„Hyundai“ seka „Tesla“ pavyzdžiu. Reikšmingi pokyčiai. Automobiliai pasikeis amžiams (1)
Laukia reikšmingi pokyčiai.

© Mr.choppers, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2024_Tesla_Cybertruck_Foundation_Series,_front_left_(Greenwich).jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2023 m. kovo mėn. „Tesla“ nustebino automobilių pasaulį paskelbusi apie perėjimą prie 48 voltų elektros architektūros. Prekės ženklo vadovybė turėjo labai sumanų šio pokyčio planą, norėdama aplenkti konkurentus, pristatydama naująją technologiją ir siūlydama ją kitiems gamintojams. Pirmoji įmonė, priėmusi šį iššūkį, buvo „Hyundai“.
„Tesla“ išgyvena nelengvą laiką dėl Elono Musko politinio įsitraukimo. Tačiau prieštaringai vertinamas milijardierius yra nepaprastai įžvalgus ir visi „Tesla“ automobilių pakeitimai atliekami turint konkretų tikslą.
2023 m. kovo mėn. „Tesla“ nusprendė pereiti prie 48 voltų architektūros ir nedelsdamas pristatė savo viziją kitiems gamintojams, tikintis, kad ji taps pramonės standartu. Po dvejų metų „Hyundai“ nusprendė ją įgyvendinti.
Pristatydama savo 48 voltų architektūrą, „Tesla“ paaiškino, kad rinkoje esančios 12 voltų sistemos pasiekė savo fizines ribas. Didėjantis borto įrenginių ir kompiuterių skaičius, kartu su augančia elektros energijos paklausa, 12 voltų sistemų pajėgumas pasiekė ribas. Didėjant galiai, didėja ir srovė, todėl elektros sistema perkaito. Siekdami to išvengti, gamintojai pradėjo naudoti storesnius varinius kabelius, o tai padidino transporto priemonės svorį.
|
„Tesla“ padidino įtampą iki 48 voltų, o tai leido 4 kartus sumažinti srovę, išlaikant tą patį galios lygį. Tai suteikia didelės naudos ne tik priešgaisrinės saugos, bet ir efektyvumo bei sąnaudų taupymo požiūriu. Automobilių gamintojai gali naudoti plonesnius varinius kabelius, o tai tiesiogiai reiškia medžiagų taupymą ir sumažintą transporto priemonės svorį. Todėl elektros nuostoliai nebėra problema.
„Tesla Cybertruck“ naudoja „vairavimo elektroniniu būdu“ (Steer-by-wire) sistemą, kuri sunaudoja daug energijos, todėl buvo būtina pereiti prie 48 voltų sistemos. Amerikos gamintojas bandė įdiegti šį standartą visoje pramonėje, o reikiami dokumentai dėl 48 voltų architektūros buvo išsiųsti kitiems gamintojams. „Ford“ taip pat patvirtino pasiūlymo gavimą.
Kol kas nė vienas gamintojas nepaskelbė apie planus pereiti prie aukštesnės įtampos, tačiau kiti prekių ženklai nedrąsiai užsiminė, kad už uždarų durų svarsto tokio žingsnio privalumus ir trūkumus. Korėjos žiniasklaidos pranešimai rodo, kad „Hyundai“ jau paprašė savo elektros komponentų tiekėjų pasiruošti 48 voltų sistemų ir dalių diegimui. 12 voltų sistemos bus palaipsniui nutrauktos 2029 m.
„Tesla“ jau atliko didžiąją dalį darbo, tačiau, padedant Korėjos automobilių pramonei, 48 voltų sistema turi daug daugiau galimybių tapti naujuoju standartu. „Hyundai“ planuoja naudoti aukštesnės įtampos komponentus ne tik savo transporto priemonėse, bet ir robotuose, kuriuos gamina jos dukterinė įmonė „Boston Dynamics“, kurią prekės ženklas įsigijo 2021 m.
Tačiau pereiti prie 48 voltų architektūros nėra lengva, todėl „Hyundai“ skiria sau ketverius metus pereiti prie naujojo standarto. Pereinamuoju laikotarpiu tiekėjai turės toliau tiekti 12 voltų sistemas ir tuo pačiu metu didinti 48 voltų dalių gamybą.