„Tesla“ pabaiga? Prisipažino. „Keleriais metais atsiliekame nuo konkurentų“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

radioaktyvas 2025-05-26 02:08
Ir vėl nurašyti paprastumą - vakarietiškas bruožas. Šiaip pagalbon galima pasitelkti naktinio matymo termo kameras. O tū kameryčių egzistuoja visokių. Žinoma tik jas reikia diegti.
tai_tu_nesinervuok 2025-05-27 08:12
As jau seniai skeptiskas buvau del to bandymo naudoti vien tik kameras. Jei yra kita technologija tai dabar taupyti, rizikuoti gyvybemis del taupymo tai atrodo absurdas. Reik naudot visas tech, net jei jos teiks ta pacia informacija, bus patvirtinta jei abi pvz nemato kliuties, tai tikimybe didesne kad ir nera kliutieso jei viena rodo vienaip, kita kitaip, tada laikas stabdyti ir duot vairuotojui perimt kontrole
kestutisz 2025-05-27 18:53
Įtariu jog pagrindinė bėda ir yra jos populiarumas arba ktaip ten sakoma "ikoniškumas" ir iš esmės Musk'as - jei jis tiki, kad kameros gali pakeisti lidar'us - niekas nepadės. Net jei koks nors iniciatyvus inžinierius/skyrius parodys jog ten kitaip veikia geriau - bus išvaikyti ir tiek. Ne dėl pinigų (ir kokių ten akcininkų) gi dirba :) Lidar'ai aišku irgi tai toks šiaip jau archaizmas, dabar jau ant bangos lyg turėtų būt trumpų bangų radarai. Nnet DIY tikslam naudojami radaro moduliai ten 40,60ghz ir pan eilės. Rimtesni mikrobangų radatai net iš orbitos 3d žemėlapius sudarinėja tai čia tik pinigų klausimas imho.
Benediktas 2025-05-27 19:21
Kamerų pigumas ir min. dizainas laimi prieš lidar kainą ir gremėzdiškumą. Ir nunuvertinkit mašininio mokymosi. Dar keli metai ir DI geriau suvoks kliūtis, nei žmogaus akys ir smegenys. Naujesnė kamerų ir kompo versija HW4 jau atpažįsta nupieštą sieną, kai senoji neatpažino. https://www.youtube.com/watch?v=9KyIWpAevNs
donatasv 2025-05-28 08:39
Ar nori saugaus ar nori pigaus? Kameromis gali atpažinti daug bet problema, kad sunkiai geba įvertinti erdvę, negana to tamsoje atskiros problemos su triukšmais. Jei konstatuojam faktą, kad DI važiuos panašiai kaip žmogus tai kameros labai tinka. Bet tada turėsi patikėt savo vaiką DI kuris gali daug ką pražiopsoti. Pasidomėk shadow braking kur tesla važiuoja autostrada auto pilotu 120km/h + greičiu pamato viaduką atitinkamu kampu užskaito kaip sieną ir pradeda stabdyti. Po tokių pasivažinėjimų teslos komentaras nenaudokit auto piloto tai ne vienas metė per petį teslas ir pradėjo racionaliai galvot.
Benediktas 2025-05-28 08:56
Neliks šitų dalykų po kelių metų. DI tobulėja neįtikėtinu tempu, exponente. Negalime galbėti apie dabartines problemas ir galvoti, kad jos nepanaikinamos (nėra tam pagrindo, tik galvojant iš šiandienos pozicijų, taip gali atrodyti, bet viskas tobulėja. Mane labiau įtikina DI tobulėjimo greitis. Ten gi tobulėja ne vien paveikliukų atpažinimas, bet ir kiti mechanizmai, apjungiantys vaizdus laike. Jei žmogus tam tikru kambu stovintį viaduką sovokia kaip viaduką, tai ir FSD galų gale taip galės ir dar geriau. Na nebent sugalvos, kaip sukonstruot atstumo matuoklius, kurie negadina dizaino, nėra gremėzdiški ir nėra brangūs, tada ok, tegu pateikia tam tikrą info. Bet klausimas kiek jie bus reikalingi po kelių metų. Važiavimas paremtas kameromis paremtas progresu DI, todėl jis pradžioje blogai veikė, o toliau vis gerėja.
kestutisz 2025-05-28 09:44
DI kaip tik gerai turėtų būt būtent tikslūs atstumo davikliai. Žmogui skaičiukų lavina tai tik trukdytų, jam vizdo per akis, o juos manau visgi kaip tik labiau pritaikys. Tik pasikartosiu tikėtina ne lidar'us, o mikrobangų radarus ir jų tinklą per kitus auto.
donatasv 2025-05-28 12:44
DI tobulėjimo greitis? Nu čia priklauso iš kurios pusės pažiūrėsi. "DI" čia net ne di advanced algorithm pavadinčiau paskutiniu metu tobulėje kieno dėka? Augančių resursų pagrindu. Kinai bando parodyti, kad jie optimizavo algoritmą ir išgauna tą patį su mažiau bet čia šakėmis ant vandens parašyta. Prieš pora metų visi kartojo, kad tesla pirmi auto pilote staiga prabylam apie tai, kad reikia vytis? Kodėl? Kodėl 10 metų kaip muskas kvaksi apie full self driving, o nieko nevyksta? Ką jau pamiršome kaip muskas išleido auto piloto pirmą mašiną ir garsiai rėkė, kad visi tesla auto kurie pirks auto pilotą jį turės iki auto mirties. Kas tada nutiko? Iš auto piloto full self driving pasidarė ir apgavo visus kodėl? Nes patobulino resursus, kurie gali atlikt daugiau už mažiau ir išgaut tą full self driving be to prireikė labai daug resursų serveriuose. Iš lvl2 niekaip neįlipa į lvl3 tesla spėk kodėl? 10 metų tobulina ir niekaip...
