Prieš ledą ir gaisrus – reaktyviniais varikliais! Tikros pabaisos (Foto, Video)  ()

Big Wind
Big Wind
© Ekrano kopija | https://x.com/TigerDetective/status/1888133282665017384/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šios riaumojančios mašinos, iš pradžių sukurtos varyti orlaivius, pasirodė esą nepaprastai veiksmingos šalinant sniegą ir ledą.

 

Sniego valymas reaktyviniu varikliu naudojamas dešimtmečius. Septintojo dešimtmečio pabaigoje Niujorke pristatytas pirmasis reaktyvinis sniego valytuvas, skirtas valyti geležinkelio bėgius. Tai drastiškai sumažino laiką, reikalingą gyvybiškai svarbioms geležinkelio linijoms išvalyti.

 

 

Vienas reaktyvinis pūstuvas per kelias valandas galėjo atlikti tai, kas anksčiau užtrukdavo kelias dienas naudojant įprastinius valytuvus ir rankų darbą.

Maždaug tuo pačiu metu Sovietų Sąjunga ir Rytų Europos šalys, įskaitant Lenkiją ir Čekoslovakiją, pradėjo naudoti sunkvežimius su reaktyviniais varikliais sniegu padengtiems kilimo ir tūpimo takams valyti.

Nepaisant efektyvumo, sniego valytuvai su reaktyviniais varikliais turi ir minusų. Didžiausias trūkumas yra kaina, šioms mašinoms reikia daug degalų, todėl jos yra brangus sprendimas gana paprastai užduočiai atlikti.

 

Dėl šios priežasties dauguma reaktyviniais varikliais varomų sniego valymo sistemų rėmėsi nebenaudojamais orlaivių varikliais, ypač iš eksploatacijos nutrauktų naikintuvų.

 

Sovietų Sąjungoje daugelis šių sniego valytuvų buvo aprūpinti „Klimov VK-1“ varikliais – pirmaisiais masiškai gaminamais sovietiniais reaktyviniais varikliais, kurie kadaise buvo montuojami naikintuvuose MiG-15.

Nors šie varikliai nebuvo laikomi pakankamai patikimais, jų daugiau nei pakako sniego valymui, kai staigus jo gedimas turėjo daug mažiau pasekmių.

Net ir šiandien tebėra naudojami reaktyviniai sniego valytuvai, ypač rytinėje JAV pakrantėje.

Kaip ir jų sovietų kolegos, dauguma jų vis dar naudoja pertvarkytus orlaivių variklius – daugelis jų datuojami Šaltojo karo laikais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()