„Xiaomi“ nustebino ekspertus. Bendrovė užpatentavo technologiją, kuri gali pakeisti pasaulį (Video) (1)
„Xiaomi“ turi ką parodyti. Kažką, kas gali kartą ir visiems laikams pakeisti pasaulį į gerąją pusę.
© Stop kadras | https://www.youtube.com/watch?v=hfFOM8t5mD0&t=31s
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastaraisiais metais elektromobilių (EV) plėtra gerokai paspartėjo. Žymiai pagerėjo jų našumas, nuvažiuojamas atstumas ir naudojimo patogumas. Tačiau tai, ką jau žinome šiandien, netrukus gali atrodyti pasenę.
Artėja naujos kartos baterijų era, kurios ne tik padidins nuvažiuojamą atstumą iki daugiau nei 1200 km, bet ir leis įkrauti elektromobilius rekordiškai greitai.
Tai šiandien teigia „Xiaomi“, pristačiusi novatoriškas baterijas.
„Xiaomi“ sukurta technologija pagrįsta baterijomis su kietuoju elektrolitu, turinčiomis sluoksniuotą elektrodų struktūrą ir CTB (Cell-to-Body) integraciją.
Tai reiškia, kad vietoj klasikinio celių paketo, uždaryto korpuse, baterija yra tiesiogiai įmontuota į automobilio konstrukciją, tuo pačiu metu sudarydama jos konstrukcinį elementą.
|
Tai galbūt nėra inovacija, tačiau rinkoje vis dar trūksta tokio tipo automobilių, kurie „elektrinius degalų bakus“ laikytų ne priedu, o konstrukcijos dalimi.
„Xiaomi“ aprašoma konstrukcija, kuri maksimaliai padidina tūrinį efektyvumą (77,8 %) ir sumažina baterijos storį iki 120 mm.
Tai didžiulis pokytis, nes dabartinės baterijos paprastai užima daugiau vietos ir joms reikalingi atskiri laikantys elementai.
It's time for a battery upgrade! Here comes the Xiaomi solid-state battery technology. #InnovationForEveryone #MWC23 #ConnectedFuture pic.twitter.com/rkLLfMw2DF
— Xiaomi (@Xiaomi) March 1, 2023
Dėl CTB konstrukcijos automobilio salone įgaunama daugiau erdvės, geriau paskirstomas svoris, bus didesnis kėbulo tvirtumas ir potencialiai geresnis atsparumas smūgiams. Trūkumas? Bet kokia rimta avarija gali labiau paveikti akumuliatoriaus būklę.
Pagrindinis „Xiaomi“ siūlomas pakeitimas taip pat yra skysto elektrolito pakeitimas kietuoju, o tai suteikia daug privalumų. Didesnis energijos tankis, geresnis terminis ir ciklinis stabilumas arba didesnis saugumas yra nemenkas pasiekimas, tačiau akumuliatorių su šiuo elektrolitu komercializavimas nėra lengvas.
Visa tai dėl susidarančių dendritų, sudėtingo gamybos proceso ir to, kad jonų laidumas kietosiose medžiagose yra mažesnis nei skysčiuose. „Xiaomi“ kai kurias iš šių problemų išsprendžia sluoksniuota celių struktūra.
Tokio tipo „sumuštinio tipo surinkimas“ sumažina ličio jonų įveikiamą atstumą, karštųjų taškų (perkaitimo) poveikį ir netgi pagerina elektrocheminių reakcijų homogeniškumą. Šis metodas teoriškai pašalina didžiausius dabartinių SSB trūkumus ir supaprastina kai kuriuos gamybos etapus.
Primename, kad kietojo elektrolito akumuliatorių masinė gamyba šiuo metu skelbiama apie 2030 m., o su šia technologija susijusios įmonės yra šios: „Toyota“, BMW, „QuantumScape“, CATL, BYD ir „Samsung“.
„Xiaomi“, kuri jau turi savo automobilį, gali pasinaudoti patentu, kad taptų nepriklausoma nuo išorinių partnerių (pvz., CATL) ir netgi įeitų į BEV segmentą kaip visavertė akumuliatorių technologijų gamintoja.
Tačiau „Xiaomi“ tik paskelbė apie patentą ir dar neparodė fizinio elemento, jau nekalbant apie veikiantį elektromobilio prototipą.
Kad naujoji technologija būtų sėkminga, ji turi atitikti daugelį sąlygų, įskaitant šimtus įkrovimo ciklų, atsparumą temperatūrai ir mechaninėms apkrovoms bei, žinoma, gamybos mastelio keitimui.