Vos šiek tiek lietaus ir automobilis išprotėja. Tūkstančiai automobilių turi šią problemą  ()

Tai gali kelti rimtą grėsmę.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© music4life (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/rain-raindrop-traffic-car-ride-wet-77339/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vos šiek tiek lietaus ir jūsų automobilis išprotėja. Tūkstančiai automobilių susiduria su šia problema.

Technologijų vystymasis vairuotojus pavertė labai tingiais. Šiandien jums nereikia stebėti daugelio savo automobilio elementų, nes jis pats rūpinasi savimi ir jūsų saugumu. Tačiau turite atsiminti, kad tai ne išmani mašina, o programinės įrangos sujungtų jutiklių rinkinys. Ir, deja, tai galite pastebėti, kai lyja ir daugelis automobilių važiuoja išjungę šviesas. Tai pavojingas veiksmas, už kurį gresia bauda.

Šiuolaikiniai automobiliai palengvina vairuotojų gyvenimą, siūlydami automatines šviesų ir valytuvų valdymo sistemas. Ar tai skamba idealiai? Ne visai. Elektronika, nors ir naudinga, gali būti nepatikima, o už jos klaidas atsakingas pats vairuotojas. Pastaruoju metu matome vis daugiau situacijų, kai automobiliai lyjant neperjungia dienos žibintų į artimąsias šviesas.

Automobiliuose yra jutikliai, bet jie sugenda lyjant

[EU+Kuponas] Lietuvos apžvalgininkas patvirtina! Aukščiausios kokybės 3in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir mėgėjams, ir profesionalams. Paskutiniai vienetai (Video, „VEVOR MIG-250“)
4618 3

Nuostabi kaina

Specialus kuponas

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Vis daugiau automobilių komplektuojami su lietaus ir prieblandos jutikliais, kurie turėtų automatiškai įjungti valytuvus ir perjungti žibintus iš dienos į artimąsias šviesas. Teoriškai tai skamba puikiai, tačiau praktiškai šios sistemos ne visada veikia idealiai.

Didžiausia problema kyla tada, kai jutiklis neįjungia žibintų nepaisant lietaus. Vairuotojai, pasikliaudami elektronika, gali nepastebėti, kad jų automobilyje vis dar veikia tik dienos žibintai. O šie, nors ir aiškiai matomi iš priekio, neįjungia galinių žibintų. Dėl to, lyjant stipriai, automobilis tampa beveik nematomas važiuojantiems iš paskos.

Tai dažnai būna japoniški automobiliai, kuriuose valytuvų įjungimas dažnai nėra susietas su automatiniu šviesų įjungimu. Šviesų įjungimas kartu su valytuvais gali vykti automatiškai, tačiau tai nėra taisyklė.

Automobilis neįjungia šviesų? Gausite baudą

 

Lietuvos taisyklės nenumato lengvatų vairuotojams, kurie teigia, kad jutiklis sugedęs arba sistema nereaguoja. Pagal dabartinį reglamentą, važiavimas be privalomų žibintų esant sumažėjusiam oro skaidrumui (pvz., lyjant ar esant rūkui), gali užtraukti baudą nuo 30 iki 90 €.

Policija neprivalo nustatyti, ar vairuotojas, ar elektronika kalta dėl neįjungtų žibintų. Tai yra vairuojančio asmens atsakomybė, nepriklausomai nuo to, ar automobilyje yra automatinis režimas, ar ne.

Nepasiduokite elektroninėms auklėms

Net ir automobiliuose, prikimštuose elektronikos, vairuotojai turėtų reguliariai tikrinti prietaisų skydelį ir įsitikinti, kad žibintai veikia tinkamai. Pradėjus lyti, geriausias sprendimas – perjungti žibintus į rankinį režimą ir patiems įjungti artimąsias šviesas.

 

Tai ypač pasakytina apie automobilius su LED dienos žibintais. Dienos režimu priekiniai žibintai veikia, tačiau galiniai lieka išjungti. Lyjant, kai matomumas sumažėja, galinių žibintų trūkumas gali kelti rimtą grėsmę.

Šviesų nebuvimas per lietų gali sukelti susidūrimą

Nors automatinės apšvietimo sistemos tampa vis modernesnės, jos vis dar nėra patikimos. Vairuotojas, aklai pasitikintis elektronika, rizikuoja ne tik gauti baudą, bet ir patekti į avariją. Avarijos atveju paaiškinimas, kad „automobilis neįjungė šviesų“, nebus pasiteisinimas.

Tad prisiminkime: technologijos yra tik pagalbinė priemonė, o ne sveiko proto ir atsakomybės pakaitalas vairuojant. Lyjant, rūke ar kitomis sudėtingomis oro sąlygomis verta imtis iniciatyvos į savo rankas – tiesiogine prasme.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(3)
(8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: