„200 km per 9 min. Ateina revoliucija“ (Video) ()
Sujungs Šanchajų ir Hangdžou.
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=rei25LqSOlY&t=54s
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai, kas dar visai neseniai atrodė kaip mokslinės fantastikos vizija, netrukus taps realybe Kinijoje. Inžinieriai iš Vidurinės Karalystės sukūrė ir pradėjo statyti pirmąją pasaulyje „Hyperloop“ transporto sistemą. Kapsulė, judanti vakuuminiame vamzdyje ant magnetinės pagalvės, pasiekia greitį, panašų į keleivinių lėktuvų greitį.
Už projektą atsakinga Kinijos aviacijos ir kosmoso mokslo bei pramonės korporacija (CASIC) – valstybinė technologijų milžinė, kuri iki šiol specializavosi ginklų ir kosmoso pramonėje.
Kinijos sistema pagrįsta dviem pagrindinėmis technologijomis: vakuuminiu tuneliu ir magnetine levitacija (MAGLEV). Kapsulės nesiliečia su paviršiumi, todėl pašalinama trintis ir gerokai sumažinamas oro pasipriešinimas. Tai leidžia išvystyti milžinišką greitį, su minimaliomis energijos sąnaudomis ir važiuojant beveik tyliai.
|
Šiuo metu statoma atkarpa, jungianti du didžiuosius Kinijos miestus: Šanchajų ir Hangdžou. Maždaug 200 kilometrų atstumas bus įveiktas vos per 9 minutes, o tai reiškia greitį, viršijantį 1300 km/h. Tai kelis kartus greičiau nei dabartiniai greitieji traukiniai ir net keleiviniai lėktuvai, kurie pasiekia vidutinį 850–900 km/h greitį.
Chińczycy zbudowali to, co wydawało się niemożliwe: system, który pozwala kapsule Hyper loop osiągać prędkość tysiąca kilometrów na godzinę.
— Ekonomat (@ekonomat_pl) June 14, 2025
Tak jest, pociąg na poduszce magnetycznej porusza się w rurze próżniowej z prędkością samolotu!!!
Obecnie trwa budowa odcinka, który… pic.twitter.com/oYR6Dkq8L0
Anksčiau taip pat buvo pradėta 150 km bandomojo ruožo Šansi provincijoje statyba, kuriame tiek infrastruktūra, tiek kapsulės yra testuojamos įvairiomis eksploatavimo sąlygomis.
Ilgalaikėje perspektyvoje planuojama sukurti Pekino ir Šanchajaus jungtį – vieną svarbiausių susisiekimo ašių Kinijoje, kuri galėtų visiškai pakeisti šalies susisiekimo sistemą.
Daugelį metų „Hyperloop“ išliko futuristinė koncepcija, kurią, be kita ko, propagavo Elonas Muskas ir tokios kompanijos kaip „Virgin Hyperloop“. Tačiau nė viena Vakarų iniciatyva dar neperžengė prototipo stadijos.
Todėl Kinija gali būti pirmoji pasaulyje, paleidusi pilno masto, komercinę „Hyperloop“ sistemą, o tai patvirtina jos ambicijas dominuoti technologijų ir infrastruktūros srityse.
Ekspertai pabrėžia, kad jei projektas bus sėkmingas, jis gali atversti naują transporto istorijos skyrių – tokį pat novatorišką, kaip geležinkelio ar lėktuvo išradimas. Išvystydamos 1000–1200 km/h greitį ir sunaudodamos mažai energijos, „Hyperloop“ sistemos galėtų tapti realia alternatyva vidutinio nuotolio oro transportui.
„South China Morning Post“ pranešime, kuriame cituojama Kinijos inžinerijos akademija, nurodoma, kad maždaug 150 km ilgio maršrutas turėtų pradėti veikti iki 2035 m.