„Facebook“ tinkle bus tikrinama „šešių atskirties laipsnių“ teorija  (1)

„Yahoo!“ ir „Facebook“, pakartodami pagarsėjusį eksperimentą, patikrins „šešių atskirties laipsnių teoriją“ ir tirs, kokia yra socialinių tinklų įtaka žmonių artumui bei tarpusavio ryšiui. Ar tikrai pakanka 6 lygių pažinčių grandies bet kuriam pasaulio žmogui pasiekti?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šios dvi įmonės organizuoja socialinio psichologo Stanley'io Milgramo 1967 metais pradėto „mažo pasaulio“ eksperimento internetinę versiją. Savanoriams „siuntėjams“ bus suteikta informacija apie „gavėją“ – kitą „Facebook“ vartotoją, kurio siuntėjas tiesiogiai nepažįsta. Siuntėjas žinutę gavėjui siųs per vieną iš savo draugų, kuris persiųs ją savo draugui ir taip toliau, kol žinutę gaus gavėjas. Kiekvienas žinutės perdavimo grandinės narys bus skatinamas pasirinkti tokį draugą, kuris, jo manymu, turi daugiausiai galimybių pažinoti gavėją. Originaliame praėjusio amžiaus eksperimente Stanley'is Milgramas visa tai atliko naudodamas popierinius laiškus. Jis nustatė, kad visi žmonės JAV vienas su kitu yra susiję vidutiniškai per 5,5 kitų žmonių, todėl populiariojoje kultūroje paplito „šešių atskirties laipsnių“ teorija. „To tikrai nebuvo galima padaryti anksčiau. Tai yra labai svarbus žingsnis, nes moksliškai galėsime atsakyti į klausimą, kurį galima buvo sugalvoti prieš 50 metų, tačiau nei prieš 50, nei netgi prieš 15 metų į jį nebuvo įmanoma atsakyti“, – sakė „Yahoo“ vyriausiasis mokslininkas Duncanas Wattsas.

Dalyvauti tyrime kviečiami visi „Facebook“ vartotojai. Tikimasi, kad pagal tyrimo rezultatus bus parengtas straipsnis recenzuojamam moksliniam žurnalui. Didžiausio socialinio tinklo atstovai taip pat mano, kad tyrimas turės tam tikros komercinės įtakos.

„Facebook“ tinklas yra priklausomas nuo ryšių, o faktas, kad vartotojai yra susiję vienas su kitu ir su prekės ženklais, suteikia galimybę skleisti svarbią informaciją, sudarančią didelę dalį mūsų reklamų platformos“, sakė „Facebook“ vyriausiasis duomenų mokslininkas Cameronas Marlowe.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: