Už elektromobilio remontą – į teismą. „Skyrė 6 mėn. laisvės atėmimo“  ()

Prekių ženklai rūpinasi savo interesais.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DaeYeoung Ahn (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/tesla-model3-27243718/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kinijos automobilių kompanijos vis dažniau grasina paduoti į teismą aptarnavimo centrus ir mechanikus. Oficialiai savo veiksmus jos grindžia saugumo problemomis, tačiau, anot ekspertų, tikrosios priežastys gali būti visiškai kitokios. Visos bylos fonas turėtų būti noras monopolizuoti ir visiškai kontroliuoti transporto priemonių remonto ir aptarnavimo rinką.

Kinijos automobilių kompanijų ieškinius ir ribojančias išlygas nepriklausomiems mechanikams neseniai aprašė motofocus.pl. Svetainė, remdamasi Kinijos šaltiniais, pristatė dviejų mechanikų iš Šanchajaus istoriją, kurie buvo nuteisti šešių mėnesių lygtinės laisvės atėmimo bausme už tariamą „IT sistemos sugadinimą“. Iš tikrųjų jų nusikaltimas buvo elektromobilio akumuliatoriaus atrakinimas, o tai reiškė duomenų kopijavimą iš veikiančio akumuliatoriaus bloko.

[EU+Kuponai] „Ranvee 1st Anniversary Sale!“ Mega pasiūlymai technologijos.lt skaitytojams. Kelioninis šaldytuvas, 4in1 jump starteris ir daugiafunkcis siurblys
4465 2

„Ranvee 1st Anniversary Sale!“

Nuolaidų kuponai

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

Labai didelė prekių pasiūla

Spec. pasiūlymai:

1) „MUDIRO MR-A45“ - kelioninis, automobilinis šaldytuvas, net 45 litrų

2) „TUERBB“ - 4in1 jump starteris, 12 000mAh, 3000/4000A

3) „Teendow C5“ - daugiafunkcis siurblys

Išsamiau

Panaši situacija ištiko ir populiarų Kinijos mechaniką bei vaizdo tinklaraštininką, žinomą slapyvardžiu „Brolis Longas“. Jam teko susidurti su trijų skirtingų elektromobilių gamintojų ieškiniais, kurie jį apkaltino neteisėtu savo automobilių remontu ir susijusių vaizdo įrašų publikavimu. Kiekvienu iš šių atvejų automobilių kompanijos savo veiksmus aiškino rūpesčiu dėl naudotojų saugumo.

Bendrovės paduoda mechanikus į teismą. Ar tai tikrai susiję su saugumu?

Kinijos bendrovės teigia, kad neautorizuotas akumuliatorių modulių remontas ir trikdymas gali kelti rimtą grėsmę tiek įkrovimo metu, tiek naudojant transporto priemonę. Jos taip pat pabrėžia, kad duomenys iš automobilių sistemų siunčiami į vyriausybės IT platformą, todėl bet koks šio informacijos srauto trikdymas pažeidžia jo vientisumą ir autentiškumą. Tačiau ar pagrindinė šių veiksmų motyvacija iš tiesų yra tiesiog rūpestis dėl naudotojų saugumo?

Kinijos prekių ženklai rūpinasi savo interesais. „Keisk, o ne remontuok“

 

Garažų pramonė šiuo klausimu turi kiek kitokią nuomonę. Mechanikai mano, kad gamintojai, prisidengdami saugumo rūpesčiais, pirmiausia gina savo interesus. Iš tikrųjų tai yra transporto priemonių remonto ir techninės priežiūros monopolija. Draudimas remontuoti elektromobilius nepriklausomuose garažuose reiškia, kad šių transporto priemonių savininkai yra priversti naudotis tik įgaliotomis paslaugomis – net ir tais atvejais, kai gedimai patys paprasčiausi.

Tai susiję su didelėmis aptarnavimo išlaidomis, kurios, be kita ko, atsiranda dėl kvalifikuotų specialistų, turinčių tinkamą mokymą, trūkumo. Daugelis elektromobilius gaminančių įmonių vis dar taiko principą „keisk, netaisyk“, o tai reiškia, kad užuot remontavus esamą akumuliatorių, jos dažnai nusprendžia jį visiškai pakeisti. Ši praktika žymiai padidina aptarnavimo išlaidas ir daro įtaką bendram remonto prieinamumui vartotojams.

 

Jau 2024 m. ekspertai atkreipė dėmesį, kad esant daugiau technikų, apmokytų dirbti su akumuliatoriais, elektromobilių eksploatavimo laikas galėtų būti ilgesnis. Tačiau, kaip minėta, korporacijos nėra ypač suinteresuotos investuoti į tokio tipo mechanikų mokymą ir švietimą. Viso komponento keitimas ar net siūlymas pirkti naują transporto priemonę brangaus gedimo atveju yra tiesiog pelningesnis verslo požiūriu.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(3)
(-1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()