„Renault“ pristatė vidaus degimo variklį... elektromobilyje. Ir tai ne pokštas! ()
Į sceną įžengė naujas žaidėjas su išskirtinai pragmatišku požiūriu.

© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atsižvelgiant į vis didėjančius iššūkius, susijusius su automobilių pramonės transformacija į tvarų mobilumą, į sceną įžengė naujas žaidėjas su išskirtinai pragmatišku požiūriu. „Horse Powertrain“, bendra „Renault“ ir „Geely“ įmonė, ką tik pristatė „Future Hybrid Concept“ (FHC) – kompaktišką jėgos agregatą, skirtą paversti esamas akumuliatorines elektrines transporto priemones (BEV) į hibridines transporto priemones.
Šios technologijos paleidimas sutampa su momentu, kai BEV rinkos tempas pradeda blėsti, o hibridai pradeda įsitvirtinti. Vien Europoje 2024 metais hibridinių automobilių registracija išaugo 21 %, o elektromobilių registracija sumažėjo 1,2 %.
|
Tai aiškiai rodo pirmenybę vartotojams, kurie renkasi lanksčius hibridinius sprendimus, o ne pasikliauja vien „švariomis pavaromis“. Tam įtakos, be kita ko, turi įkrovimo infrastruktūros apribojimai, susirūpinimas dėl diapazono ir didesnės elektromobilių pirkimo išlaidos, kurios savaime gali kelti klausimų tiems, kurie mažiau susipažinę su automobilių pramone.
Kaip gali būti, kad elektromobilis yra brangesnis nei modelis su dviejų tipų pavara? Na, reikia prisiminti, kad hibriduose pagrindinį vaidmenį vis dar atlieka vidaus degimo variklis, o ne ne elektrinis, kurio itin talpūs akumuliatoriai kainuoja nemažai.
Čia atsiranda FHC, sukurta kaip sistema, kurią galima integruoti į esamas BEV platformas. Vietoj priekyje sumontuoto elektrinio pavaros bloko sumontuotas kompaktiškas modulis, kuriame yra vidaus degimo variklis, elektros variklis, pavarų dėžė ir elektroninis valdiklis.
Svarbu tai, kad FHC neturi savo akumuliatoriaus, nes vietoj jo naudoja tą, kuris jau yra elektromobilyje, o papildomas vidaus degimo variklis veikia kaip tipinis atstumo didintuvas. FHC papildomai palaiko priekinių ir visų varančiųjų ratų konfigūracijas, taip pat siūlo 800 V keitiklį greitam įkrovimui.
FHC vidaus degimo variklis gali dirbti su daugybe rūšių degalais, įskaitant benziną, etanolį (E85), metanolį (M100) ir sintetinį kurą, tačiau, žinoma, mes negalime patys jo pakeisti savo namų garaže. Nepaisant moduliškumo, leidžiančio supaprastinti montavimą, gamintojas labiau orientuojasi į automobilių pramonės įmones, leidžiančias joms greitai reaguoti į rinkos pokyčius, nereikia modernizuoti gamybos linijų. Taip pat tikimasi, kad tokio tipo sprendimas palengvins esamų BEV platformų gyvavimo ciklo pratęsimą, sumažins išlaidas ir ekologinį pėdsaką.
Žinome, kad „Horse Powertrain“ pristatys ateities hibrido koncepciją „Auto Shanghai 2025“, o pirmieji serijiniai modeliai rinkoje pasirodys iki 2028 m. Automobilių pramonei ieškant kompromiso tarp naujovių ir realybės, tokie sprendimai kaip FHC gali vaidinti pagrindinį vaidmenį hibridinių ir elektrinių pavarų ateityje.