Netikėta. Įrengia greičio matuoklius... dviratininkams ()
Netikėtas sprendimas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos Oberhachingo savivaldybėje netoli Miuncheno meras paskelbė planą įrengti greičio matuoklį dviratininkams.
Priežastis? Dviratininkai pėstiesiems pritaikytuose maršrutuose vis dažniau važiuoja didesniu nei 50 km/val. greičiu. Ši idėja jau sukėlė diskusijas visoje šalyje.
Dviratininkų greičio matavimo greičio matuoklio idėja nėra pokštas. Tai realus Oberhachingo savivaldybės netoli Miuncheno pasiūlymas, kur, anot mero, dviratininkai važiuoja tokiu greičiu, kuris kelia pavojų pėstiesiems.
Teigiama, kad pagrindinę grėsmę kelia plento dviratininkai, kurie bendruose pėsčiųjų ir dviračių takuose gali pasiekti didesnį nei 50 km/val. greitį. Meras Stefanas Schelle nori įdiegti novatorišką nacionalinę dviračių greičio matavimo sistemą – ir tai kelia pasipiktinimą.
|
Vokietijos žiniasklaidos teigimu, vietos valdžia nori pirmoji šalyje įdiegti „Rennrad-Blitzer“ – greičio matuoklį, specialiai skirtą dviratininkų greičiui kontroliuoti.
Ši idėja kilo dėl augančio gyventojų skundų skaičiaus dėl dviratininkų, kurie siauruose keliuose važiuoja iki 60 km/val. greičiu, nepaisant 10–30 km/val. greičio apribojimo.
Planuojama kontrolės sistema veiktų optinių arba radarinių matavimų pagrindu – panašiai kaip tradiciniai automobilių radarai. Tačiau problema yra patvirtinimo trūkumas: dabartiniai reglamentai nenumato greičio matavimo kamerų dviratininkams.
Nepaisant to, Schelle paskelbė, kad savivaldybė dės pastangas teisiškai sureguliuoti šį klausimą ir ras būdą kontroliuoti bei bausti ir už pavojingą dviratininkų elgesį.
Kaip pabrėžia vietos žiniasklaida, didžiausia problema kyla tose vietose, kur dviratininkai dalijasi infrastruktūra su pėsčiaisiais – vyresnio amžiaus žmonės ir vaikai yra ypač pažeidžiami avarijų. 50–60 km/val. greitis riboto eismo keliuose kelia realią grėsmę, juolab kad šios transporto priemonės važiuoja beveik tyliai ir yra sunkiai pastebimos.
Schelle idėją jau palaikė keli vietos valdžios pareigūnai iš kitų regionų, tačiau dviratininkų bendruomenės ją taip pat griežtai kritikavo. Jų manymu, tai bandymas „demonizuoti dviratininkus“ ir sukurti fiktyvią grėsmę.
Lietuvoje dviratininkų greičio viršijimas praktiškai nekontroliuojamas. Nors teoriškai dviratininkai privalo važiuoti saugiu greičiu, dėl specialių matavimo sistemų ir sankcijų taisyklių trūkumo ši problema iš esmės ignoruojama.
Vokiečių idėja gali atrodyti radikali, tačiau ji dera prie platesnių Europos diskusijų apie būtinybę reguliuoti dviračių eismą miestuose. Laikas parodys, ar panašūs sprendimai kada nors atsiras ir kitose šalyse.