Benediktas 2025-05-28 13:12
Nesiginčysiu, tiesiog palaukiam 5 metus. Vyksta DI revoliucija. Iki 2030 daug ko įvyks.
donatasv 2025-05-28 14:03
Tai net neabejoju, kad waymo tai pasieks kur su lidaru jau dabar turi 4 lygį. Čia ne musko 4 lygį kuris bus po 20 gal 30 metų... gal. Nes kuo toliau tuo sudėtingiau bus išspaust iš video patikimą rezultatą. Nes viadukas atrodo kaip siena, žmogus tarp medžių kaip krūmas ir krūmas kaip žmogus kur vaizdą interpretuoja 90+% tikslumu ir stumt link 100% bus labai sudėtinga net ir žmogaus akiai, o čia 1080p? Su triukšmu naktį? Nebereikalo atsilikti pradėjo ir jei nesikeis niekas tai silpnės ir toliau. Žmogaus akis nesusitvarko, o kameromis stebuklo nepadarysi. Dieną kai turi daug šviesos liuks valio, o temstant bus reikalų. Joks DI nepadės jei akys naktį nematys pakankamai gerai.
donatasv 2025-05-28 14:23
Aš tau kaip pavyzdį pateiksiu kur realiai muskas pakimba ir kibs toliau. Kameroje tamsiu paros metu užkeli ISO t.y. sensoriaus jautrumą, kas sukelia daug triukšmo vaizde mirga marga viskas. Dabar paprasta situacija gyvūnas griovyje akys sužibėjo sekundės daliai ką matys musko mašina? Pilnai gali užskaityti atspindį kaip triukšmą jei netruks pakankamą laiko tarpą ir tu pilnu greičiu lėksi į briedžio ragus. Žmogaus akis tai užfiksuotų, lidaras taipogi. Kitais žodžiais tariant joks DI neįveiks perduodamos informacijos trūkumo. Nebent pradės fantazuot ką labai mėgsta šiuolaikinis DI.
tai_tu_nesinervuok 2025-05-29 15:57
tai kai/jei ivyks, tada galima ir naudot tik kameras. Kol to nera, tai geriau max saugumas, net jei ir maziau kas tai gales sau leisti.
tai_tu_nesinervuok 2025-05-29 15:58
tai vel nebutina leist autopilotui nakti vazinet. Tegu vaziuoja dienos metu, sutemsta, perima vairuotojas arba visi ilsisi tiesiog.
tai_tu_nesinervuok 2025-05-29 16:02
as isvis sakyciau ne nuo to pradeda. Pirma tegu padaro mini automobiliukus kroviniams veziuot, kad jie butu patikimi. Nedideli greiciai, nedideli svoriai, bet galetu daug padaryt darbo vistiek pigiau nei samdant zmogu. Ir mazesne katastrofu tikimybe. Kai tai taptu jau masiskas reiskinys ir matytusi kad pavojaus nekelia, tada leisti daugiau po truputi.
donatasv 2025-05-29 18:43
Auksinė logiką... perki EV, kad turėtai priežastį sustot pašikt (nors visai nenori šikt) ir šalia to perki full self driving, kad galėtum pats varuoti nes kitu atveju gali ir kelnias prišikt ir nedatraukti iki stotelės kur galėsi pašikt kai pradės stabdyt botas lygiam kelyje haliucinacijos paveiktas, kad priekyje siena (kas parodys jog visgi nori šikt).
tai_tu_nesinervuok 2025-05-29 21:46
prie ko cia tie sikimai ? neprantu cia tos logikos visiskai
donatasv 2025-05-30 06:41
Reiškiasi per mažai įsigilinęs į ev ir autopiloto problemas. Pabandysiu paaiškinti. Perka žmonės ev ir visiems aiškina kokia jiems ne problema imt ir stot pasikraut. Į tualetą/pavalgyt ir t.t. tik dažnu atveju kai stoji krautis nei tu nori valgyt, nei tu nori į tualetą. Jeigu kelionė ilga tavo vienintelis troškimas greičiau nuvažiuot ten kur važiuoji, o ne ieškot pasiteisinimų sustot nes prieš valandą sustojai pavalgyt ir į tualetą nes visgi gamta privertė, o pakrovėjo nebuvo... O kas liečia autopilota Full Self-Driving (Supervised) Pats pagalvok važiuoji autostrada autopilotas įjungtas greitis 130km/h ir mašina kerta per stabdžius taip jog atrodo išlėktai per priekinį stiklą, o kas jeigu iš galo kita mašina tai kelionė nelabai linksmai užsibaigtų. Viskas ką tesla patarė naudojat autopilotą savo atsakomybėn... susimoki papildomą 8.5k ir gauni bombą ant ratų. Norėčiau pamatyt ar į kelnias nepridarytai jei matytai šviesas gale Net savo termina šis fenomenas turi tesla shadow braking.