Keli metai ir jie „subyra“. Lietuvių mėgiami modeliai pateko į probleminių sąrašą ()
Kurie automobilių modeliai dažniausiai priverčia vairuotojus ieškoti pagalbos kelyje?

© Alexander-93 (CC BY-SA 4.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_RAV4_Plug-in_Hybrid_GR_Sport_IMG_9891.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos automobilių klubas ADAC paskelbė 2024 metų kelio pagalbos iškvietimų statistiką, kuri leidžia įvertinti, kurie automobilių modeliai dažniausiai priverčia vairuotojus ieškoti pagalbos kelyje. Remiantis šiais duomenimis, sudarytas išsamus patikimumo reitingas atskleidžia įdomias tendencijas tarp populiarių modelių.
Ką atspindi ADAC reitingas?
Svarbu pabrėžti, kad ADAC reitingas apima tik tuos gedimus, dėl kurių vairuotojai iškvietė pagalbą kelyje. Ši statistika neįtraukia techninių problemų, kurios išryškėja autoservisuose per planinius patikrinimus arba dėl kurių automobiliai nenustoja veikti kelyje.
2024 metais ADAC užfiksavo įspūdingą skaičių – 3,6 milijono pagalbos kelyje iškvietimų. Į tyrimą buvo įtraukta 159 modeliai iš daugiau nei 20 gamintojų. Analizuoti automobiliai buvo nuo dvejų iki devynerių metų senumo, o ypatingas dėmesys skirtas penkerių metų (2020 metų laidos) transporto priemonėms, kurios yra itin paklausios antrinėje rinkoje, taip pat itin populiarūs ir Lietuvoje.
Kaip vertinami automobiliai?
|
Kiekvienas modelis reitinguojamas taškais: kuo mažesnė reikšmė, tuo geriau. Šioje sistemoje išryškėjo aiškūs lyderiai ir probleminiai automobiliai skirtinguose segmentuose.
Segmentų lyderiai ir probleminiai modeliai
Mažiausi automobiliai
Patikimiausi:
- Suzuki Ignis – 1,9 (absoliutus lyderis)
- Fiat Panda – 4,1
- Volkswagen Up! – 5,1
Probleminiai:
- Smart Fortwo – 12,9
- Hyundai i10 – 12,9
- Renault Twingo – 11,7
Miesto automobiliai
Patikimiausi:
- BMW i3 – 0,2 (itin aukštas įvertinimas)
- Mini Cooper – 1,5
- Volkswagen T-Cross – 2,6
Probleminiai:
- Toyota Yaris – 27,3
- Ford Puma – 18,8
- Renault Clio/Captur – 16,9
Kompaktiški automobiliai
Patikimiausi:
- Dacia Dokker – 1,1
- Mitsubishi ASX – 1,3
- Volkswagen ID.3 – 2,2
Probleminiai:
- Toyota C-HR – 63,1 (ypač prastas rezultatas)
- Mazda CX-30 – 33,2
- Mazda 3 – 30,8
Vidutinė klasė
Patikimiausi:
- Mercedes GLC – 1,9
- Mercedes C klasė – 2,5
- Audi A4 – 2,6
Probleminiai:
- Toyota RAV4 – 45,2
- Ford Mondeo – 23,2
- Opel Insignia – 19,5
Aukščiausia klasė
Patikimiausi:
- BMW X5 – 2,7
- Volkswagen Touareg – 3,1
- BMW 5 serija – 3,7
Probleminiai:
- Ford Ranger – 15,7
- Peugeot Expert/Opel Vivaro/Zafira Life/Fiat Scudo – 15,4
- Renault Trafic – 14,9
Dažniausios gedimų priežastys
Įdomu tai, kad net 45 proc. visų pagalbos iškvietimų 2024 metais buvo susiję su akumuliatoriaus problemomis. Kitos dažnos gedimų priežastys pasiskirstė taip:
- 22 proc. – variklio ar jo priedų gedimai
- 11 proc. – starterio, generatoriaus ar elektros sistemos triktys
- 9 proc. – padangų problemos
- 7 proc. – imobilizatoriaus, spynų ar raktelių sutrikimai
Nustebinę rezultatai ir išvados pirkėjams
Statistika atskleidžia, kad vokiški prekių ženklai dominuoja patikimiausiųjų kategorijoje. Tačiau stebina kai kurių „Toyota” modelių itin prasti rezultatai, nors šis gamintojas tradiciškai laikomas patikimu. Ekspertai primena, kad į statistiką patenka ir nesudėtingi gedimai, kurie nebūtinai reiškia dideles remonto išlaidas.
Automobilių pirkėjams šie duomenys gali tapti vertingu orientyru renkantis naudotą automobilį, ypač jei ieškoma penkerių metų senumo transporto priemonės.
Kokį automobilį renkatės jūs, atsižvelgdami į šiuos patikimumo duomenis?
