Moterys ar vyrai geresni vairuotojai? Duomenys nepalieka iliuzijų (3)
Kas geriau vairuoja – moterys ar vyrai? Verta pažvelgti į statistiką.

© Vida Cars, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Beautiful-female-women-driver-sitting-her-vehicle-holding-car-keys-ready-drive.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kovo 8-ąją, Tarptautinę Moters dieną, Lenkijos automobilių transporto institutas (ITS) priminė savo atliktas analizes, kurios rodo, kad kalbant apie saugumą keliuose, moterims sekasi daug geriau nei vyrams.
Institutas pažymėjo, kad moterys šiuo metu sukelia 2,5 karto mažiau avarijų nei vyrai. Kaip pranešė instituto vadovas prof. Marcin Ślęzak, moterys prie vairo sukelia mažiau nei trečdalį eismo įvykių.
„Moterys patenka į šiek tiek daugiau incidentų, tačiau statistiškai jos vis tiek sukelia 2,5 karto mažiau avarijų nei vyrai. Be to, moterys daug rečiau žūsta eismo įvykiuose nei vyrai. ITS atlikti tyrimai patvirtina paplitusią nuomonę, kad vairuotojo lytis turi didelę įtaką vairavimo stiliui ir polinkiui rizikuoti. Būdamos atidžios ir vadovaudamosi Kelių eismo taisyklėmis, moterys prisideda prie eismo saugumo gerinimo“, – įvertino Ślęzakas.
|
ITS cituojami policijos duomenys rodo, kad pernai lengvųjų automobilių vairuotojos moterys sukėlė 27,9 % eismo įvykių Lenkijoje. Palyginimui, vyrai – daugiau nei 69,8 %.
Instituto duomenimis, vyrai žūsta keliuose 8 kartus dažniau nei moterys. Savo ruožtu Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) tyrimai patvirtina, kad moterys taip pat rečiau žūsta eismo įvykiuose nei vyrai. Rizika pakliūti į avariją 1 km kelionės moterims yra 2–4 kartus mažesnė nei vyrų.
„Kai kurios moterys gali mažiau pasitikėti savo vairavimo įgūdžiais, o tai gali būti dėl mažesnio pasitikėjimo savimi. Tačiau statistika aiškiai rodo, kad moterys yra saugesnės vairuotojos. Nors moterys sudaro daugiau nei 40 % B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turinčių asmenų, pernai joms teko 27,9 % eismo įvykių. Be to, daug mažesnė tikimybė, kad jos bus mirtinų avarijų kaltininkės“, – pabrėžė Maria Dąbrowska-Loranc iš ITS saugaus eismo centro.
ITS analizės rodo, kad moterys važiuoja lėčiau, laikosi kelių eismo taisyklių, yra kultūringesnės kelyje, be reikalo nerizikuoja, yra daug atsakingesnės ir sukelia mažiau avarijų. Tačiau institutas pažymėjo, kad vadinamasis vyriškas vairavimo stilius, kuriam būdingas neapdairumas, pradeda ryškėti ir tarp jaunų moterų.
„Yanosik“ paskelbtais duomenimis, dauguma moterų vairuoja dieną (91,31 %) nei naktį (8,69 %). Vairuotojos moterys taip pat dažniau važinėja didžiuosiuose miestuose – 18,21 %, palyginti su vyrais 16,34 %. Mažiau moterų renkasi vairuoti autostadose (4,53 %) ir greitkeliuose (6,94 %). Jos dažniau važiuoja valstybinės reikšmės keliais (26,58 %), rajoniniais keliais (21,22 %) ir kitų kategorijų keliais (40,72 %).
Palyginimui, vyrai dažniau nei moterys keliauja autostradomis (7,74 %), greitkeliais (9,60 %), valstybinės reikšmės keliais (26,82 %), rečiau – rajoniniais keliais (20,04 %) ir kitais keliais (35,80 %).
Taip pat pastebimas maršrutų ilgio skirtumas. Moterys renkasi trumpesnius iki 75 km maršrutus, o vyrai – daugiau nei 500 km. Moterys (33,97 %) dažniau nei vyrai (26,40 %) renkasi iki 25 km ilgio ir nuo 25 iki 50 km ilgio maršrutus (25 % moterų ir 19,57 % vyrų).