledge International“ vykdomasis direktorius, pabrėžia būtinybę geriau informuoti vartotojus apie elektromobilio pasirinkimo poveikį aplinkai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(63)
(5)
(58)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (55)