Rizikingiausi naudoti automobiliai: šių modelių odometrai atsukami labiausiai ()
Automobilio pirkimas visada yra didelis įvykis, net jei tai naudotas automobilis. Deja, kai kurie modeliai dažnai būna su atsukta rida. Tokiais atvejais tai didelė problema naujajam automobilio savininkui.

© Fotorech (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/car-dashboard-speedometer-speed-2667434/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naudotų automobilių rinka yra didžiulė. Kaip ir bet kur kitur, galite susidurti su sąžiningais pardavėjais ir tais, kurių moralė abejotina. Kaip sako senas naudotų automobilių pardavėjų pokštas: kaina ir rida yra derybų objektas.
Ridos atsukimas išlieka didele problema, ypač Čekijoje, kur Automobilių savininkų apsaugos asociacijos ekspertai ištyrė šią problemą. Ypač lengva „koreguoti“ importuotų naudotų automobilių odometro rodmenis. Daug sunkiau suklastoti naujų automobilių odometro rodmenis.
Kodėl? Vietinėje rinkoje parduodamas automobilis turi istoriją, buvo aptarnaujamas ir praėjo technines apžiūras. Panaši situacija ir mūsų šalyje. Importuoti automobiliai, nors ir turi istoriją, vis tiek yra „užsienio“. Ypač tie, kurie yra iš už Europos Sąjungos ribų.
Rizikingiausi naudoti automobiliai: šių modelių odometrai atsukami labiausiai
|
Kalbant apie importuotus naudotus automobilius, Automobilių savininkų apsaugos asociacija įspėja apie transporto priemones iš Vokietijos, Belgijos, Nyderlandų ar Italijos. Rida gali būti nepakankamai įvertinta daugiau nei 100 000 km. Iš tiesų svarbu, ar automobilis turi 100 000 km, ar 220 000 km. Vidutinė rida Čekijoje šiais metais viršyta daugiau nei 100 000 km.
2025 m. pirmojo pusmečio duomenys rodo, kad beveik 80 procentų odometro duomenų klastojimo atvejų susiję su dešimčia automobilių markių. Tiksliau, su „Audi“, BMW, „Ford“, „Mercedes-Benz“, „Peugeot“, „Renault“, „Fiat“, „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Škoda“. Automobilių savininkų apsaugos asociacija taip pat išvardija rizikingus modelius. Pavyzdžiui, „Audi A4“, „A6“, BMW 3 serijos ir 5 serijos, taip pat „Škoda Octavia“, „Superb“ ir „Fabia“. „Volkswagen“ atveju tai yra „Passat“, „Golf“ arba „Touran“.
Pats odometro atsukimas atliekamas pakartotinai, kad būtų pasiekta magiška 100 000–150 000 km riba. Ataskaitoje taip pat nustatyta, kad „Škoda“ pirmauja pagal bendrą automobilių su atsukamais odometrais skaičių.
Kad sumažintumėte riziką nusipirkti automobilį su suklastota rida, laikykitės kelių taisyklių. Pirmas žingsnis – patikrinti VIN. Antras žingsnis – paprašyti techninės priežiūros įrašų. Ridą taip pat galite nustatyti pagal salono nusidėvėjimą. Taip pat verta patikrinti automobilio kilmę. Galite susidurti su automobiliais, kurie buvo naudojami kaip taksi.
Atsižvelgdami į visa tai, galbūt kai kurie iš mūsų galės kovoti su nesąžiningais pardavėjais.
